SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig dette har blitt besvart tidligere, men finner ingenting når jeg søker. Er det noen her som vet om man kan legge til en CT i en booking på ett senere tidspunkt? Problemstillingen er at jeg nå har en CT (fra i fjor) og jeg har akkurat bikket 100 000,- i omsetning på Amex´en så neste CT kommer vel om en måneds (?) tid.
    Men det begynner å haste for å få bestilt familieferien til november (to voksne, ett barn og ett spedbarn) og planen var å bruke to CT´er på denne. Så spørsmålet er altså om jeg kan ringe Tallinn, bruke en CT nå og så kontakte de senere for å bruke CT nummer to og få refundert poeng?

    Og ett siste spørsmål; Kan man få alle på samme booking selv om man bruker to CT´er?
     
    ValdresBjarne liker dette
  2. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg spurte om akkurat det samme for en tid tilbake, mener å huske at svaret kort oppsummert var at noen hadde fått det til mens andre hadde fått nei. Jeg fikk gjøre det men jeg endret en del på reiseruten så vet ikke helt om det er representativt. Mener også å huske jeg ble satt på vent mens han spurte sjefen og svaret var at siden jeg skulle endre billetten gikk det fint. Dette var 05400.
     
    Travellingalf liker dette
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har spurt Tallinn de sier kontakt nei.

    Det tror jeg skal gå fint. Har planer om dette selv :)
     
    Travellingalf liker dette
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg fekk alle på ein booking, då med to på CT og to på vanlege poeng, då i kontakt med Tallinn. Ei fantastisk ung dame som hjelpte med, og det einaste ho ikkje klarte var å opne opp eit married segment, men eg masa ikkje
     
    Travellingalf liker dette
  5. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Hei alle guruer!

    Har booket følgende tur for 2 pers i høst.

    1. OSL-FRA LH C A320
    2. FRA-ICN LH F A346
    (22t Seoul)
    3. ICN-BKK TG C A359
    (20t Bangkok)
    4. BKK-DPS TG C B773

    --- 1 uke på Bali ---

    5. DPS-SIN SQ C A333
    (9t Singapore)
    6. SIN-CPH SQ F B773ER
    7. CPH-OSL SK+
    (Reality check...)

    Dette er vår første CT, første tur med First Class og første gang vi reiser til Asia. Har med stor glede lest rapporter av F-eventyr til mange av dere her på forumet, og har noen spørsmål til dere rutinerte reisende: (tar meg friheten til å poste i denne tråden istedet for å lage egen tråd)

    1) Reisen starter skrekkelig tidlig, 06:05 fra Oslo. Til gjengjeld får vi 9 timer i Frankfurt og tilhørende LH First Class Lounge/Terminal. Tenker at en høneblund er på sin plass før vi må slite oss gjennom kaviar og Champagne-galoppen som venter oss det neste døgnet. Finnes det slike 'dayrooms' både i FCL og FCT?

    2) Porsche-tilbudet til AVIS frister... Men ifølge denne tråden er det mange som opplever at AVIS belaster gebyr for "skader de oppdager" og at Lufthansa tilsynelatende ønsker å avslutte samarbeidet. Hmm... Skal - skal ikke?

    3) Tips til overnatting i Seoul. Dette er en kort stopover. Vi lander 11:20 og reiser videre til BKK 09:35 neste morgen. Anbefaler dere hotell ved Seoul Station eller ute ved ICN? Hvor mye tid må man beregne på ICN? Har fått med meg at de ikke tilbyr Fast Track.

    4) Bagasje: Er det mulig å tagge/sende bagasjen fra OSL hele veien til DPS? Eller blir vi nødt til å hente den ut der vi har layovers?

    5) SQ hummer: noe poeng å bestille dette gjennom Book the cook, når de uansett serverer det i Private Room? Tenker at ala carte menyen ombord sikkert er like grei`? (jepp, en liten detalj dette.... :D )

    Nå håper vi bare at vulkanen på Bali holder seg rolig....

    Edit: skriveleiF
     
    Last edited: 16. aug 2018
  6. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Den hummaren står omtalt omtrent midt på side 1 i boka eg skriv på no: "Dei aller største skuffelsane eg har opplevd her i livet - ein luftbaron kontemplerar over i-landsproblem."
     
  7. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    519
    Likes mottatt:
    2,676
    Bonuspoeng:
    93
    Endelig en som har samme oppfatning som meg.
    Denne hummeren har fått mye skryt her på forumet, men falt ikke meg I smak.
    Stor skuffelse.
     
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Konge tur :D
    Svaret på spørsmål 1 er at det i iallefall er dagrom på FCT med seng(litt liten for 2) og veldig hard etter min mening. Men er kan du ta en blund ja. Har ikke vært i FCL så kan ikke uttale meg om det. men har dere 9 timer er det utvilsomt FCT med garantert bil til flyet som gjelder
     
    pineapple_juice liker dette
  9. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    En liten skrivefeil at det står C FRA-ICN?
     
  10. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Så absolutt! Feil med stor F!
     
    veeegard liker dette
  11. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Da gir det mening at du ønsker å besøke FCL/FCT. :D
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Om du liker å stå opp ekstremt tidlig å sitte en time på tbanen kan du bo i byen. Om du heller vil sove en time ekstra bo ved flyplassen.
    Vi valgte Hyatt ved flyplassen. Helt ok hotell og kostet ikke ville summer.

    Husker ikke noe ang FastTrack, men når vi fløy F ble vi geleidet,og når jeg har flydd C kan jeg ikke huske at det har vært nevneverdig med kø..

    Ingen av C loungene er mye å rope hurra for, så ville vel kommet rundt 2 timer før..
     
    pineapple_juice liker dette
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,822
    Bonuspoeng:
    113
    @milehigh kan sikkert hjelpe deg med booking på Hyatt Incheon. Vi fikk en helt syk suite der på veien hjem fra Japan :)
     
    pineapple_juice and jgroneng like this.
  14. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,822
    Bonuspoeng:
    113
    Kan 05400 eller Tallinn gjøre om på kortet som en reise er booket fra? Har en del bookinger inne som jeg gjerne skulle hatt på en Amex for å bikke 100k kjapt ;)
     
  15. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,286
    Bonuspoeng:
    293
    Da tror jeg du må endre bookingen, for at de skal beregne avgifter på nytt.
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    De pleier uansett bare å belaste eller refundere mellomlegget.
    Eneste bankersløsning er å booke om.

    Eller begynne å booke hotellrom til ferien..
     
  17. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    På nattflyvninger som SIN-CPH er det «supper service», som er noe mer begrenset sammenlignet med dagflyvninger med «dinner service». Så selv om man ikke nødvendigvis vil gå for hummer kan det være verdt å ta en titt på BTC-menyen og legge inn en bestilling. Selv fikk vi spørsmål før serveringen om vi ønsket å gå for det vi hadde forhåndsbestilt eller om vi ville plukke noe fra menyen, så man har fortsatt litt valgmuligheter ombord.
     
    DanH and pineapple_juice like this.
  18. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Var ikke denne fjernet? Mener det sto noe om det i F-oversikten til @Are ?

    Betyr dette at den har kommet tilbake eller var det bare et enkelttilfelle at du fikk booket denne? Den er nemlig på lista mi over ønskeleg. :)
     
  19. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Min personlige mening: Drit i hele Porsche-tilbudet. Porsche kan du leie nårsomhelst hos Avis på 16 flyplasser og 58 andre utleiestasjoner over hele Tyskland, og du får det ofte billigere der.
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Den går i hvert fall med 744 uten F i desember
     

Del denne siden