Iflg. Amex blir CT klar i slutten av den måneden som fakturaen der du passerer 100K i omsetning har forfall. Så har du forfall 1/9 blir CT klar i slutten av september. Har du forfall 20/8 blir CT klar i slutten av august. Stemte for meg i mars/april men om det er skjedd endringer vet jeg ikke.
Forfall 15/8 for meg, men når eg fekk CTen min klar etter januarfaktura( SQ-salet vart dyrt), så var den klar 1. mars. Kan vera det er lite andre ting som har fokus hos Amex om dagen?
Det stemmer jo bra. Forfall i februar (regner jeg med) og dermed CT klar i slutten av feb (1/3). Helt sikkert =)
Noen fler som har fått skriv av Amex hvor vilkårene for CT er endret fra 100k i omsetning til 150k? Står mer om dette på amex siden.
Du finner "alt" om akkurat dette i denne tråden; https://insideflyer.no/forums/threa...til-norge-med-eget-kort-sammen-med-sas.10910/ PS! Velkommen til InsideFlyer!
Muligens Tallinn også vil klage på BKK og SIN da det er to stopp i samme transittsone. Men om en agent på 05400 vil booke, så er det større sjanse å få den gjennom.
Jeg kan jo oppdatere om hvordan dette endte. Svensken skammet seg nok såpass over dette med +24t layover, så han ringte aldri opp igjen. Men etter et par dager ringte jeg 05400 på nytt og fikk kontakt med en ny, hyggelig svenske - kvinnelig denne gangen. Vi fant en ny connection så det ble under 24 timer layover, og det ble det ikke stilt noen spørsmål om flere stopp i transittsone. Så langt alt vel. Etter et kvarter ringte hun fortvilet tilbake og kunne fortelle at jeg hadde to SQ married segments, og at F-setene nok ville forsvinne hvis vi endret; ikke noe å gjøre med det. Men takket være IF hadde jeg "hørt" at det var mulig å låse opp segmentene om de ringte SQ. Det tvilte hun sterkt på, men skulle sjekke litt. Etter noen minutter ringte hun tilbake - strålende fornøyd - segmentene var låst opp. Hun takket så mye for at jeg hadde lært henne dette trikset, og billetter kunne utstedes på følgende: OSL-LHR LHR-BKK: TG F BKK-SYD: TG F SYD-BKK: TG F BKK-SIN: SQ C (787) SIN-CPH: SQ F CPH-OSL Så 05400 fikser biffen - hvertfall hvis man har noen inside-tips selv Nå pønsker jeg jo på flere connections i Asia, men får vel kanskje si meg fornøyd (med mindre AKL-SIN skulle dukke opp).
Det er godt å se en holdningsendring på IF. Når jeg fortalte at folk måtte ringte SAS og ikke CT telefonen for 6 mnd siden(Fordi de ordnet "Det umulige"), var det ekstremt mange skeptikere her inne. I tillegg slipper man køen.
Er vel også tildels en holdningsendring hos 05400 som vi har sett? Tidligere har de kontant avvist forespørsler, noen gjør det tilsynelatende også ennå.
Thai har såklart(som mange andre har opplevd) endra fly, og det verker som dei kutter ut 747, og 77W har ikkje F. Men er HND-ICN-TPE-VIE godkjent av Tallinn eller må eg ringe inn til 05400
Det stemmer.... det kom en holdningsendring. Som jeg og flere andre opplyste om. Derfor vi opplyste om det. At nå er det muligheter
Ja, de har fjernet flere av avgangene som normalt har vært satt opp med gammel F-kabin i 747. De med ny F-kabin går enn så lenge (TG475/476). Måtte 747-døden i TG gå saaakte saaakte
Litt skummelt dette. I april (når vi har retur) er det gammel kabin (744) på begge rutene, og jeg kjenner jeg er litt redd for hva TG kan finne på her. Foreløpig har vi booket en «reserveløsning» med OZ C SYD-ICN og OZ F ICN-FRA. Det er nesten så jeg lurer på å beholde den heller enn å booke TG F SYD-BKK-CDG/LHR og risikere TG C hele veien... Men tipper vi går all in på TG F og satser på det beste hvis alternativet åpner seg.
Thai pleier og annonsere endringene i sommer program i Februar, med virkning fra slutten av Mars, så du må nok leve i spenning i en god stund. Av erfaring er det F muligheter som forsvinner, og nye som dukker opp hver sommer/vinter Med TG vet man vel egentlig aldri hva man får før man ser flyet ved gate
Takk for info. Noen som vet om den ene F-avgangen SYD-BKK historisk har vært mer skånet for endringer enn den andre? Er det eventuelt andre flyselskaper som pleier å gjøre justeringer på tilsvarende kort varsel, eller kan jeg anta at planene som er lagt opp av SQ, OZ og CA står seg noenlunde likt når vi kommer til april?