Hei. Kan man bruke en (gammel) SAS Amex Platinum-CT på SAS C og kun betale 100k poeng for to pax? Har en kompis som runder 100k poeng straks, og han er lite gira på å tjene opp 65k poeng til for en tur i C til Asia med Star Alliance.
Veit ikkje kva @indahla meiner, men han er normalt til å stole på Men om du har ein CT som er gyldig, så kan du bruke denne på SAS bonusbilletter og betale halv pris opptil to personer, dvs 50k for ein og 100k for to pers t/r til Asia/USA eller til dømes til BGO!.
Jeg tolket det som at det skal booke en *A tur. Da er det ny pris som gjelder. Ser nå at spørsmålet kunne tolkes til å gjelde booking med SAS =) Da er svaret ja.
Kan understøtte denne. Endra på ei flygning i forrige veke og refusjonen som blei gjort blei datert tilbake til opprinnelig bestillingsdato.
Har en del poeng som går ut ila april og en companion ticket som blir aktiv de nærmeste ukene. Problemet er at jeg ikke har mulighet å reise før til høsten. Av erfaring, hvor langt frem i tid kan man bestille billetter med CT til? Skal til USA/Asia på biz.
De legges vel ut 330 dager før, men erfaring er LAX og SFO veldig vanskelig å finne Business-billetter til via EB. EWR, BOS og IAD er derimot mye lettere. For Asia er Tokyo det vanskeligste, mens Beijing og Shanghai er lettest.
Det du skriver her er vel mest med tanke på SAS, men med Star Alliance, så er det flust av billetter til de fleste plasser utover hele sensommeren og høsten. I begynnelsen av september finner du masse å velge mellom til både LAX, SFO og Tokyo.
Takk for gode svar alle sammen! Da ser det ut til at jeg kan begynne planleggingen allerede nå. Hvilke sider har dere best erfaring med? Ser på destinasjoner SAS ikke går, til som Sør- og Mellom-Amerika og Sørøst-Asia.
Jeg ble plutselig litt usikker etter å ha lest litt på de første sidene i denne tråden, hvor CT-tur må skje før CT utløper. Jeg har en CT som straks går ut, og tenkte å bestille en tur for moderen til Canada i juli/august, men mistenker nå at denne kan gå på bekostning av den CT som jeg selv har tenkt til å bruke for å bestille juletur med familien til Australia neste år. Etter hva jeg kan erindre, virker det som om flere har fått bestilt CT som snart går ut for en reise som ligger et stykke frem i tid. Ulempen er hvis den må endres på, da går det plutselig opp i full poengberegning. Noen som kan komme med litt god informasjon her?
om CTen går ut i år(da 15 januar 2019) kan du bestille reisen så langt fram du finner award seter(maks 11 mnd) fram til 15 janaur 2019. Men om denne endres etter utløpsdato må du enten ha ny CT eller nok poeng til reisen uten CT. Har du flere mens ønsker og bruke den som er ny/ikke går ut først må det bestilles via Tallin. Om du avbestiller får du poengene igjen(om de også ikke er utløpt) mens CT forsvinner.
Akkurat det jeg håpet på, da får jeg ringe i morgen 0900. Det er fortsatt 64 81 60 99 som gjelder? Går dette greit, har jeg en mistanke om at min mor på 81 kommer til å være rimelig fornøyd. Hun har reist mange ganger på langtur, men aldri i C. Har en mistanke om at jeg kommer til å "glemme" å nevne den lille detaljen...