Haha, gikk litt sur for meg her. Mente selvsagt business award, altså klasse I. Har klasse O og I hele veien, men den 8. leg ender jeg opp med X.
Høyres jo vannvittig ut! Ho eg prata med prøvde å sjekke Paris-København-Bergen separat, men fant ingenting. Forsøkte meg med at eg såg ledige seter over heile fjøla via award-søket, men det var liten hjelp i. Skulle eg ha turen så måtte eg ta klasse x hos SAS. Lar den stå fram til eg evt. får plass hos SQ i F frå Singapore.
Som jeg har skrevet flere ganger tidligere i denne tråden så varierer tilgjengeligheten med O&D. F.eks. kan SAS og LH ha ledig I-cl FRA-OSL p2p, men ikke ledig XXX-FRA-OSL. Det kan også være motsatt at det kun er ledig award på lokalstrekningen ved tilslutning til interkontinental flight. Når agenten søker tilslutning i Europa med bookingen deres åpen, så søkes det på hele O&D, ikke enkeltsegmentet.
Interessant. Jeg er alltid full av angst og panikk når jeg mottar varsel fra EF om åpne F-seter, og da er det greit å vite at man gjør ting i riktig rekkefølge når man har SAS/Tallinn på tråden. Konkret case: Det åpnes to seter med LH F på FRA-BOS. Det er ingenting ledig på OSL-FRA, men når man søker OSL-BOS via FRA får man opp LH C OSL-FRA og LH F FRA-BOS. I et slikt tilfelle, er det da viktig å få agenten til å legge inn OSL-FRA-BOS i én og samme manøver? Eller kan man prioritere å sikre FRA-BOS før en annen snapper opp setene og likevel være trygg på at OSL-FRA kan legges til etterpå, ref. innlegget ditt ovenfor?
Godt mulig dette er behørig dekket andre steder, og dere har vel neppe Classic kort (er da ikke bermen, heller ), men jeg hadde håpet å bruke min CT til Mexico. Fikk da beskjed av den hyggelige damen i Tallin at nei, den CT'en fungerer kun på SAS-flygninger og kun i Europa. Så da blir det kvegklasse på meg.
Fly SAS til USA i biz. Og deretter egen bilett til Mexico? Bare legg inn godt med tid imellom. Antar du har hatt SAS amex premium?
I dette caset er det ledig på begge segmentene på reisens O&D. Det naturlige for agenten er å søke OSL-BOS og booke dette. Hvis det kun søkes og bookes FRA-BOS (forutsetter at F award også er ledig med origin FRA), og deretter vil legge til OSL-FRA i bookingen, så vurderes OSL-FRA tilgjengeligheten ut fra O&D OSL-BOS siden bookingen er åpen og FRA-BOS ligger bekreftet.
Takk! Da høres det - dersom man er ekstremt nervøs (hvilket jeg er når det gjelder F-booking) - ut som om beste triks er å sikre seg LH F først, og deretter supplere med connection OSL-FRA.
Noen som har prøvd å få til en CT til Maldivene via Singapore? Er det mulig eller vil tallin lede oss til å fly via Istanbul?
Absolutt. Booket denne reisen for 9 dager siden via Tallinn: SK C OSL-CPH SQ F CPH-SIN SQ C SIN-MLE SQ C CMB-SIN SQ F SIN-CPH SK C CPH OSL Betalte for India-sone, altså 190k EB + CT for to personer Tok retur fra CMB siden det kun var ledig på Y fra MLE til SIN. Ikke helt utenkelig at vi forsøker å få endret reisen til følgende: TG F EUR-BKK TG C BKK-CMB SQ C MLE-SIN SQ F SIN-CPH Eventuelt LH F på utreisen, men har enda ikke fått forsøkt TG F... Men er veldig godt fornøyd med ruten vi har per nå!
Vi reiste til Maldivene via Singapore i sommer (TG F MUC-BKK og TG C BKK-SIN ble byttet til LH F FRA-SIN) og jeg har en kollega som har booket samme neste sommer, så det er høyst mulig. Regn med å betale poengpris som for Singapore.
Strålende Vi har flydd Singapore first og Asiana first tidligere, var faktisk mest fornøyd med Asiana first, så hadde vært utrolig kjekt og fått til en reise med Lufthansa og Thai first denne gangen. Men Singapore pluss Thai er ikke til å kimse av det heller evt Singapore begge veier om det blir vanskelig;-)
Sikker på dette? Om det er married segments, som flere selskaper inkludert Lufthansa har mye av på intraeuropeiske bonusbilletter kombinert med longhaul, så må jo reisen søkes som en for at tilgjengelighet skal vises? Søker man først OSL-FRA og så FRA-BOS kommer ikke C-tilgjengelighet opp OSL-FRA, mens søker det som en reise OSL-BOS kommer OSL-FRA i C opp.
Avbestilling med CT, jeg har fått poengene tilbake, men ikke CT (ikke tilgjengelig på SAS) begynner å bli litt bekymret. Noen som har noen tips?
Hmmm, den skulle være gyldig til januar 2019 (kansellert reise var i desember), bare den som er gyldig til januar 2020 ligger inne.
Du får ringe Tallin. Skal komme med en gang Men på SAS.no kan du aldri se mer en 1 CT, så kanskje du er lurt der ?