Tenker å ringe Tallin i morgen, men kanskje noen har svar på det. Kan jeg bestille CT i first med barn på 9 år er første spørsmålet og kan jeg bestille CT med to barn på 12,15 på first?
Vel, jeg har reist den ruten selv for tre måneder siden, og jeg har en kollega som nettopp har bestilt samme ruten for neste sommer. Jeg velger derfor å stå for min påstand: Det er definitivt mulig... Til overmål bad jeg ikke om den ruten en gang. Jeg spurte om en rute via India. Det var da agenten (svensk dame på Tallinn nummeret dette) ikke fant noen rute via India hun spurte om det alternativt var ok med en rute via SIN. Da koker det ned til denne "berømte" agentrulletten som jeg ser det.
Heisann, booket følgende tur: Ct+Poeng tur. Osl-bkk-Nrt 2jul.19 biz thai air Nrt-bkk-osl 11.jul.19 biz thai air Finner i United.com følgende: OSL- ZRH Biz sas ZRH-NRT FC swiss Retur NRT to ZRH Fc swiss - ZRH OSL Biz sas Ser også at Thai Bkk-Nrt har pr FC på A380. Hva lønner seg? Beholder booking som er og vente på EF varsler når FC er åpen på Thai? Eller ringe Tallin og se om de kan få til noe her? Ønsker å fly FC seff er formålet med spm. her Belønner alle gode råd med medisinsk rådgivning hvis trengs hehehe
Hvis du med FC mener First Class så er ikke dette mulig med Swiss. Husk du må se på saver award på United sine sider:
Jeg vet ikke hvor du har funnet det, men det er som @vegardg skriver ikke mulig å fly Swiss First med Eurobonuspoeng. Derimot så finnes det ledig TG F allerede nå.
Jeg regner med at du spør om hvor mange EB poeng du må betale for en *A billett.? Det finner du ut ved å sjekke award chart hos SAS. https://www.sas.no/eurobonus/poengtabeller/ Har du CT, vil det være 2 for 1 på poengene i tabellene. Miles hos United er poengene et medlem i UnitedMiles programmet må betale. Når du søker opp award billetter hos United er det "saver awards" som må være ledige for at du skal kunne bestille med EB poeng. Og det er greit å huske at det aldri er 100% samsvar mellom det du finner og det Tallin kan booke. https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/ Er et nytt verktøy fra SAS, som også er verdt å sjekke. Til slutt. før du setter i gang og søke, les denne tråden. Det er gode poster bakover som omhandler søkestrategi, hvordan du skal finne ut hvilke flighter som går hvilke dager. Videre bør du lese om reglene, sånn som de blir håndhevet for tiden. Det forandrer seg, dessverre. Og til slutt bør du lese litt om strategien for å få en god tur. En ting er å komme fram, en annen ting er å komme fram uthvilt og smilende, fordi du har valgt den typen reise som er riktig for deg. Det handler om, når på døgnet en flight går. Om du har valg selskaper med gode seter/service, ut fra hva du liker. Og om du vil ha kort reisetid, eller kanskje du vil gå av flyet i 23 timer, halvveis, få litt sightseeing og sove på et hotell.
Update Ble da retur 10.juli, istedet for 11.juli NRT-BKK biz TG BKK-CDG F TG CDG -OSL Biz SAS plus Forslag til hva kan finne på var en litt lang overstay på BKK flyplass