Vi får se nå da. Ringte 05400 og han satte opp ruten, trakk 140 000 poeng og sa han skulle komme tilbake til meg med hva avgiftene kom på.
Problemet med ruten er at CT folka i Tallin ikke tillater mer enn ett stop i Asia nå! Veldig bra at du har fått til dette via 05400! Han klaget ikke på at CT måtte bestilles via Tallin eller sånn?
Hvor står dette. Det er lov me Reglen er kompliserte rundt Asia da det er flere soner. Et stop i transit sone og flere stop i sluttsonen pleier p bli aksepter. EKS OSL-FRA-HKG-BKK-Lokal flyplass
Hvis en kundeagent nekter deg å booke ei rute, så ring igjen litt senere og prøv igjen. På tredje forsøket fikk jeg igjennom SIN-PEK-CNX i Biz for 30.000 Poeng, så det går nok. Ikke alle kundebehandlerene er like slakke, men noen er det
Jeg spurte sikkert 5-6 ulike agenter om å få lov til å fly SIN-CGK-ICN-FRA men det var uaktuelt. Jeg måtte fly SIN-ICN-FRA. Så hvis du har fått til flere stopp hos Tallinn de siste månedene har du vært heldig. Det står vel ikke noe sted men alle agentene på Tallinn som jeg har snakket sier det.
Booket nettopp en tur med bruk av CT på 05400 etter at jeg selv prøvde "reservere" den på sas.no først. Fikk ikke dette gjennom da det ble "system error" i siste steg, men damen hos SAS sa at man kan bruke denne siden også når man ønsker bruke CT, man bare informerer om det når man ringer inn for å bekrefte.
Om jeg får booket en leg feks FRA-PVG i First Class, da vil poengsummen bli 190 000? Om jeg da får til flere first class legs som f.eks ICN-FRA på tilbake turen og evt PVG-SIN i First så vil det likevel bli 190 000 poeng?
Så lenge det er innenfor samme sone; ja. Men vær obs på at det har blitt vanskeligere å booke slike "kreative" ruter med CT via Tallinn i den senere tid.
Tror ikke de liker når du legger en god omvei ved å fly rett sør og så nord over når det finnes direkte flighter. Jeg tror at du ville fått godkjent SIN-BKK-ICN-FRA dersom det ikke fantes ledig direkte fra SIN-ICN. Eventuelt også CGK-SIN-ICN-FRA
Spørsmål dere. Lufthansa vet jeg legger ut first class billetter ca 14 dager før. Lufthansa flighten er det 4 som allerede har reservert sete og 4 som er ledige. Sjangsen for at de slipper 2 ledige award billetter her om det står seg slik 14 dager før avreise....? Asiana på returen har 4 ledige og 6 seter som er blokkert, kun 2 som er reservert. Når har de for vane å slippe first award billetter?
LH: Kommer vel an på hvor mange tilgjengelige A? OZ: Ser tilgjengelige F-award billetter i mai 2019 nå.
LH: https://insideflyer.no/forums/threa...e-ledige-for-at-lh-skal-slippe-f-award.11396/ https://insideflyer.no/forums/threads/lufthansa-f-sannsynlighet.10374/ https://insideflyer.no/forums/threads/first-class-tilgjengelighet.10525/ https://insideflyer.no/forums/threads/erfaringer-med-2-award-billetter-i-first-class.9473/ https://insideflyer.no/forums/threads/f-eller-ikke.5791/ https://insideflyer.no/forums/threads/tråden-med-de-gode-f-turer-segmenter.4851/page-19 Asiana: https://insideflyer.no/forums/threads/asiana-tilgjengelighet-i-2019.11064/ https://insideflyer.no/forums/threads/asiana-har-åpnet-f-i-a380-fra-icn-fra-1-mars-2017.6168/
Du får eventuelt legge reisen litt tidligere. Ifølge Expert Flyer flys TG 476 med ny config til og med 30. mars