SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,905
    Bonuspoeng:
    293
    Iflg. Amex blir CT klar i slutten av den måneden som fakturaen der du passerer 100K i omsetning har forfall. Så har du forfall 1/9 blir CT klar i slutten av september. Har du forfall 20/8 blir CT klar i slutten av august.

Stemte for meg i mars/april men om det er skjedd endringer vet jeg ikke.

Travellingalf liker dette
  2. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Forfall 15/8 for meg, men når eg fekk CTen min klar etter januarfaktura( SQ-salet vart dyrt), så var den klar 1. mars. Kan vera det er lite andre ting som har fokus hos Amex om dagen?

3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,905
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer jo bra. Forfall i februar (regner jeg med) og dermed CT klar i slutten av feb (1/3).
    Helt sikkert =)

4. visualuproar

visualuproar Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Noen fler som har fått skriv av Amex hvor vilkårene for CT er endret fra 100k i omsetning til 150k? Står mer om dette på amex siden.

Last edited: 04. sept 2018
  5. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
  6. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,888
    Bonuspoeng:
    293
    Hmm. 05400 ville ikke hjelpe meg med en CT jeg har, fikk beskjed om å ringe Tallin.

7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Returen er et problem her.. SIN og PEK er i utgangspunktet ikke mulig å kombinere.

Raffel liker dette
  8. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,680
    Bonuspoeng:
    183
    05400 fikser :D

Raffel liker dette
  9. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Muligens Tallinn også vil klage på BKK og SIN da det er to stopp i samme transittsone. Men om en agent på 05400 vil booke, så er det større sjanse å få den gjennom.

Raffel liker dette
  10. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Har du selfølgelig helt rett i..
    Leste nok litt fort her :(

Raffel liker dette
  11. asc

asc Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kan jo oppdatere om hvordan dette endte. Svensken skammet seg nok såpass over dette med +24t layover, så han ringte aldri opp igjen. Men etter et par dager ringte jeg 05400 på nytt og fikk kontakt med en ny, hyggelig svenske - kvinnelig denne gangen. Vi fant en ny connection så det ble under 24 timer layover, og det ble det ikke stilt noen spørsmål om flere stopp i transittsone. Så langt alt vel. Etter et kvarter ringte hun fortvilet tilbake og kunne fortelle at jeg hadde to SQ married segments, og at F-setene nok ville forsvinne hvis vi endret; ikke noe å gjøre med det. Men takket være IF hadde jeg "hørt" at det var mulig å låse opp segmentene om de ringte SQ. Det tvilte hun sterkt på, men skulle sjekke litt. Etter noen minutter ringte hun tilbake - strålende fornøyd - segmentene var låst opp. Hun takket så mye for at jeg hadde lært henne dette trikset, og billetter kunne utstedes på følgende:

OSL-LHR
    LHR-BKK: TG F
    BKK-SYD: TG F
    SYD-BKK: TG F
    BKK-SIN: SQ C (787)
    SIN-CPH: SQ F
    CPH-OSL

Så 05400 fikser biffen - hvertfall hvis man har noen inside-tips selv :) Nå pønsker jeg jo på flere connections i Asia, men får vel kanskje si meg fornøyd (med mindre AKL-SIN skulle dukke opp).

12. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Det er godt å se en holdningsendring på IF.
    Når jeg fortalte at folk måtte ringte SAS og ikke CT telefonen for 6 mnd siden(Fordi de ordnet "Det umulige"), var det ekstremt mange skeptikere her inne. I tillegg slipper man køen.

13. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Er vel også tildels en holdningsendring hos 05400 som vi har sett?
    Tidligere har de kontant avvist forespørsler, noen gjør det tilsynelatende også ennå.

Insomnia4u liker dette
  14. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Thai har såklart(som mange andre har opplevd) endra fly, og det verker som dei kutter ut 747, og 77W har ikkje F. Men er HND-ICN-TPE-VIE godkjent av Tallinn eller må eg ringe inn til 05400

15. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Thai har også kansellert flere avganger mellom BKK og SYD med 747 fra og med Oktober i år.

16. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Det stemmer.... det kom en holdningsendring. Som jeg og flere andre opplyste om. Derfor vi opplyste om det. At nå er det muligheter :)

17. asc

asc Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, de har fjernet flere av avgangene som normalt har vært satt opp med gammel F-kabin i 747. De med ny F-kabin går enn så lenge (TG475/476). Måtte 747-døden i TG gå saaakte saaakte :)

18. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Litt skummelt dette. I april (når vi har retur) er det gammel kabin (744) på begge rutene, og jeg kjenner jeg er litt redd for hva TG kan finne på her.

Foreløpig har vi booket en «reserveløsning» med OZ C SYD-ICN og OZ F ICN-FRA. Det er nesten så jeg lurer på å beholde den heller enn å booke TG F SYD-BKK-CDG/LHR og risikere TG C hele veien... Men tipper vi går all in på TG F og satser på det beste hvis alternativet åpner seg.

19. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,588
    Bonuspoeng:
    183
    Thai pleier og annonsere endringene i sommer program i Februar, med virkning fra slutten av Mars, så du må nok leve i spenning i en god stund.

Av erfaring er det F muligheter som forsvinner, og nye som dukker opp hver sommer/vinter

Med TG vet man vel egentlig aldri hva man får før man ser flyet ved gate :)

20. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for info. Noen som vet om den ene F-avgangen SYD-BKK historisk har vært mer skånet for endringer enn den andre?

Er det eventuelt andre flyselskaper som pleier å gjøre justeringer på tilsvarende kort varsel, eller kan jeg anta at planene som er lagt opp av SQ, OZ og CA står seg noenlunde likt når vi kommer til april?

Del denne siden