SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Har du CT tilgjengelig hvis du finner en SAS bonusreise på sas.no?
    Hvis du har CT tilgjengelig der, så kan jeg ikke skjønne hvorfor du ikke skulle få booket via Tallin..

2. EgilSk

EgilSk Kreativ lurendreier

Likes mottatt:
    384
    Bonuspoeng:
    63
    Klarte ikke logge meg inn i dag når jeg skulle sjekke..
    Prøver igjen i morgen

3. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Det er null stress. Gjorde dette selv tidlig i juli da jeg sikret utreisen i SQ F så fort den ble tilgjengelig, og i går la jeg til returen i C i tillegg til OSL-CPH som manglet på utreisen. Full post om dette i vellykkede bookinger-tråden.

Kan nesten garantere at de ikke blir tilgjengelige igjen, etter at LH tetten glippen i RM-systemet igjen med å stenge F awards for partnere inntil DBD 14.

*Days before departure

Xflipper and Gullars like this.
  4. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    05400 slutter aldri å levere :) I dag snakket jeg med en trivelig Mikael (tror ikke det er han samme som hos Tallinn, men er jo mulig). Han mente at han egentlig ikke kunne bestille CT-turer, men da jeg sa at jeg hadde gjort det tidligere var han ikke vanskelig å be.

Han hjalp meg først med å endre hvilken konto julens Costa Rica-tur bookes fra. Her fikk jeg ham da til å belaste en kompis sin konto for EB og CT - dette gjorde han helt uten gebyr. Er tidligere blitt fortalt at dette ikke er mulig, men det var en veldig enkel jobb for ham.

Deretter hjalp han meg med å sikre SQ F CPH-SIN i april for posisjonering til en mulig Australia-tur i april.
    Fikk avklart det samme med 05400 i dag og sikret oss utreisen OSL-CPH-SIN med SK Plus og SQ F på eksakt ønsket dato :)

Eriksan liker dette
  5. Monkeycat

Monkeycat Mmmm...beer...

Likes mottatt:
    363
    Bonuspoeng:
    63
    Ifølge Expertflyer så er det skåltomt i F på både 14.11 og 15.11 på FRA-MIA.
    Vet ikke om dette er seter som legges ut, men dersom det er det så bør det være gode muligheter. En del ledig i C også forresten.

LH.PNG LH 2.PNG

6. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    3,964
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor lang tid tar det fra man passerer 100K omsetning til man får CT? Er det noen måte å «få den raskere» etter at omsetningskravet er nådd?

7. Modegard

Modegard Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,380
    Bonuspoeng:
    93
    Gjorde en endring på CT i går og fikk dermed refundert hele poengbeløpet. Ny billetter er utstedt, men jeg er ikke trukket poeng. Hva er normalen her? Er vant til poengene blir trukket umiddelbart, eller ihvertfall når billettene er utstedt.

8. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Normalt 30 dager etter faktura er sendt ut, så slik som fruen som har frist 15 kvar månad vil få den innen 30 denne månaden. Normalt sett dukker den opp nokre dagar før på sas.no en i postkassa

Flight Cancelled liker dette
  9. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    3,964
    Bonuspoeng:
    113
    Søren, det var det jeg fryktet. Hadde 99980 i omsetning på denne månedens faktura, så det betyr vel at jeg ikke får den før om 1 1/2 måned...

Klør litt i bookingfingeren, noen som vet om det er noe mulighet for å få den raskere enn 30 dager etter neste faktura?

10. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Her må du nok skjerpe inn på IK-en din:) Fruens kort tippa på rett side, kr 101260 på samme faktura, og det var ikkje tilfeldig....Og bookingfingeren er veldig klar...

Eg har ikkje anna tips enn å prøve å ringe inn, eventuelt bytte-låne ein CT av ein god venn...

Flight Cancelled liker dette
  11. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke mulig, dessverre..

12. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for du sjekket. :)
    Er det samme prinsipp på LH C som F? Ligger ingenting C hos United foreløpig ihvertfall.

Booket forøvrig HAU - OSL - ZHR - MIA med SAS/Swiss 19/11 og retur MIA - YYZ - LHR - OSL - HAU med Air Canada/SAS 22/11 (alt i C) i dag, så vi i hvertfall har noe. Så får vi se om det kan dukke opp noe bedre (både med tanke på klasse og datoer) når det nærmer seg.

Last edited: 21. aug 2018
  13. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    F6 A1 ser kanskje ikke så lovende ut pr. nå...
    upload_2018-8-21_22-45-12.png
    upload_2018-8-21_22-44-36.png

Attached Files:

14. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje layover i ORD kan være aktuelt. Har hørt at det er det er lettere å få F dit. MEX kan også være alternativ. Da bør du ringe 05400 istedenfor Tallinn.

15. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor lang tid før CT kommer tilbake etter kansellering av tur?

Har en booking jeg vil avbestille for å foreta en ny, men vil gjerne ikke falle mellom to stoler om dere skjønner

16. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Poeng og CT krediteres umiddelbart (min erfaring) og skatter/avgifter tar noe lenger tid.

leeds1979 liker dette
  17. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sjekket via New York, men fant ingen flighter mellom Miami og New York, så det hadde kanskje vært en tanke.

Får etterforske litt, og se hva som kam la seg gjøre. Vi har i tillegg litt barnevaktutfordringer, så routingen må dessverre være litt småeffektiv.

Edit: Det dukket plutselig opp en flight med SAS via Arlanda på vei bort som på mange måter fristet litt mer. Dette er en overnight connection med en natt i Sverige, så da kommer det et dumt spørsmål til. Hvordan funker dette? Er man selv ansvarlig for å finne hotell, eller er dette SAS sitt problem? Betaler man hotell selv, eller er dette inkludert i flyreisen?

Last edited: 22. aug 2018
  18. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Samboeren fikk smaken på å fly F da vi testet LH og OZ til/fra Tokyo i mai, og var meget innstilt på at vi prøver å få til flest mulig F-legs med andre selskaper på Australia-turen vi planlegger i april. God holdning (og flink til å opptjene eb er hun også blitt!) :)

Vi ser dermed på følgende:
    SK C OSL-CPH (booket)
    SQ F CPH-SIN 77W (booket)
    SQ F/C SIN-AKL/MEL (AKL hvis vi får F i 77W, hvis ikke C i ny A380 til MEL)
    TG F SYD-BKK 744 (kun gammel kabin på begge flightene i denne perioden)
    TG F BKK-NRT A380 (ankommer 1545 og får kanskje tid til en middag i Tokyo?)
    NH F HND-FRA/LHR 77W (avgang midnatt eller ca 1130 neste dag)
    SK/LH C FRA/LHR-OSL

Får vi SQ F på SIN-AKL i 77W forsøker vi å bytte til LH F FRA-SIN på utreisen - ellers beholdes den. Får vi ikke NH F satser på vi TG F SYD-BKK-CDG/LHR/MUC.

Er klar over at ruten bryter mot regelen om antall stopp i Asia, men har inntil videre som arbeidshypotese at 05400 ikke er like strenge.

Hva er nyere erfaringer med å finne to seter på ANA F? Foreløpig er det helt ledig i kabinen på samtlige aktuelle flyvninger, men kun sluppet ett sete. Kan vi håpe på to?

19. henrikks94

henrikks94 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    Er det slik at man kan ringe SAS for å booke CT også?
    Har nok poeng til å booke turen til Kuala Lumpur som planlegges, men for 1 person. Vi er 2 som skal reise. Kan jeg booke selv på SAS, for en person, så ringe de å bekrefte samt få gjort om til 2 pers og "aktivert" CT? Er ledige seter.

20. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    UA flyr fra Newark.

Du må nok fikse overnatting selv.

awt liker dette

Del denne siden