Fikk endelig bestilt min første CT tur, men synes at hun jeg snakket med i Tallinn var i overkant streng i forhold til hva jeg ser andre har fått til: - Hun holdt fast på at det var max to stopp. Har de gått vekk fra max 8 legs? Med to stopp fra en liten flyplass er det meget begrenset hvor man kan komme seg i verden. - Jeg hadde funnet et brukbar rute som jeg prøvde å lese opp leg for leg, men hun insisterte på å søke på hele ruten og leste opp alternativene. Og det begrenset jo kraftig hva hun fikk opp. Flere ganger mumlet hun noe om at hun hadde gjort noe feil, prøvde igjen og fikk opp noe helt annet. - Fikk også beskjed om at flighten jeg hadde funnet til FRA passet dårlig med videre connection. Det var snakk om under 24t, og det trodde jeg ikke skulle være et problem? Er det vanlig at de er så strenge? Noe jeg kunne gjort annerledes? Ringte 05400 først, men de ville ikke ha noe med CT å gjøre. Nekter de å hjelpe med å endre en eksisterende også? Mange spørsmål her, men er litt skuffa over hvor streng hun var, og hvor lite jeg fikk utav denne billetten i første omgang.
Prøv på nytt til Tallin. De er normalt ikke så strenge, og om du ønsker inntil 24T stop over er det helt innafor. det er fortsatt 8 legs, men det er noen regler som sier maks 1 stop i transitt sone osv. Om du ikke har hell på Tallinn kan du prøve 05400 igjen, og si du skal bestille bonus reise med *A. Først når reisen er satt sammen og de skal beregne hvor mye turen koster i poeng sier du du ønsker og bruke CT
Enig med at ordet "CT" ikke bør nevnes før skatter og avgifter skal beregnes. Jeg fikk tilbakemelding av agenten som booket reisen min om at hun ikke skulle booke CT-reiser, men hun lot meg beholde reisen min siden den allerede var booke og bekreftet. Det gikk greit å endre bookingen min hos 05400. Jeg gjorde det to ganger. Men det skjedde for flere uker siden. Det er uvisst om 05400 har endret sin praksis vedr. booking av CT-reiser.
Høres ut som hun jeg booket siste CT gjennom. Hun også nektet å sjekke leg for leg og insisterte på å kun søke opp hele ruter.
Våres svar blir bare spekulasjoner. Er vel bare Tallinn som kan svare her. Ring dem og spør? Kanskje de har fått noe info
De har det ja. Vanskelig å si hva som er beste løsning her. Typisk vil de forsøke å booke deg over i en ny O-klasse. Problemet er vel bare tilgangen på disse.. Er jo selvfølgelig mulig å drøye til kort tid før avreise å kreve at de løser det da om du ikke har fått beskjed før. Dog litt risikabelt.. Ringer du så vet de at du er kjent med situasjonen og da blir det muligens noe mer kinkig å finne en god løsning om halvt år om det ikke skjer noe nå. Jeg hadde antakeligvis ventet eller booket om hele turen til noe annet..
Takk for svar. Jeg ringte LH F-hotline to ganger, men begge forsøkene på å få F til IAD i stedet ble avvist under henvisning til deres interne regler. Ticket issuer er eneste som kan gjøre om destinasjon, påstod de. Jeg står visstnok med en ubekreftet nedgradering til C til DFW. Sukk, ringer SAS CT imorgen, blir vel til at hele reien går fløyten. Og ikke lett nå å finne noe gøy i påsken!
Når kan man egentlig booke CT-billett opptjent i 2018? Har jeg misforstått hvis det er sånn at denne kun er gyldig i 2019? Eventuelt er den gyldig flere år? Kan man booke billetten fra dagen man har opptjent CT eller må man vente til året etter med å booke (altså kan ikke bestille før 1.1.2019).
Du kan booke, reise og gjere endringar frå i dag og ut 2019 (slik regelverket er i dag til 15.jan 2020). Reisa kan foregå etter 2019, så sant den er booka før fristen, men du kan ikkje endre på reisa etter 2019 (15.jan 2020) og om du avbestiller etter dette er CT tapt.
Sitter og ser på routing til LAX frå OSL. Kva anbefaler dykk? Har no OS begge veger, men ser også at Avianca er tilgjengeleg. Kva er best her, og er det verdt å prøve å få 23 timer i BOG? (Er 4 pers, 2 born på 7 og 12) Ser på moglegheiten til å bytte ut utreise med LH-F. (Skjer ikkje før neste sumar, men likar og planlegge..) Og får ein 25 poeng pr 100 lapp med SAS MC på skatter og avgifter via Tallinn?
Til LAX via BOG krever vel at du betaler 140k fremfor 110k per billett (BOG ligger i sone Sør-Amerika og Karibien)? Da ville jeg heller spart poengene og holdt på Austrian.
Er det mulig å booke: OSL-en eller annnen hub i Europa-BOG-GYE-GPS IGU-GRU-en eller annen hub i Europa-OSL ? Jeg mener jeg slet med å få to stopp i destinasjonssonen når jeg bestilte forrige CT, og dermed kan BOG-GYE-GPS bli vanskelig. Men ser ingen annen måte å komme seg til GPS med mindre stopp på.
Booket for et par mnd siden følgende: Bgo-osl-lhr-bog-gru-eze / gru-zrh-cph-osl. Dette var via Tallin.. håpte egentlig på direkte Bog-eze, men der var det ingen muligheter.. C
Ville satsa på SAS C frå ARN. Med to små blir det veldig tungt i mine øyne med 23t i BOG. BOG og Colombia generelt er et land som fortjener mer enn 23 timer. Ta det som en egen tur senere
Eg har to billetter med SAS+ ein veg og håper det opnar seg meir framover. Elles har eg booka alle med OS-C fram til eg finn noko betre. Vurderer også Canada. Ungene takler dette nesten betre en oss voksne, då sovehjertene er særs gode