SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Ville lagt all inn på SWISS C. LH F er veldig vanskelig og LH C sucks...

2. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor går turen? :)

3. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ikkje ut til å bli noko meir avansert en ein familietur til LAX via VIE og OS, men skal prøve å få LH-F på utreise, men me er 4...

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Husk å gni på firkløveren din mens du søker.
    Og ikke glem, finer du 2xF på ANA til Europa så slutt å spill lotto, du har ikke mer flaks igjen dette livet :)

Gullars, ValdresBjarne and Upsaker like this.
  5. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    93
    Har bestilt Swiss C bort og Air Canada hjem, så får vi se litt hva vi ender opp med. Har nå mandag - fredag, burde egentlig hatt en periode som inkluderte en helg grunnet barnevaktproblematikk.

flying_all liker dette
  6. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Eg ser på LH-F til LAX, og då har eg sett at om ein flyg via IAD eller ORD, så har det vore ganske god tilgjengelegheit der, har til og med funnet 4 billetter i blant no i summar. Har du noko erfaring her? Og overlever du i 2 etasje på LH-C 747?

7. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Da jeg fulgte nøye med på retur fra BKK i juli 2019 for noen uker siden, så lå ANA ute med 2 F award på HND-LHR 13JUL19 i noen få dager før de forsvant.

På det tidspunktet var jeg ikke riktig klar for å booke inn returen og manglet i tillegg noen tusen poeng for F retur, utreisen var sikret i F CPH-SIN. Samboeren hadde uansett ikke blitt så fornøyd med omveien via TYO og enten lande sent kvelden før eller samme morgen fra BKK.

Are liker dette
  8. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Kan det hende at de kun slipper ett og ett sete, og at de gangene man ser to ledige er det fordi den som reserverte det første setet har kansellert? I så tilfelle kan det jo være en strategi (om man har nok poeng) å legge inn en dummy-bestilling på ett sete og kansellere denne når neste slippes for så å legge begge setene inn på turen man ønsker dem? Men dette er kanskje en strategi som er forsøkt uten hell?

Hvis noen har nok poeng til overs som ikke skal brukes med det første og er interessert i å teste dette blir jeg gjerne med. Kan ta pengene fra mitt kort og poengreservasjonen fra din eb-konto. Jeg har tre aktuelle avganger i prioritert rekkefølge, og hver vil da kreve 114k poeng i forsøksperioden. Straks du eventuelt trenger poengene til egne bookinger opphever vi bookingen(e). Bookingen(e) kanselleres uansett til slutt (jeg er avhengig av to seter som en del av min hovedreservasjon), og det hele er således helt risikofritt (gitt at jeg er en grei fyr, hvilket jeg mener at jeg er :)).

Last edited: 23. aug 2018
    Are liker dette
  9. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Har hørt denne historien ja, men er skeptisk :D
    Har tidligere søkt igjennom alle ANA flights og fant ikke en eneste dag med 2xF til Europa. Artig nok var det en drøy uke senere flere flights i nær fremtid med tilgjengelighet omtalt på forumet, så er nok litt timing som gjelder her..

Veldig interessant teori.
    Kunne godt like å vie at dette er sant.. Kunne man i teori booke 1 sete med CT og legge på et til om det slippes flere på samme flight? Vet ikke om en slik løsning er mulig med Tallinn....

10. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Har nå fått en alliert. Problemet er at han mangler skarve 787(!) eb på 114.000 eb, som er det jeg trenger for å teste teorien per flight. Har satt opp en fast overføring på 100 trumf fra min konto til hans, og tester på HND-LHR en dag med F8 og ett ledig F-sete straks denne går gjennom. Mangler 32 trumf!

Xflipper liker dette
  11. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Haha..
    "alle" her inne har jo minst 250k poeng ifg. alle andre tråder på forumet..

Hanen liker dette
  12. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Håper en vakker dag å være iblant dem ;)

Inntil videre er det bare å ta kontakt om man har 114k eller 228k eb tilgjengelig og ønsker å delta i et eksperiment med potensielt stor nytteverdi for fellesskapet! (og litt ekstra for meg ;)). Har to andre NH-flighter å teste på.

Xflipper liker dette
  13. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville ha meldt meg på eksperimentet men mangler noen få poeng .. _20180823_193037.JPG

Gullars liker dette
  14. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Bare å gi lyd når du er klar! ;)

bombusfervidus liker dette
  15. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har som nevnt her et eller annet sted følgende:

HAU - OSL - ZHR - MIA i Swiss C
    MIA - YYZ - LHR - OSL - HAU i Air Canada C

Ankomst MIA er kl 17:40 og avreise kl 12:05

Det har nå dukket opp en annen mulighet jeg vurderer:

Blablabla - ARN - MIA i SAS C, med ankomst rundt kl 13
    ...og retur med Swiss C via ZHR, avgang 19:30 fra MIA.

Vi vil da ankomme en dag tidligere, men har også retur en dag tidligere, så antall netter er likt.

Er det verdt å endre? Synes de nye tidspunktene var mer fristende i begge ender.

Hvordan er Tallin med tanke på kansellering og oppretting av ny tur kontra endring? Om jeg kan slippe endringsgebyret hadde jo ikke det gjort noe, men har kun en CT, så må kansellere før jeg bestiller ny. Ser også for meg avgiftene er noe lavere med ny rute(?)

Last edited: 24. aug 2018
  16. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Det bør ikke være noe problem så lenge hele ruten er ny. Da legger Tallinn den bare inn, og kansellerer din gamle i det de trekker poengene for den nye. Dette blir gebyrfritt.

Tror også du får noe lavere skatter og avgifter. Har oppfattet at LHR er en litt kostnadsdrivende flyplass.

17. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe morro at du spør ang LH-C. Flydd det et par ganger både betalt og for poeng. Er absolutt ikke noe fan av det.

Har flydd mye dårlig biz på long haul. Men veldig langt nede kommer LH C og Malaysia C... siste nevnt er av værste sorten så LH C er brukbart :)

18. flying_all

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    To bra valg! Ville gått for det :)

19. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Ungene har ikkje flydd 747, men eg trur dei er mindre opptekne av det en meg...
    Veit at LH-C ikkje er heil topp, men me kjem eventuelt til å fylle ein to seter. Me får ta vurderinga når moglegheiten dukker opp.

20. Angie

Angie Medlem

Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Har en CT til Aruba med avreise OSL - LHR - BOG - AUA - BOG - LHR - OSL i oktober.
    Nå ser det ut til at jeg må på jobbreise, som igjen medfører at jeg må dra rett fra DUB til LHR og fortsette min CT reise der i fra.

Hvordan var reglene med open jaw per dags dato? Vil jeg kunne avbestille første leg, men opprettholde resten av reisen?

Del denne siden