SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. nonstop

nonstop Medlem

Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Å ja, da har jeg blitt lurt! Så jeg kan ikke bestille på SAS med den CT-en som går ut snart, husker du telefonen til Tallin? Håper de klarer å velge riktig CT da.... Kan Tallin booke SIA også, hvordan finner man ledighet her, kan vel ikke bruke United?

2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Ledighet med SQ (C) kan du finne på SAS sin *A løsning:
    https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/

nonstop liker dette
  3. nonstop

nonstop Medlem

Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Prøvde å gjøre en dummy bestilling for å "få bort" CT jan 2020 fra systemet, den forsvant den, men CT jan 2019 dukket ikke opp :(((((

4. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Ring Tallin i morgen 09:00 ;) Så ordner det seg nok

nonstop liker dette
  5. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan ikke se at jeg har fått pengene tilbake for en tur jeg endret. Har fått refund-mail fra SAS i oktober, men ikke noe mer.

Kontakter jeg Tallinn, SAS eller noen andre?

6. Nofish

Nofish Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Etter mye fomling fant jeg endelig billetter til vinterens tur til Christchurch, New Zealand. Utrolig nok var det på SAS sidene og med Air New Zealand. Hadde en CT på lur og etter et par timers venting fikk jeg bekreftelse og 1300.- i skatt. Ikke noe å klage på der.
    19.feb -10.mars. To drøye uker med rusling og fluefiske ))
    Så nå må det oppgraderes....billettene er i økonomi, og jeg har så langt ikke klart å finne ut hvordan jeg skal få dette til. AirNZ er vistnok litt kjipe med oppgradering. På SAS får jeg bare oppdatert turen til London, ikke flighten videre til Auckland via LAX. På sidene til AirNZ lar de meg ikke oppgradere siden booking referansen er et SAS nummer. Det er heller ikke mulig å legge inn bud på oppgradering....det frister ikke med 35 timer der bak, i hvertfall ikke så lenge jeg har poeng å bruke. Så hva burde jeg gjøre. Ha is i magen og vente på at de legger ut billetter i C?
    Fortsette letingen etter C billetter med andre selskaper?

7. fbu76

fbu76 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har et godt råd til denne? 2 personer, CT og poeng. Mest mulig «first».

Utkast til plan :

Avreise Norge (TRD) kveld Onsdag 13.2.2019 eller Torsdag 14.
    Hjemme senest til Søndag 24.2.2019.

Starter med 1-2 netter i Ho Chi Minh
    Deretter resten av tiden på øya Phu Quoc Island

Forslag til flyrute ?

8. Pyro

Pyro Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Sjekk at ikke pengene er kommet tilbake på datoen for bestillingen. Jeg catchet ikke reduksjon da jeg ikke så på den perioden

oleredv liker dette
  9. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,081
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ingen ledig F for to hos TG, OZ og NH til Asia på 13. og 14. feb. Jeg ser forresten to ledige F på TG931 11. feb.

10. Akhtarwakas

Akhtarwakas Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Trodde ikke et var mulig å fly via Singapore til Male. Tallin nektet helt når jeg skulle booke. Har de åpnet for det igjen?

11. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,018
    Bonuspoeng:
    293
    I og med at du har en *A poengbooking med CT får du ikke oppgradert billetten via oppgraderingsbud med $ eller poeng. Så hvis du ikke vil fly bak i flyet må du nok lete opp leggs i C eller F og booke om turen du har planlagt så lang.

12. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

Har i løpet av kveldinga prøvd å snekre sammen CT-reise til Tokyo i april. Har kommet opp med følgende forslag:

Utreise:
    15 april 1820 - 2000 SK4095 EVE - OSL PE (737)
    16 april 1635 - 1850 SK839 OSL - CDG PE (738)
    16 april 2020 - 1225 CA934 CDG - PEK first (B77W)
    17 april 1520 - 1945 NH962 PEK - HND biz (B77W)

Retur:
    24 april 2000 - 2220 NH867 HND - GMP biz (788)
    25 april 1200 - 1630 OZ541 ICN - FRA first (A380)
    25 april 2115 - 2310 LH864 FRA - OSL biz (A320)
    26 april 1620 - 1755 SK4094 OSL - EVE PE (738)

Noen tanker? Finner ikke annet alternativ enn Air China i first på utreise. London er også mulig, men da blir det kortere layover i Beijing, som jeg er litt bekymret for ettersom jeg ikke har visum.

Er det lett å komme seg fra GMP til ICN selv sent på kvelden? Forstår det går tog mellom de to flyplassene.

Takk for innspill :)

13. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Synes dette ser meget bra ut jeg. Er du heldig får du oppgradert til LH F på utreisen når det nærmer seg. Sånt sett er det viktigere at du har klart å finne deg en retur med OZ F! :)

GMP til ICN er nok ikke noe problem så lenge du likevel ankommer dagen før. Men hva med å se om du da finner et litt tidligere fly slik at dere kan få opplevd Seoul? Alternativt kan fu jo se om du finner f.eks. KIX-ICN. Da kan dere avslutte turen i området rundt Kyoto/Osaka og returnere derfra.

14. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svar!

Ja, LH F på utreise hadde vært optimalt, men hadde vært fint med ANA, TG eller SQ også. Hvor kan jeg sjekke tilgjengelighet i sistnevnte i first?

Hjemreise fra Osaka er jo også en mulig :)

15. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    For at det skal være ledig på SQ F (to personer?) bør det helst vise F4 i expertflyer. Dette vises ikke på noen dager i avreiseperioden din +/-3 dager for CPH-SIN. Derimot er det noe F4 på LHR-SIN. Her er tilgjengeligheten mindre, men de gar sluppet noe. Ring Tallinn og spør - de sitter på fasiten :)

16. Scribble

Scribble Medlem

Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Merk at en grunn til å foretrekke avreise fra London er at de har bra Star Alliance First-lounger der, litt i motsetning til CDG. Likte meg godt på Singapore sin lounge i London da jeg skulle fly ANA til Tokyo...

17. KristianR

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg var innom tanken, men skeptisk til å ha under 2,5 time connection i PEK uten visum.

18. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,502
    Bonuspoeng:
    183
    Toget, Arex?, går mellom flyplassane ja. Eg hadde 3,5 time forbindelse meinar eg, og eg tok buss (KAL eller KAI limo-bus) og vi køyrde frå toget på veg til ICN. Hadde rikelig med tid. Usikker på rutetabellane, men om der landar og tek av fly så rullar vel både tog og buss tippar eg.

19. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,476
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vil hjelpe?
    Har en tur til Manila som går slik:

25des
    OSL-FRA-PVG-SIN-MNL

Retur 10 Jan:
    MNL-SIN-MXP-FRA-OSL

Skulle gjerne prøvd å kortet ned på både utreise og muligens retur, men mest utreise :)
    Har 12timer layover i PVG og 13timer i Singapore.

Noen som har forslag til alternativ rute i Biz? Kan også gå for F. Men _IKKE_ Air China, uansett om noen her syns det er OK produkt vil jeg ikke fly med de.

Flyr lufthansa ut fra FRA, Deretter er det Singapore Airlines hele veien ellers, utenom lufthansa igjen ifra MXP.

Takk:)

20. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293

Del denne siden