Lufthansa flytter 5 stk A380 til MUC

Tråd i 'Nyheter' startet av Are, 06. mars 2018.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det er sikkert ikke nyhet for alle, men er nok det for noen.
    Lufthansa flytter 5 stk A380 til MUC, bl.a. fra 25.mars vil MUC-LAX gå med A380 istedenfor A340.
    FRA-LAX vil gå med A340 istedenfor A380.

    I tillegg vil A380 gå til HKG og PEK fra MUC. Da kan vi vel være trygge på at det fortsatt vil være F-lounge og service på MUC selv om mange av flyene med F forsvinner derfra..
     
    Avixlo, watchaddicted, Bernd and 10 others like this.
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,313
    Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Er det et skift på vei bort fra FRA som sjefshub? Høres dramatisk ut å gå ned til 340 fra 380 på FRA?
     
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,235
    Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    For vår del er det vel bra at ikke LH kun har en hubb med F med tanke på tilgjengelighet i award? Bare synsing fra min side
     
    RoadKing liker dette
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Enig.

    Poenget for vår del er at A340 har F og kjøres fra FRA, A380 har F og kjøres fra begge.
    Ellers har jo MUC mistet F på en drøss A330, og er vel lite A340 på MUC også ?

    FRA er nok sjefshub ennå, men det er vel et visst publikum som ønsker å fly F fra MUC som de må holde på.
     
    Bernd, RoadKing and Xflipper like this.
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
  6. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,173
    Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg monitorerer denne avgangen da den synes å ha veldig god tilgjengelighet på mine potensielle avreisedager. Med unntak av lounge, som jeg har forstått er omtrent det beste man kan oppnå i FRA, er F i A340 å regne som like bra som F i 747 i luften?
     
    Insomnia4u liker dette
  7. Jonkebassen

    Jonkebassen Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    4,021
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, uten å være helt bastant så har jeg 3 turer med A340-600 og 1 med 747-8 og det er noen små forskjeller. Det er at A340-600 har mer private seter, bedre for par og mindre eksponert med tanke på midtgangen som er inteteksisterende i nesa på 747. Ellers er toalettene fremme i A340-600, mens de er bak galley i 747.

    Det er jo noe eget med 747-8, men jeg synes absolutt at A340-600 er en like vidunderlig fugl, og burde være en no-brainer for de aller fleste.
     
    Tassa, Insomnia4u and Gullars like this.
  8. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,173
    Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tar jo med meg fruen, så da høres det ut som et veldig godt alternativ. Er det slik at 747 fra FRA er dårlig egnet for par..?
     
  9. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    683
    Likes mottatt:
    2,348
    Bonuspoeng:
    93
    Det er et dobbeltsete på rad tre som passer bra for par. Ellers kan man sitte på rad 1. Da ser man jo bare hverandre, men avstanden er for stor for en skål/smaltalk.
     
  10. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    2,011
    Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ingenting som slår følelsen av å fly Queen of the skies!
    Når det er det sagt hadde vi A340-600 tilbake fra PEK i fjor og det var en svært behagelig maskin. I motsetning til 747-8 som man føler er i ferd med å falle fra hverandre når hun tar bakken så merker man overhodet ingenting i A340. Et annet argument for å fly 600-versjonen er at den er utrydningstruet pga. høyt drivstofforbruk. LH har visstnok allerede en del på lager og når 777-X kommer fra 2020 og utover blir nok resten faset ut også.
    Hvis dere ikke har opplevd FCT i på FRA ville jeg gjort det jeg kunne for å legge turen innom der:)
     
    Eddie47 liker dette
  11. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,450
    Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Det forklarer isåfall hvorfor jeg fant dårlig og dyr tilgjengelighet FRA-MIA neste vår, mens MUC-MIA kom opp som et bedre alternativ. For min tyske familie ble det billigere å fly FRA-OSL-MIA enn FRA-MIA, så neste cruise kommer de nok hit med lufthansa før vi flyr sas direkte til miami
     
    Last edited: 29. mars 2018
    RoadKing liker dette
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,313
    Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Fru RoadKing og undertegnede hadde midtsetene på rad 3 ombord på 747 til/fra Tokyo. Vi hadde det aldeles utmerket.
    747 er en vakker fugl, men det er jammen meg 340 og.
    Har du ikke prøvd FCT, så er det er tungtveiende argument. For det er noe spesielt med egen terminal da...
     
    watchaddicted and Eddie47 like this.
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,173
    Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg satser nok på FRA fremfor MUC, men greit med visshet om at MUC er et utmerket alternativ. Med en drøy måned til avreise er status at alt er ledig på MUC-alternativene, mens det er tatt et par seter fra FRA.

    Virker sånt sett som at dette med ok sannsynlighet skal ordne seg. Er nesten vel så redd for om jeg får en passende flight til FRA/MUC. Foreløpig er turen min via OSL-CPH-SIN-PEK-KIX, så er avhengig av å få byttet om hele sløyfen.
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det pleier løse seg greit.
    Du finner ofte tilgjengelighet på disse små hoppene i tilknytning til langturen selv øm du ikke finner de som separate reiser.
     
    Gullars liker dette
  15. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,111
    Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Tror de har litt problemer med Fraport som driver FRA og også derfor flyttes noen fly
     
    RoadKing liker dette
  16. Cialis

    Cialis SEQ 450, sete 1A

    Innlegg:
    112
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Det er ingen større forskjell mellom 747-8 og 346, du kommer til å ha det bra i begge kabiner. Crewet er X-faktoren, og det kan du ikke styre.

    Når det gjelder lounger synes jeg FRA er oppskrytt. I MUC har man en helt ny F-lounge som er helt fantastisk, Lufthansa best etter min mening. Jeg ville aldri gått ut fra flyplassen for å dra til FCT om jeg bare hadde en mellomlanding i FRA. Jeg har vært der to ganger for mange år siden, men da startet jeg reisen i FRA. F-loungene i terminalen er like bra.
     
  17. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    2,011
    Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Man kommer ikke unna at det er forskjeller. Spesielt vedr. støy vil man oppleve A340-600 som en betydelig mer stille maskin, mens lite slår å sitte i nesen på 747. Pros and cons. Reiser man F med LH har jeg tilgode, og har ikke lest eller hørt, at crew ikke leverer på topp:)

    Den F loungen som du referer til på MUC, hvilken gate ligger den ved?
     
  18. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,173
    Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Med en drøy måned igjen er midtsetene på rad 3 fra FRA fortsatt ledige og status er F6. Den andre aktuelle dagen er midtsetene opptatt og status er F4. Tipper denne blir lite aktuell.

    Fra MUC er status F7 og F8, og ingen seter er booket :) Av midtsetene på rad 1 og 2 her, er noe å foretrekke fremfor det andre?
     
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,948
    Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Om det er FRA-HND F4 så slipper de ofte to seter 14 dager før. Har flere erfaringer fra den.
     
  20. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,173
    Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Det er uansett den med F6 jeg helst vil ha, så krysser fingrene og sjekker expertflyer daglig :)
     

Del denne siden