Iflg. Hans Christian Berge: "Oppdatering: Etter å ha snakket med SAS, har de bekreftet at bassinet er tilgjengelig for seterad 1 på samtlige long-haul flyvninger i deres A330 og A340." https://medium.com/travelbox/planlegging-av-reise-med-baby-på-companion-ticket-3f933dadefbb
Takk for avklaring. Er det da å foretrekke å sitte ved siden av hverandre på hver sin side av midtgangen eller 1H og 2H?
Er dette en lovlig routing: CPH-FRA LH C A320 FRA-ICN OZ F A380 ICN-BKK TG C A350 BKK-DPS TG C B777 DPS-BKK TG C B777 BKK-LHR TG F A380 LHR-OSL SK C B738 Eller er det 1 stopp for mye på vei ned? Finner TG F på LHR-BKK, men lyst til å teste litt forskjellige selskap.
Litt smak og behag. Vi satt vis a vis hverandre over midtgangen. Dette fungerte veldig fint. Gjør det samme til vinteren når vi flyr SQ F slik at minstemann kan bevege seg direkte mellom setene våre.
Takk for tilbakemelding. Ser at midtsetene er opptatt på den ene flyvningen, så da reserverer jeg 1H/2H ene veien og 1G/1H andre veien.
Fikk mail fra sas om endret reiserute som medfører at min mellomlanding på LHR på vei mot SVG øker fra ca 5 timer til nesten 13. Flyr via SIN og BKK. Kan bruke dette til å få suites med SQ mon tro? Er det noen som har erfaring med det? Eller er det kun en ekstra mellomlanding på feks OSL som er aktuelt?
Suites er vell ikke åpen for Eurobonus, så heller tvilsomt om det skulle gå. De booker nok bare om på kortrutene, slik at du kommer raskere hjem.. C
Fikk akkurat svar fra gullmailen om at det ikke er bassinett på business. Er dette bare tull eller er det bare noen av flyene som har på 1H?
Takk for dagens morsomste innlegg. Dette er selvsagt bare tull. Med mindre det er en forbedring: ingen barn i business..
Hei. Det ble endring i vår booking da Ethiopian plutselig fant ut at avgang OSL-ADD 0840 var for tidlig og endret til kveldsavgang istedenfor. Dermed ville vi ikke rekke vår connection til SIN. CT telefonen fikk fikset ny routing OSL-FRA-ADD. Synes det er urimelig at de skal ta tjenestegebyr når jeg ikke har noe annet valg enn å ringe inn (som sas ba om i mailen) for å få ny routing. Hva mener dere? Verdt å klage på? Fikk forøvrig lavere skatter uten å måtte betale nye poengsatser. Så det var jo fint
Jeg slapp da Thai endret til fly uten F og jeg booket om til Asiana. Kristina hadde all mulig forståelse for at jeg ikke kunne fly bis hos Thai og ordnet opp i problemene vederlagsfritt. K
Dama på CT telefonen satte meg på hold og snakket med supervisor, det var ikke snakk om å refundere service fee Oh well, får 3000kr igjen så får gå: )
Hvis SAS har bedt deg om å booke om til ny reise så ville jeg sendt en mail og bedt om å få det refundert..
Merkelig! Jeg var i akkurat samme situasjon som deg, sas endret bookingen som førte til at jeg kom hjem 7 timer senere enn opprinnelig og mellomlanding på LHR økte fra 5 til 12 timer. Ringte CT telefon som endret booking, de prøvde å beregne nye avgifter men da jeg påpekte at det faktisk er sas som er skyld i endringen satte hun meg på hold og snakket med sjefen, da hun kom tilbake sa at hun at endringen var helt gratis! Ingen nye avgifter/servicegebyr eller ny poengpris.
Har så vidt startet planlegging av ct tur til våren (februar eller mars). Sist fløy vi Lufthansa first til chicago, men har lyst på en litt lengre flytur denne gangen. Vi er ikke så nøye på sted, men det må være med Lufthansa, med direktefly fra Tyskland. Vet det er sært, men flyskrekken hemmer å kunne fult utnytte CT. Er det fortsatt slik at F med Lufthansa kun kan bestilles 7-14 dager før avreise? Og er det noen ruter som er ansett som lettere å kunne booke enn andre?