SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har spurt og fått nei.
    Men det betyr vel egentlig ingenting...?
    Alt avhenger av agenten man treffer på..
     
  2. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Er det mulig å bestille en CT for 2 voksne og 1 barn på 2 år? Eller er CT kun for 2 personer?
     
  3. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Kun infant(0-2 år) kan bli med to voksne, ikke barn (2-11 år). Det gjelder nok alderen ved avreisestidspunkt, ikke bookingspunkt.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Teknisk sett ved ankomst hjem...
     
    bombusfervidus, Xflipper and Anton80 like this.
  5. asc

    asc Medlem

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Nja, jeg har avbestilt etter at CT-en har utløpt (15.01) og fått refundert alle poengene (ikke CT-en såklart). Ble fortalt at avbestilling var greit, men ikke mulig å gjøre noen endringer. Jeg var sikker på at utallige Joker-brød, Stayhard-sokker, DN-abonnement og dyr Fjordkraft-strøm var bortkastet, så jeg ble ganske så overlykkelig da jeg fikk tilbake alt :D
     
    Sonictravel liker dette
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du får igjen alt av poeng så sant de ikke har gått ut på dato.(inneværende periode plus 4år).
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,626
    Likes mottatt:
    34,803
    Bonuspoeng:
    293
    Ting skjer og fly blir både forsinket og kansellert når en er på tur, også med CT og bonuspoengtur. Ringer jeg SAS først? Eller operating carrier når jeg potensielt står fast halvveis rundt jorden?
     
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Det selskapet som forårsaker at du mister connection har plikt til å booke deg om.
     
  9. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Som vanlig er CT-telefonen ikke tilgjengelig, og ventetid hos SAS er 22 minutter. Helt sinnsykt at de ikke prioriterer litt fler folk på kundeservice.
    --
    Jeg får vel ikke endret en CT-reise via noen hjemmeside?
     
  10. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Er ventetid på over 30 minutt normalt for å komme gjennom til CT-telefonen i Tallinn?

    Er det mange herifra som bedriver kompliserte CT-bestillinger??? :eek::p
     
  11. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    @Kristian - CT-telefonen kunne godt å tjent på litt lean. Det er jo unødvendig at man må ha de på telefonen gjennom hele prosessen. De burde kunne ta navn på passasjerer, kredittkort for så å gjennomføre bestillingen selv. Sist gang jeg booket var jeg i telefonen i 14 minutter, og 8-9 minutter var kun selve bestillingen.
     
  12. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Det tok 28 minutt frå eg løfta luren til eg la på no i dag... Men Kristina var ei triveleg tøtte og leita høgt og lågt, no er CT i boks, men det gjorde litt vondt å sjå inn i poengbunkersen, det var plutseleg litt ekko der inne...
     
    Earl and Gullars like this.
  13. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, driver og sjekke muligheten for Oslo-Havana. Har funnet følgende routing: OSL-ARN-ORD-PTY-HAV, samme retur. Er dette en lovlig rute eller er dette en rute CT sier no bueno til?
     
  14. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Det er heller folk som _ikke_ er her som trenger Tallinn til å sette opp reiser for dem. :p Folk her er dreven at de bare leser opp flightnr og klasse når de ringer Tallinn. :D
     
    dahlmath and Kristian like this.
  15. Surrehue

    Surrehue Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, er ny på forumet. Mulig det er tatt opp i denne tråden før, men: kan man ringe SAS, evt noen andre og få CT tidligere, evt booke en CT før denne kommer i posten? Ved utgangen av Okt rundet jeg 100.000 på AMEX platinum, men denne vil ikke være meg i hende før i tidlig desember pga deres systemer sa kundebehandler hos Nordea som styrer disse kortene før overgangen nå i nov..tenkt å reise i Jan, så da har jeg dårlig tid med å booke evt C eller helst F klasse...

    En annet spm: min arbeidsgiver har nå sendt mail på at det er forbud mot å ta ut reiser privat av EB poeng tjent på jobbreiser pga nye skatteregler. Jeg spurte hvordan de skal ha kontroll med dette siden få av poengene jeg tjener er jobbreiser siden jeg reiser innenlands på lave klasser. Det kunne de ikke, derav forbudet var svaret. Det er da deres ansvar å passe på dette, og ikke mitt?
     
  16. asc

    asc Medlem

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Denne blir jo stadig bedre. Etter at det åpnet seg muligheter med SQ F fra LHR fikk vi endret til:

    OSL-LHR
    LHR-SIN: SQ F
    SIN-BKK: SQ C

    BKK-SYD: TG F
    SYD-BKK: TG F
    BKK-SIN: SQ C (787)
    SIN-CPH: SQ F
    CPH-OSL

    To lange strekk i SQ First, to lange i TG First, to ganger The Private Room, Royal Orchid Spa og ikke minst; One night in Bangkok!

    Endringen ble gjort hos Tallinn, uten noen innvendinger mot to stopp i transittsone (både ut og tilbake). Kan virke som kontrollene er slappere ved endringer enn førstegangsbestilling, men det er bare en hunch.
     
  17. SSH

    SSH Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

    Jeg har opparbeidet meg CT nå i 2018.

    Vi har nå fått tilbud om å gå over til det nye Amex-kortet. Jeg har tenkt meg om, og ønsker i utgangspunktet ikke å bli overført til et nytt kort.

    Vil det at jeg ikke har et Amexkort etter januar 2019 på noen som helst måte påvirke CTen? Krever det at jeg har Amex-kort ved gjennomføring av reise? MÅ gebyrene betales med et amex-kort?
    Ev. andre problemer som kan oppstå?
     
  18. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Var det mange datoer ledige LHR-SIN i F?
     
  19. asc

    asc Medlem

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Da snappet jeg en dag i mellom der ;) Fikk inntrykk at det var litt ledig på forskjellige dager. F4 er vel et must, men ingen garanti. Og det er bare 77W-flightene (muligens bare morgenflyet), og ikke A380.
     
    Gullars and Xflipper like this.
  20. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,282
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan booke CT reise når den er tilgjengelig på sas.no, det ser du når du logger inn og velger bonusreise.
     

Del denne siden