Har bestilt billetter med CT via SAS sine sider. Kan jeg avbestille disse via Amex (64816099), og bestille på nytt. Skal egentlig beholde returen, men endre retur flighten, og legge til ARN-SVG. Eller må jeg ringe SAS først kansellere her for så å ringe Amex.
Hmmm. . Nr 2 snakket jeg med, eller en med samme navn. Veldig hyggelig og hjelpsom men klarte ikke å få gjort det jeg ville og forklaringen var at jeg ikke kunne ha connection i Europa når jeg hadde det i Asia. Jeg er 99% sikker på at jeg vet hva problemet var men det var ikke tilfellet ifg. vedkommende.
Hei, Ja, booket reisen i august og fikk bekreftet billettnummer på alle legene. Oppdaget for en uke siden at jeg ikke hadde lenger tildelt sete på Stockholm - Phuket flyet og kontaktet først SAS som opplyste meg at flyet fra ARN til HKT er overbooked. Ble henvist til Thai og resten av historien kjenner dere. Kan opplyse at etter å ha snakket med SAS seks ganger kan jeg konkludere: -SAS ønsket ikke å gjøre noe som helst i denne situasjonen. De henviste meg til Thai hver gang. Verst var det med Tallinn kontoret som sa at det de kan tilby er å avlyse hele reisen. Det nyttet ikke å si at jeg hadde jo for pokker en bekreftet billett i business på juleaften. Jeg var skikkelig oppgitt. -Etter å ha sendt 5 mailer fram og tilbake til Thai kontoret i Oslo og Stockholm har de gått med på å booke meg om til en avgang dagen før, altså 23 desember fra OSL direkte til BKK og så videre til HKT. Helt utrolig at systemet ikke varslet meg om situasjonen og ingen støtte fra SAS. Skikkelig skuffet over dem.
Leter etter seter i Business til Bali (19 feb ca 2 uker). Hva anbefaler dere av flyselskap med CT? Tenker da også på avgifter vs beste business class. Pft.
Prismessig: SK ARN-HKG, separat billett HKG-DPS. Eventuelt BR TPE-DPS. Raskast/enklast rute/der du faktisk kjem til å finna ledige seter: TG OSL-BKK-DPS Beste business class: SQ/LH FRA-SIN, SQ SIN-DPS
Søk opp reisen på matrix.itasoftware.com så kan du se hva det vil koste i avgifter. Ville også sjekket Turkish. De har vel mye seter tilgjengelig og en fin lounge å vente i
I dag fikk jeg en mail fra SAS om endring av min booking. Det gjelder en tur på business fra Haugesund til NY via CPH bestilt med eurobonus og CT. Grunnet ruteendring CPH-NY med fremskyndet avgang fra 1225 til 1025 rekker vi ikke frem med oppsatt connection. Turen går 14.juli med retur 19. juli. Det finnes ingen tilgjengelige/ledige seter for ombooking via OSL eller Stockholm på samme dato. Først sjekket SAS Hotline opp i dette, men da de fant ut at det var en CT billett var det ingen service å få der og jeg måtte selv ta kontakt med amex. Jeg gjorde dette etter jeg klart og tydelig sa fra om hva jeg syns om at de ikke hadde mulighet for å hjelpe meg med dette slik at jeg slapp å bruke mer tid på det... Hos amex fant de heller ikke et alternativ samme dag og kom opp med alternativet om å reise dagen før til København og overnatte der. Da kunne vi kanskje få dekket hotellet av kundeservice hos SAS. Men hun jeg snakket med anbefalte meg å vente et par måneder for å se om det dukket opp ledige seter som vi kunne booke om til. Så hva ville dere her inne gjort i denne situasjonen? Til info har jeg EBG status og SAS Amex platinum om det skulle ha noe å si.
Det er jo ikke super enkelt å finne 2 ledige C seter på SK til EWR i juli, så jeg ville spilt ballen tilbake til SAS. Fiks dette takk. At de prøver å fraskrive seg ansvaret fordi det er bonusbilletter er ikke akseptabelt. Du må jo enten dra kvelden før og få dekket overnattingen av SAS, ellers så må SAS hoste opp 2 C seter på en annen avgang. Vi vet jo alle at det er fullt mulig å fremskaffe ekstra C seter midt i fellesferien, dette har de blant annet hatt tradisjon for å ordne for Pandion ved forespørsel. Altså slippe C bonusseter manuelt når det finnes tilstrekkelig renevue seter ledig på en flight. Det er viljen det står på, med andre ord.
Da skal jeg ringe tilbake til SAS Hotline i morgen og be dem ordne opp. Og er det forresten sant at SAS ikke kan gjøre noe som helst med CT billetter og at de ikke kan kontakte SAS Amex for kundene? Jeg synes i så fall det er hårreisende dårlig kundebehandling.
Det er SAS agenter du snakker med i Tallin på Amex CT nummeret. Uansett, det er ingen tvil om at SAS må ordne opp i dette for deg siden det er de som gjør endringen, de kan ikke fraskrive seg ansvaret. For SAS er dette et nullsum spill, de frigjør plassene på CPH-EWR som du var booket på og booker nye plasser på alternativ flight. Dine alternativer: - Fly til CPH kvelden før og behold plassene på CPH-EWR. Du får refundert overnattingen av SAS CR i etterkant, mine foreldre har fått dette tidligere på bonustur. - HAU-OSL-EWR - HAU-OSL-ARN-EWR hvis du rekker dette fra HAU - HAU-OSL-CPH-EWR på kveldsflight SK901, hvis det er aktuelt for deg å ankomme NYC på kvelden
Jeg mener at flyselskapet skyter seg i foten ved å nekte noen boarding fordi en i reisefølget mangler.
Noen som har noe erfaring med First Class fra Oslo til Australia? Har en CT som jeg har planer om å bruke til Australia eller New Zealand. Hva ligger fuel charge og evnt skatter på ved en slik tur? Gode ruter og tilgjengelighet, noen som kan si noe om dette? Hvor ringer jeg får å få tilgjengelighet mm?
Da er vel Thai det åpenbare alternativet, med bra F tilgjengelighet fra Europa (ikke Oslo, men FRA, LHR) Desverre koster det skjorta i fuel, regn med minst 8000 kr per pers i skatter og avgifter. Mulig svak kronekurs forverrer dette ytterligere om dagen. Det beste er å sjekke tilgjengeligheten selv via KVS tool eller lignende. Flere benytter også ANA eller United som også viser Star tilgjengelighet online, disse koster ikke noe. Når du har funnet plassene ringer du inn og bestiller det du skal ha.
Ville forsøkt å finne noe hos ANA. Vet dog ingenting på. Tilgjengelig tilgjengeligheten der.. Jeg liker å bruke kvs om jeg ikke vet hva slags selskap jeg skal fly med og expertflyer om jeg vet hvilket selskap jeg er ute etter.
Takk for svar. Noen som har noe erfaring med F hos ANA? Eller er det verdt å betale fuel charge med Thai?