Er alle setene hos Eva Air 77W like bra, eller er bulkhead og foretrekke i den andre kabinen? Og er dobbeltsetene greie for par, eller kan me like godt ta to vindusseter eller med midtgang i mellom?
Midtsetene er vendt litt mot hverandre, så jeg tror dere vil foretrekke å sitte i midtsetene sammen. Tror alle biz-setene er greie, ingen som skiller seg veldig negativt ut.
Noen som har fått til eller er det mulig og bruke CT 1 veg for 2 personer eksempel PVG-TRD? eller må den gå ut fra europa med tur/retur. Prøver på sas.no og det går og booke til 50%, men hva om jeg ringer Tallinn og ønsker med annet selskap går det?
Takk for svar ringte Tallinn, men dessverre så fantes det ikke noe ledig til BKK per nå for 2 personer, nevnte ikke noe om rutingen BKK-SIN-PER men det hadde nok sammenheng med at hun ikke fant noe fra europa til asia. Hender det at SQ slipper flere billetter nærmere avreise? Funnet en god del i Asia men svært lite å finne til Asia per nå
Da kom min CT i posten i alle fall. Men, det er fremdeles kun den eldste som vises på sas.no hos meg.
Mitt første innlegg, jeg er fersk i CT & Forum gamet, så her kommer nok ett nybegynner spørsmål! (har ikke fått tid til å søke eller lese alle innleggene). Har mottatt Companion ticket (CT) og vi er 4 stk som skal reise til Bangkok i 2019. Vi ønsker selvfølgelig business (1 vei, 2 vei samme det). Jeg har over 200000 poeng til gode! Jeg har ring tlf 800 68 000 (svensk) og prøvd meg litt frem, synes det var litt pes/stress, bare det å stave alle navnene på reisene ser jeg på som en utfordring. Hun fant kun 2 stk business via London. Men før jeg går videre ønsker jeg å høre med dere som kan dette, hvordan bør jeg gå frem for å ordne business billett for alle 4 ned til Bangkok ved bruk av CT + 200000 poeng? Er det noen plass jeg kan søke/se online/oversikt over ledige business Star alliance seter? Eller er det eneste som gjelder er å ringe Amex 800 68 000 (prata med u Svenska)? Alle tips å triks mottas med takk .
Svar: 1. alle 4 går ikkje på ein CT og 200 000 poeng, du treng 140 000 poeng og ein CT på to pers 2. Ja, sas.no - bruk poeng - https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/ 3. Eller tallinn 64816099/05400 Elles, les deg litt opp på sidene her, veit det er litt overveldende, og søk på united.com og sida over, så lærer du kjapt!
Enkelte opplever at det er enklere å samle poeng enn å booke CT-reise. Så litt lesing og prøving er nok ikke til å unngå. Jeg pleier å sette sammen CT-reisen min selv før jeg ringer inn. Alt jeg trenger agenten til er å booke de segmentene jeg har satt sammen selv(med unntak av SQ F). Som oftest bruker jeg rundt 10 minutter på initiell booking, og maks fem minutter på endringer.
Gjorde et forsøk på å booke en CT via 915005400. det første jeg ble spurt om var om jeg skulle bruke CT. Da kunne det ikke bookes via sas, men det måtte ringes til Tallinn.. de har sikkert fått mange henvendelser de siste ukene på nettopp dette.
Da er det bare å begynne med agent-rulett og håper at noen agenter ennå ikke har fått med seg at de ikke skal booke CT-reiser. Men jeg spår at det ikke er lenge til alle agenter på 05400 avviser CT-bestillinger.
Ja, dette er bare et spørsmål om tid. Jeg måtte innom 3 stykker, før de ville hjelpe meg å endre en CT-bestilling forrige uke.
Hvis man har en "lovlig" reiserute, er det helt greit å ringe Tallinn. Verre er det med oss som vil booke en "kreativ" reiserute.
Noen som har erfaringer med Avianca og oppløsing av married segments? Vi har retur SJO-SAL med SAL-IAD påfølgende dag, men ønsker nå å endre SJO-SAL til samme dag som SAL-IAD for å unngå opphold i SAL. Det er ledig på flighten vi ønsker å ombooke til, men vi er nødt til å benytte eksisterende booking på SAL-IAD. Ifølge 05400 er ikke dette mulig grunnet married segments hos Avianca. Opprinnelig ble de to flightene funnet og lagt inn separat (ble ikke lagt inn som SJO-IAD) og virker sånt sett ikke «married» i utgangspunktet. 05400 mente at de ikke kunne gjøre noe. Er det noen her som har erfaringer med opplåsing av married segments med Avianca? Er det mulig, eller må vi bare vente på at det eventuelt slippes nye seter på SAL-IAD?