SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,678
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har opplevd nesten 2 måneder.

oyvindm liker dette
  2. magga85

magga85 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei.
    Eg planlegger ein CT-tur til Hawaii fra Oslo i mnd.skifte des/jan på business. Har hørt at det kan være vanskelig å få til? Har lyst å få med meg ein A380 tur på veien. Nokon som kan komme med tips til rute og best tilgjengelighet? Er det Lufthansa fra Frankfurt som det er størst sjanse å få til fra, eller bør eg prøve å fly østover med Singapore?
    Takk for alle svar.

3. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Det er slik det er beskrevet i pkt 18 i vilkårene for CT, dog usikker på hvor strengt det håndheves. Tidligere kunne man bestille før utløp, men reise etter.

Skarven liker dette
  4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Booke før og reise etter har aldri vært noe problem. Bare vær obs på at du ikke kan endre reisen etter CT´ens utløp.

Skarven liker dette
  5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Velkomment til forum. De fleste ( om ikke alle) reiser er mulig å få til med litt kreativitet og kunnskap.
    Å få planlagt drømme CT turen krever både tid og kunnskap ( den kan eventuelt kjøpes via forum, bare så det er nevnt) men det morsomste er vel å få til en vellykket planlegging selv.
    Foreslår at du bruker tid i denne tråden og leser og noterer systematisk alle gode forklaringer på hvordan en CT blir planlagt og bestilt.

https://insideflyer.no/forums/threads/lufthansa-flytter-5-stk-a380-til-muc.10411/
    Der kan du se på utvalget av LH A380 ruter.

https://insideflyer.no/forums/threads/trip-report-lh-og-ua-first-til-hawaii.11503/
    litt å lese lære og drømme om.

DanH liker dette
  6. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Det går fint å bestille en F-utreise for to med CT og legge til retur når den dukker opp (mot gebyr)? Har kun poeng til utreisen som jeg gjerne vil sikre nå.

7. Monkeycat

Monkeycat Mmmm...beer...

Likes mottatt:
    363
    Bonuspoeng:
    63
    Samme pris enten du har 1 eller 6 legs i F, så hvis du har nok poeng til å bestille det du har funnet så skal det være grei skuring.
    Men når jeg skulle sikre meg F-flight på utreisen så fikk jeg beskjed om at det ikke gikk å kun bestille tur uten retur.
    Så for sikkerhets skyld hadde jeg satt opp en dummy-retur som du kan endre senere.

Gullars liker dette
  8. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ringte inn og ble fortalt at det gikk fint å bestille kun én vei, men kan jo legge inn økonomi på returen da.

Fikk bekreftet av en kompis at jeg får «låne» hans CT og nok poeng til å booke om Costa Rica-turen vår dit, slik at jeg kan booke Australia med egen CT. Når jeg da ringer Tallinn for å bestille tur fra hans konto, må jeg utgi meg for å være ham eller holder det at jeg har hans eurobonusnummer og PIN?

Monkeycat liker dette
  9. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Holder nok med hans pin osv. Har gjort det selv uten problem ;)

10. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Flott. Mulig å bestille pin på nett? Jeg fikk min tilsendt på sms av Tallinn første gang jeg ringte inn, men tenkte det kunne være greit å ha den klar siden jeg ikke har han i nærheten når jeg ringer dem.

11. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Aner ikke. Hadde tlf til kamerat når det ble gjort så fikk via sms ;)
    Kan godt henne du kan endre kode/få tilsendt på SAS.no men vet ikke

12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Dette skal man kunne gjøre inne i sin profil på SAS.no

13. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Fant det under settings. Da får jeg ringe i morgen og forsøke å flytte konto for booking av Costa Rica-turen og starte booking av Australia-tur fra min :)

Er det noen spesielle triks når man skal endre hvilken konto en tur bookes fra? Må den bookes helt på nytt? Blir jo i så tilfelle spennende å se om plassene på den eksisterende bookingen da dukker opp igjen :eek:

14. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    93
    Forsøker å pusle sammen en tur nå i høst, før CT-en går ut på dato ved nyttår. Har forsøkt å lese meg opp, og forstå dette spillet, og selv om svaret sikkert står et eller annet sted her inne, er det ikke dermed sagt man finner det. :)

Planen er å komme oss til Miami 2-3 dager en eller annen gang i november. SAS har ingenting i denne perioden, men har uansett en liten drøm om LH F (som alle andre). Noen som vet hvordan belegget pleier å være til Miami fra enten Frankfurt eller München? Er det i det hele tatt noe håp?

Har brukt litt tid på united.com, men finner lite med Lufthansa generelt (innbilte meg det var greiere å bestille LH C på samme strekning, så endre til LH F når det ble tilgjengelig(?)), finner derimot en del Swiss C, man da blir det et stopp til. Andre selskaper ser ut til å være fraværende.

Hvilken strategi bør man gå for her?

Har nok poeng, og rett CT.

15. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har en billett LH F til MIA via MUC med A380 i slutten av november.
    Det kan være at jeg ikke kan ta turen, skal holde dere oppdatert hvis jeg kansellerer. Kan være at setene blir tilgjengelige igjen.

16. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    93
    Det hadde vært supert om du kunne det. :)

...men et dumt spørsmål til i denne sammenhengen. Er det ikke slik at disse setene blir sluppet 14 dager før (hvordan har du isåfall klart å booke så "tidlig"?), eller blir det sluppet få tidlig så resten 14 dager før?

17. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Det var en gang da det gikk å bestille LH F nesten når som helst. Er en tråd om det i forumet.

I utgangspunktet slipper de ikke billettene før 14 dager før fortsatt.

awt liker dette
  18. EgilSk

EgilSk Kreativ lurendreier

Likes mottatt:
    384
    Bonuspoeng:
    63
    Har fått en liten utfordring..
    Kråkefrid, økonomiansvarlig i heimen, ( ja, jeg vet.. hur dum kan man bli..) syntes vi hadde for mange kredittkort, så hun kvittet oss med et par.. deriblant AmEx'et mitt..
    Har ikke brukt årets CT, så da har jeg etter reglene en utfordring..
    Prøvde å få kortet aktivisert igjen, det var en "no-go".
    Måtte søke på nytt..
    Så, er den long gone nå?
    Nytter det å få nytt kort, og bruke den CT opptjent på gamelt kort?
    Er Tallin oppdatert på slikt, kan jeg være heldig at de kun har registrert at jeg har CT, men ikke at kortet er sagt opp?

19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville tatt sjansen, både på bestille og reise :)

20. EgilSk

EgilSk Kreativ lurendreier

Likes mottatt:
    384
    Bonuspoeng:
    63
    Får jeg bestilt reiser jeg, men lurer bare på om jeg får bestilt..

Del denne siden