Lufthansa F frigjøres vel 14 dager før ja. Mange booker reise på datoene de vil ha, og så booker om dersom det blir ledig i F 14 dager før.
Har en tur med Thai First t/r Sydney i vinter som jeg gleder meg skikkelig til. Men synes at utreisen hadde blitt enda mer å glede seg til hvis jeg kunne fly LH First. Ruten min er: OSL-CDG CDG-BKK BKK-SYD og samme på returen. Men jeg har ikke funnet noe bonusseter i First på FRA-BKK på veldig lenge. (Expertflyer) Er det noen her som har funnet to seter på den ruten i det siste? Siden jeg har 6 legs og bytte i BKK kan jeg kanskje ikke fly ut via Tokyo, Peking eller annet sted og komme meg til BKK?
Hmmm... Ved bruk av CT på kun SAS til Asia blir det beregnet halv pris av SAS-pris, riktig? Eller av *A-pris? Jeg booket i utgangspunktet FP-tur til PEK/NRT på vegne av et vennepar. Dette kostet 120k EB, men med CT vil vel prisen bli 100k EB? De har en CT som går ut 15/1 som fint kan brukes opp til formålet. Hvis det beregnes *A-pris på 175k EB er det imidlertid lite aktuelt.
Jeg skal bestille en reise for to med CT fra OSL til EWR/JFK med avreise i rundt 01. april 2019 med påfølgende retur 3-4 dager senere. Utvalget av C-seter er svært dårlig, spesielt med SAS som er det foretrukne selskapet. Jeg finner faktisk ikke et eneste ledig sete i klasse C med SK i hele april! Er det vanlig med så dårlig tilgjengelighet, eller legges det ut seter på et senere tidspunkt? Finner heller ingen alternativer med LH, som er ønske nummer to. Hva slags praksis fungerer hos LH mtp tilgjengelighet i C?
https://travelhacks.azurewebsites.net Lag deg en konto og sett opp varsel her. Akkurat nå er det noen ledige award seter tidlig i mars, så kan hende SAS slipper noen flere seter senere.
Takk for tips! Blir det erfaringsmessig lagt ut seter litt etter litt? Finnes det noe tilsvarende oppsett for LH?
11 mnd, 3 mnd og eventuelt rett før er standarden. alt kommer ann på hvor populær ruten er og om SAS tror de kan selge ut flyet. Så til feks Tokyo eller LAX stemmer det nok ikke
Usikker på om det er nevnt før, men fra bc.se melder flere medlemmer at de blir belastet servicegebyret på 450kr ved hver endring som gjøres på billetten. I tillegg til endringsavgiften på 150kr. Enhver endring for CT med to personer vil da bli 1200kr pr gang.
Jeg har en liten utfordring... har en CT som går ut i år og en ny neste år klar. Er det mulig å finne en tur i biz til en kul destinasjon for meg, fruen og 2 barn(7og11) i påsken 2019, ca. 13/4 til 22/4. Har 240 000 poeng (kan økes med Trumf) Sist gang jeg fikk hjelp havnet jeg og fruen i NY på Lufthansa F og hun snakker om det fortsatt Om det blir tur, så belønnes vinneren med 500,- (Vipps)
Kan f.eks. fly til BKK fra CDG den 13. april med Thai, A380. Videre til blant annet HKT finnes også i biz med Thai. Hjem den 22. april med Thai til enten FRA eller MUC med 777.
Hvor mye kan poengsummen økes med? Hvor eventyrlystne er dere? Kunne f.eks Rwanda vært et alternativ? Asia koster 330 000 poeng i business class for 4 personer med 2 CT'er. Til sammenligning vil store deler av Afrika/Midtøsten koste 210 000 poeng og USA/Mellom-Amerika vil koste 260 000 poeng.
Er det noen som har vært i kontakt med EBG/EBD-mail og bedt om en klargjøring av regelverket rundt gebyrer og avgifter? Når man leser på forum, fremstår det helt vilkårlig hva som trekkes for hvem.
Vi har nylig booket CMB i påsken via SIN i C (CT) og ble kun trukket for 140.000 poeng selv om vi fløy via en dyrere sone. SQ virker vanskelig å finne 4 billetter på i C, men som @Jonkebassen skriver finnes det ledig via CDG med TG 13. april Deretter kan dere fly BKK-CMB 14. april. Hjem 22. april fra CMB via BKK og FRA/MUC. Har ikke sjekket ledige billetter helt til OSL (eller hvor dere skal, men det bør være mulig, om enn med et ekstra stopp...)
Du kan jo vurdere safari i Masai Mara, Kenya? Evt. med en tur til Lamu eller noe før hjemreise. Gjorde det i påsken for noen år siden, magisk opplevelse. F.eks. slik: 11. april 16:10 - 17:20 OSL-CPH - SAS Plus 18:05 - 19:45 CPH-ZRH - LX Biz 12. april 09:55 - 18:40 ZRH - NBO - LX Biz 19. april 19:40 - 06:15+1 NBO - ZRH - LX Biz 20. april 07:40 - 09:10 ZRH - VIE - OS Eco 10:20 - 12:45 VIE - OSL - OS Eco Blir en overnatting på flyplasshotell, men du får de viktige strekkene i biz og det er 4 awardseter ledige på samtlige flights. /E
Jeg snakket med SAS kundeservice om dette i dag, og svaret var ikke særlig oppløftende. Alle *A-bookinger belastes med 450 NOK per person i en ikke-refunderbar avgift. Dette er helt uavhengig av om bookingen avbestilles online. Endring i bookinger belastes fortsatt med 150 NOK. Jeg spurte da konkret hva som skjer om jeg bestiller en reise i oktober som jeg når det nærmer seg velger å flytte til november eller desember på samme bookingreferanse. Vedkommende sa da at dette ville være å regne som en avbooking, og at de 450 NOK per person ville være tapt. Er det noen som er blitt gitt andre retningslinjer?
De virker ganske konsekvent på denne linjen, følg gjerne med på denne tråden med flere eksempel: http://www.businessclass.se/forum/threads/sas-har-höjt-poängpriset-för-star-alliance-awardbiljetter.94864/page-21 Det er vel som et svar til alle oss som driver og endrer bookingen fra 3-6 ganger. Vil jo automatisk redusere pågangen. NB: Unntak er om en booker online på SAS Star Alliance Award. Kansellerer man online skal angivelig 450kr refunderes.