Bare synd at planleggingen er så morsom Tenker jeg forsøker å posisjonere meg inn mot avganger med F8 - da er det i hvert fall ingen fare for at billettene forsvant ved storslippet.
Joda, men etter 100+ timer på en reise er det j@vla surt når det ikke funker etterpå... Kjenner til den der.......
Ser den, men nå er planen klar IAD/ORD/BOS/JFK er alle alternativer der jeg kan få retur med LX eller OS på tre segmenter gitt at det åpner seg ruter direkte fra PTY til en av byene. Jeg legger opp varsler i expertflyer nå, og gjør da eventuelt om bookingen min til følgende: SK315 HAU-OSL 1525-1615 LH867 OSL-FRA 1850-2100 LX1073 FRA-ZRH 1405-1500 LX52 ZRH-BOS 1725-2005 343 CM312 BOS-PTY 0836-1413 PTY-IAD/ORD/BOS/JFK LX/OS IAD/ORD/BOS/JFK-ZRH/VIE ZRH/VIE-OSL Så får vi se om planen virker Edit: Nei, forresten. Åpningene med CM fra PTY til USA som kom i helgen vises faktisk verken på expertflyer eller united - kun på sas. Fikk bekreftet fra kundeservice at setene var reelle. Får bare sjekke innom regelmessig de neste ukene og se om det åpner seg noe på returen de påfølgende ukene også.
Du må bestille 2 separate bookinger. Har gjort det samme for tur til SYD. Var ikke mulig å få til samme rute, så man må være forberedt på å splitte seg. Spesielt om man satser på F.
Hei, Sitter i en potensiell skvis på Bali så håper på at kanskje noen vet hvordan dette eventuelt kan løses. Sitter nå lokal tid klokken 22:07 i en public ferge som har lagt seg litt utenfor pedang bai som er midlertidig stengt (hvis jeg har forstått det riktig) og venter på at båten skal få lagt til kai og sluppet oss av. Ruta hjem derfra er DPS-SIN-BKK-MUC-FRA. Vi har relativt lange stopover i SIN og BKK, men jeg er nå blitt usikker på om vi vil rekke flyet som går imorgen 13:05 (lokal tid) - ting går sabla tregt her og trafikken ved kaia skal også være kaos. Hva skjer om vi misser det første flyet? Ryker hele returen da? Noen som har forslag til hva vi kan gjøre? *disclaimer: beklager, har ikke søkt noe på forumet - dårlig nett og ytelse på nettet her. Men setter veldig pris på tips og svar
Spørsmål om beregning av poengpris ved mellomlanding med lavere klasse i sone med høyere pris: Gitt at jeg flyr følgende rute: LH F FRA-BOS AV C BOS-BOG CM C BOG-PTY Poengprisen jeg betaler for First til Mellom-Amerika er da 150k. Business til Sør-Amerika er 140k. Kan SAS/Tallinn komme til å krangle på at prisen skal være 190k (First Sør-Amerika) pga mellomlanding i BOG eller vil de akseptere dette siden mellomlandingen er med Business og ikke First?
Er desverre redd at hele ruta ryker ja. Men skal ikke si det sikkert. Hør med Tallinn(tipper de er vanskelige siden reisen er påbegynt) om du kan endre Avreise flyplass til feks sin? Med begynnelsen du nevner. Eventuelt blir det vel en sak for reiseforsikring og skaffe ny billetter. Hadde stått hardt på at C klasse var et must da.
Faen. Det er litt krise. OK OK. Men problemet her er jo at jeg ikke vet. Talin og SAS-kontoret stenger vel om drøye to timer?
Ballemannen har jo en F billett så C er ikke akkurat noen høydare... Jeg ville umiddelbart ringt Tallinn og hørt om mulighetene til å legge inn en notis i billetten på dette. Kan se for meg at det skal kunne manuelt overstyres at den ikke avbestilles om man kommer seg til neste flyplass i tide.. Har jo hørt om folk som har tatt nattog eller kjørt til neste flyplass for å rekke reise før. Ville også hørt med forsikringsselskapet hvordan dette stiller seg. Samme problemstilling som tidligere dette. Om de bommer og ikke ser at BOG er sør så er det 150k, ellers blir det 190..
Tallinn er stengt allerede. SAS er åpent i 1h45 ennå. Jeg ville nok sterkt vurdert å ringe de allerede nå og undersøke hva som kan gjøres. De kan antakeligvis booke om I tilfeller hvor det er krise, men ikke i normale tilfeller.
Takker for alle svar! Jeg prøver å ringe Tallinn, men får bare opptattsignal. Er +47 64 81 60 99 korrekt? Når det gjelder reiseforsikringen, reisen ble betalt med amex - er det da de jeg skal kontakte? Eller min «vanlige» reiseforsikring ?
Da har jeg forsøkt SAS en gang - det gikk jo som det måtte gå - de forsøkte å sette meg over til AMEX-avdelingen umiddelbart. Forsøk 2 er i gang nå. Vi får se! Edit: Forsøk 2 gikk som forsøk 1 .. denne gangen ble det bare Avbrutt midt i musikken. Forsøk 3 endte med at jeg snakker med en svensk fyr, men der var det ingen hjelp å hente - siden det var en slik billett kunne den ikke endres da den hadde begynt. Å legge inn noe notat slik at ikke hele turen gikk til i bort med no-show første segment lot seg heller ikke gjøre. Spurte rett ut: «er jeg fucked da?» Han: «ja, tyvär» (eller åssen det skrives). Fanken, dette suger jo litt. Kanskje satse på at den balja jeg nå den på setter nesa mot Norge en gang?
Jeg hadde kontaktet amex først. Sjekk regler for innhenting av reiserute også. Om det funker likt som bagasje (det vet jeg ikke) så deler de kostnaden helt til du har nådd maks per dekning..
Vet ikke om dette er så mye til hjelp men... Vet mange fløy hjem fra Lombok under vulkanutbrudd i fjor, hvis fergen vender snuten i den retningen er kanskje det en mulighet? Ellers gjetter jeg på at havnen er stengt pga store dønninger fra sørishavet. Ser ut som de blir mindre og mindre utover kvelden og morgendagen, spørsmålet er jo bare hvor mye mindre de må bli før havnen åpner igjen. Du kan se bølgemeldingen her: https://magicseaweed.com/Padangbai-Surf-Report/4010/
Ironisk nok vurderte vi å fly fra Lombok, men slo det fra oss fordi «det ville bli så lenge å vente» - i ettertid selvfølgelig en helt håpløs vurdering. Du har nok veldig rett når det gjelder bølger og Padang Bai. En ting er å komme seg i land, men en annen ting er at det nå angivelig skal være trafikkkaos der- Biler kommer knapt inn eller ut fra havna - så å komme oss derfra fil flyplassen blir nok også interessant.
Uff ja det er jo typisk. Havnet nesten i samme skvis på vei fra Simeulue til Medan tidligere i sommer, men det ordnet seg. Med mindre du har veldig ukurant bagasje kan du jo praie en scooter?
Litt samme opplevelse for et år siden.. fant ut at jeg reiste på et pass som var meldt tapt. Skulle til Bali, fant det ut i Paris på vei til BKK... (ca 4 min før boarding med TG-F til BKK). Skal, skal ikke... Valgte å boarde og fikk ordnet underveis at konsulen i Bkk kom til flyplassen og fikk fikset nødpass... fikk flyttet flight fra BKK til SIN to ganger i loungen i BKK før jeg fant ut at Indonesia ikke godkjenner nødpass. Ringte SAS og ba de kansellere BKK-SIN-DPS t/r slik at jeg ikke mistet returen fra BKK til Europa fire dager senere (i F). Gikk fint og vi kom oss hjem.
Jeg satt askefast på avslo i fjor og hadde retur fra Singapore. Fikk ingen hjelp av Sas, Amex dekte billetter for 10.000 (noe som hjalp lite) Men jeg fikk dekt nye billetter i C klasse med forsikringen gjennom jobb, kostnaden betydde ingenting!! Sparebank1 for life <3 Ble sendt via Dubai med Emirates. Opprinnelig reise var sin-tpe-vie med Eva air.
Du rekker og komme dere inn til Denpassar flyplass fra der dere er nå Pedang bai,ca 2.5 time med Bil,og det er minste problem og skaffe der dere er nå.. Så kom dere avgårde vis ikke så ryker hele hjemreisen er jeg redd for