Er det kommet nye regler som gjøre det umulig med en slik reise? Osl-Frankfurt-hongkong-bangkok-frankfurt-osl? Isåfall er jo det en kraftig devaluering
Ved bruk av CT så må man bruke samme flyplass inn og ut av en zone. Legger du inn Hongkong mellom Bangkok og Frankfurt på returen så skal det gå greit. Er jeg blitt fortalt.
Da blir det vel så og si klin umulig og få til luftwaffe F ut og TG F på returen? det var min store våte drøm Noen med tipps til rute det kan gå på?
Jepp, det var det jeg prøvde på å Har imidlertid reist med Thai F før, så jeg overlever Luftwaffe F begge veier. Det var en som foreslo at dersom du fikk til en routing som ender i BKK, så skal det gå. F.eks: OSL-FRA-HND-BKK og så BKK-FRA-OSL. Evt LHR eller CDG istedenfor FRA på returen. Vi vurderte det, men fordi vi allerede har prøvd Thai og vi ikke var så hypp på Bangkok så droppa vi det.
Det verste er at vi ikke vet hva reglene er! Hadde vi visst hva som var riktig kunne vi fått booket flotte turer uten problem, men nå må vi gjette oss frem til hva som går. På telefonen får vi også forskjell svar.
Men når det blir litt slik som grensen som den russiske ubåtkapteinen(Heide Steen jr) "man kan ike ze den grense onder van" så er det ikke helt greit å forholde seg til
Har kun bestilt CT billetter engang, og videre gjort en endring, og det var nå i desember. Først kunne jeg bestille ARN-ORD og retur ORD-CPH-ARN. Det var ikke før jeg fikk ordnet returen til ORD-ARN før jeg kunne bestille reise videre fra ARN til SVG og da hadde det ikke noe å si hvor turen gikk via. Så da fikk jeg Tur ut SVG-ARN-ORD retur ORD-ARN-OSL-SVG. Fikk da beskjed at siden den første bestillingen startet ARN så kunne jeg kjøre returen vi CPH. Skulle jeg videre derfra så var det ikke mulig.F.eks kunne ikkje gjøre følgende f.eks SVG-CPH-ORD retur ORD-ARN-SVG.
Ikke logisk, kun begrensende. Antagelig for de vi skal velge samme selskap begge veiene. Som sagt tidliger, slik jeg forstår det så må man ha samme flyplass inn og ut av zonene. I dette tilfelle USA og Europa. Unntaket er når man starter første leg ut av en zone. Det var det jeg fikk ut av CT bestillingen min.
Det var vel ikke slik for ikke så lenge siden? Synes å huske flere eksempler på reiser i tråden her som har det.
Det har du helt rett i, men det er også flere som får beskjed om at dette er open-jaw. Derfor spekulerer jeg i at innsnevringen er for at man skal benytte samme selskap begge veiene.
Dette med soner fikk jeg også som svar fra folket i baltikum. Da skulle jeg og fruen bestille en reise fra FLL via IAH og ORD til CPH, og det gikk ikke. For da reiste vi "feil vei", og inn i en sone som lå i feil retning av hva vi skulle...Da jeg bad om dokumentasjon på regelen, så viste hun til vedtektene som lå til grunn for companion ticket. Jeg fikk ikke noen billett den dagen... Leste raskt gjennom vedtektene hun viste til. Der var det ingen slik begrensing. Deretter kontaktet jeg Eurobonus, og avsjekket hvorvidt det var slike begrensinger i forhold til regelverket. Det var det ikke. Ringte tilbake dagen etterpå. Håpte på en annen konsulent, men fikk den samme som jeg hadde dagen før. Først fikk jeg litt pepper for at jeg ringte inn og prøvde meg på en routing hun hadde avvist. Men da jeg påpekte at det ikke fantes slik dokumentasjon som hun hevdet, ikke i vedtektene eller hos Eurobonus, så ble hun litt mer medgjørlig. Hun sa at hun skulle ta en prat med en av sjefene, og etter 5 minutter, så var det greit. Hun booket billetten. Men da fortalte hun at dersom jeg hadde hatt et svenskt amex, så hadde reglene vært helt annerledes. Der var det lov til å reise "feil vei" og ha open jaw. Snedig.
Ikke bra, ikke bra i hele tatt. Skjønner heller ikke hvorfor slike ting skal være forskjellig mellom de skandinaviske land.