SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,355
    Bonuspoeng:
    93
    Tenker å booke første tur i CT i morgen, er det noen som kan svare på denne? Evt tipse om hvor det er best å ringe for å få igjennom en open jaw?

Ruten er som følger:

Utreise:

OSL - LHR
    LHR - BOG
    BOG - CUZ

Retur:

UIO - BOG
    BOG - LHR
    LHR - OSL

2. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Denne bør vel være uproblematisk å få til, både hos Tallinn og 05400.

thool liker dette
  3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,834
    Bonuspoeng:
    183
    Booket en ulovlig routing via 05400, fikk ok fra kundeservice personen, sa det tok 1-2 dager for skatter og avgifter kom på plass. Ringte inn senere for å endre tidspunkt på ett fly, helt ok, utsendte itinerary på mail, alt står confirmed og de har trukket 140 000 poeng hvor det står Oslo-Manila.

Ruten er
    OSL-FRA
    FRA-PVG
    PVG-SIN
    SIN-MNL

Har bestilt hotell og alt, non refundable. Kan de finne på å si at hallo, denne bookingen er går ikke i henhold til regler eller er alt ok ettersom de har sendt itinerary på mail og alt men ikke utstedt billetter enda? Tenker bare hvis de tar kontakt nå om 2 dager å sier at denne routingen går ikke...

4. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Du er absolutt ikke trygg før du har fått billettene. Opplevde selv å måtte gjøre flere justeringer etter at billettene var lagt opp av 05400 men ikke utstedt.

Jeg tipper dette går fint gjennom, men ville ha ventet med hotellbooking...

5. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,834
    Bonuspoeng:
    183
    Ringte inn igjen isted for å endre retur reisen via singapore og milan istedet. Var ikke noe problem, endret og sendte ut ny bekreftelse og sa at skatter og avgifter ble omregnet og trukket. Spurte om kort nr osv.

Spurte også om en senere flight fra SIN til MNL for jeg har opprinnelig PVG-SIN 13.50-1940, også SIN-MNL dagen etter kl 12.15
    Ville reise 19.10 eller eller 14.25, men da sa hun at det lot seg ikke gjøre pga PVG-SIN-MNL så 12.15 var det eneste som gikk sa hun.. Jaja :)

6. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    ruten din er ikke lov fordi du har 2 stopp i transittsone.. har ingenting med asia å gjøre

7. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    men som en enveis hvis du reiser fra SIN til FRA skal denne være helt lov. Da du har 2 stopp i "start"sonen

8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig dette er blitt spurt om tidligere men jeg finner ikke svaret:
    Er det mulig å booke en bonustur for 2 pax, betale fullt med poeng (CT ikke tilgjengelig på bestillingstidspunkt), motta CT, legge denne til bestillingen og få 50% av poengene tilbake?

9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,117
    Bonuspoeng:
    293
    Har bestilt CT på 05400.
    Så får jeg beskjed på mail om at de har problemer med å bruke min Amex 2for1 voucher, og må ringe Amex. På CT-telefonen får jeg bare beskjed om at tjenesten er utilgjengelig. Tips?

10. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Prøv : 0046184809167

holmen liker dette
  11. magicbyte

magicbyte Medlem

Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk blankt nei til å betille OSL-FRA-ICN-SIN-DPS og problemet her var at jeg ikke fikk ha 2 stop i Asia.

Så det praktiseres en regel i Tallin at det ikke er lov med 2 stop i Asia. Det er dog lov med 2 stop i Europa både på vei ut og hjem. Har nå booket en reise:

OSL-FRA-ICN-SIN
    SIN-PEK-FRA-CPH-OSL

Har tenkt til å prøve meg på å legge til SIN-DPS og DPS-SIN via 05400, må bare finne hvilke flights jeg vil ha.

Dere som ringer 05400, gjør dere det på dagtid? Eller venter dere til etter Tallin er stengt?

12. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    booket for en uke siden: VIE - HKG - TPE - FUK - TYO

13. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,834
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ringte 05400 og bestilte OSL-FRA-PVG-SIN-MNL / MNL-SIN-MXP-OSL-FRA

Forsøkte meg først på kveldstid når det var engelsk språklig, de kan absolutt ingenting. Fant ingen flighter eller noe som helst. Ringte på dagen, 09 tiden og snakket med en svenske, fant alle ruter med engang og satte sammen turen og spurte om jeg ville bruke 2 for 1.

Gjør det på dagtid, har ingenting å si om Tallinn er åpen eller ikke.

Gullars liker dette
  14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,117
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ringte i dag 05400 på dagtid, og fikk fikset nesten alt. Det var et par flighter hun ikke fant, men det tenkte jeg at jeg kunne ta senere.
    Så fikk jeg mail fra SAS om at de ikke kunne bruke min CT, og jeg måtte ringe Amex.

Det ser ut til at hun prøvde veldig hardt på å gi meg F til ICN for 140k poeng. Eller 280k da.. Kanskje derfor det ikke funka.. :p
    Screenshot_20180828-164139.png

Mbj, mariusbb, DanH and 5 others like this.
  15. magicbyte

magicbyte Medlem

Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    05400 funker som andre har sagt utmerket!

Jeg har nettopp endret og fått nye billetter på min reise, jeg hadde:
    OSL-FRA-ICN-SIN (3 legs)
    SIN-PEK-FRA-CPH-OSL (4 legs)

05400 lot meg helt greit legge til DPS som CT telefonen nektet meg, men de nektet meg mer enn 8 legs, så løsningen var å avslutte i CPH (har vel hørt at CT telefonen heller ikke er så glad i å starte og slutte i forskjellige byer?).

Nå har jeg:
    OSL-FRA-ICN-SIN-DPS
    DPS-SIN-PEK-FRA-CPH

Gullars liker dette
  16. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring er at open jaw i en av endene er ok, både hos Tallinn og 05400. Siden du har DPS i midten der aksepterer de OSL/CPH. De ville imidlertid neppe akseptert det om du også hadde open jaw i Asia.

Men gratulerer! 05400 er helt topp. Må kanskje ringe noen ganger. Da jeg bestilte retur fra Australia i dag trengte jeg fire forsøk. Han første ville ikke booke CT-tur, hun andre mente at hun skulle ta gebyr på 375,- for bookingen, hun tredje fant ikke billettene, mens fjerdemann fikset biffen :) SYD-ICN-FRA-OSL med OZ C, OZ F og LH C :)

magicbyte liker dette
  17. LaJa

LaJa Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Hvem har ansvaret?
    Skal fly KRS-OSL-FRA-ICN-KIX, reisen finner sted i slutten av september.
    Fikk i dag en en endring på flighten FRA-ICN, før var flighten fra 18.30-11.50, ny flytid er 20.30-13.50. Får da kun 25 minutter fra ankomst til neste flight! Høres vel noe lite ut på ICN.

Har ikke fått noe endring på neste flight. Er bestilt via Tallinn, må de kontaktes? Eller kan jeg forvente at Asiana som både har flighten til ICN og fra ICN gjør endringer på flight videre?

18. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Har vel hørt at andre flyselskaper ikke vil røre billetter som de ikke har utstedt selv. Jeg vil ha tatt kontakt med Tallinn og høre med hva de sier.

19. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,834
    Bonuspoeng:
    183
    Kollega ble trukket poengene + CT 1 mnd etterpå...

Gullars liker dette
  20. LaJa

LaJa Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Skeptisk til dette. Kan ikke finne andre tilgjengelige award-billetter. Får se hva de sier i morgen. Kan virkelig et flyselskap endre på tidspunkt for flyvninger uten å ta hensyn til connections, spesielt når begge flighter er med samme selskap?

Del denne siden