Hei,
Føler jeg trenger deres råd til hvordan jeg skal håndtere dette.
Jeg har som sagt en CT med Thai Airways i Business fra Oslo via Stockholm til Phuket med avreise fra Oslo 23. desember og videre fra Stockholm den 24. desember. Thai Airways har endret flytypen på Stockholm til Phuket avgangen fra 777 til 747 som har mindre antall seter og dermed er kabinen overbooket.
SAS henviser meg til Thai Airways. Har snakket med Thai kontoret i Oslo som har svart meg følgende på epost i dag:
"30. november 2015 kl. 16.00 skrev Booking Thai Airways <
[email protected]>:
Hei igjen,
Her viser det seg at det har vært flere involverte parter.
THAI i Stockholm har nå sist bedt SAS EB om å kontakte dem for videre ombooking i denne saken da det er flighten ut av deres marked som er overbooket.
De skal gjøre sitt beste for å få booket dere ut fra OSL 23des, med videre reise til HKT 24des.
SAS må deretter skrive om billetten da dette er deres dokument.
Da håper vi at dette ordner seg på beste måte.
Varsel om opprinnelige seter som opprinnelig ikke kunne bekreftes grunnet aircraft rotation har nok ikke blitt kommunisert videre fra SAS til dere. Det kommer alltid på kø til stedet dere reisen er booket.
Mvh Remi THAI"
Jeg har så kontaktet SAS EuroBonus i Tallinn som sier til meg at de ikke har fått forespørsel fra Thai Airways om å booke meg om til andre avganger og det er uansett ikke ledige seter i Business Award klassen. Dermed kan de ikke gjøre noe for meg. Jeg ringer igjen til SAS EuroBonus (Diamond line) som informerer meg at jeg må ringe til Tallinn for hjelp. Tallinn virker lite forståelige for situasjonen og sier at de ikke kan gjøre noe.
Thai på sin side viser til at de har kontaktet SAS EB for ombooking, men denne kommunikasjonen har visstnok ikke navnet noen sted hos SAS. Det er altså SAS som må skrive om billetten siden det er deres dokument.
Synes jeg har blitt kasteball her og SAS er på ingen måte imøtekommende.
Har dere tips hvordan skal jeg håndtere dette ? Føler jeg er grensa til å sende et brev til Vidar Bergseth (sjef for American Express SAS kortet) og be ham om å be Tallinn kontoret gjøre jobben sin.
Vis alt...