Dere som har fått SAS til å endre en CT-booking: Hvor lang tid har dere erfart at det tar før de originale skattene og avgiftene er tilbakeført på Amexen?
Sist gang tok det 1 dag før de var tilbakeført, denne gang har det gått 9 virkedager og fremdeles ikke mottatt de. Vurderer å ta opp telefonen for å purre ganske så snart.
Jeg har en ren SAS Flypremium booking som ble avbestillt for 2 uker siden - fortsatt ikke fått refundert skatter og avgifter, ifølge gullmailen så er det lang kø på refunderinger etter sommeren..
Jeg har en endring på CT gjennom 05400 fra 15. juli. De valgte en annen praksis enn Tallinn ved å refundere hele beløpet og trekker nytt beløp på nytt. Ennå har jeg ikke fått skatter og avgifter til den første bestillingen refundert.
Alt fra nærmest umiddelbart til 2 uker for meg. De første gangene var pengene inne nærmest idet jeg la på med Tallinn. Siste gang gikk det vel 2 uker.
Sist jeg gjorde endring tok det 8 uker... På purring ble det bekreftet at agenten hadde glemt å sette opp tilbakebetaling... De skulle gjort sånn på salg og... Da hadde det vel blitt leven.
Jeg har lyst til å ta med fruen over dammen i romjulen og ut første uken i januar, men er jeg for sent ute til å få en tur i biz? Har 110000 poeng og CT. Har ikke klart å finne noen ruter med noe ledig. Sett på fly til New York og Boston.
At her må du virkelig følge med... Opplevd at det tar uker. Og selv med 2x purring og siste gang med en stor beklagelse, så kom ikke pengene. 3x purring. Da ordnet alt seg. Synes dette har vært et større problem når man bytter, sletter og styrer på, spesielt på CT.
I utgangspunktet er du nok lovlig sent ute ja, spesielt for den perioden. Men, som mange her inne har erfart så kan det plutselig åpne seg muligheter når det nærmer seg. Bare å følge med på sas.no og https://travelhacks.azurewebsites.net/home/all fremover.
Jeg snakket med SAS i går, og han jeg snakket med kunne bekrefte at jeg lå i en kø for å få tilbakeført pengene. Han sa at han kunne legge meg over i en slags fast track-kø, slik at de skulle komme raskere frem. Jeg kunne forvente dem på konto i neste uke. Så da krysser jeg fingrene for at det ikke tar så lang tid
Jeg planlegger en tur til Australia i 2020. Er det håp om å få 4 business billetter der? Eller bør jeg vurdere å bruke det på en annen måte. Om australia er håpløst, så kan vi reise andre steder og, så spørsmålet er, er det realistisk å klare å booke 4 biletter i C?
Jeg kjenner ikke tilgjengeligheten til Australia spesifikt, men å finne 4 seter i C skal være mulig. I det siste har jeg sett tre/fire og noen ganger flere seter tilgjengelig i C med bl.a. SAS, Turkish og Air China til Asia i alle fall.
Leser litt motstridende informasjon om hvorvidt det er mulig med open jaw ved brul av CT eller ikke. Men slik jeg leser de siste postene i bookinggråden bør det vel være mulig med Cusco (Peru) som destinasjon og hjemreise fra Quito (Ecuador)?
Hei! Ser på mulighet til å dra til Manila. Er det lov med denne routingen hvor jeg drar til Shanghai, videre ned til Singapore også ut til Manila? OSL-FRA FRA-PVG PVG-SIN SIN-MNL MNL-ICN ICN-FRA FRA-OSL
Mellomlanding i Singapore er per ny praksis ikke lovling. OSL-FRA-PVG-MNL er lovlig. Returen er helt ok.
Ikke for å kuppe TS sin tråd, men kan du utdype det med at mellomlanding i SIN ikke er lov? Så ruten CPH-SIN-AKL med Singapore Airlines utgår slik det er nå?