Hmm, kanskje jeg må ta en ny runde på AgentRuletten da. Han jeg snakket med virket betydelig mindre stødig enn hun som gjorde min originale booking.
Kommer det flere ledige poengseter når avreisetidspunkt nærmer seg? Eller løpet kjørt om det ikke er noe ledig nå?
Noen ganger kommer de, noen ganger komme de ikke. Hvordan du kan overvåke og "gjette" på frislipp av seter kan du lese mye om i denne tråden.
Litt mer info vil gjøre det lettere for veteraner her gir deg mer konkret svar. Ellers får du bare generelt svar tilbake. Men en ting er sikkert, F-award hos LH slippes tidligst 14 dager før.
Hei folkens, jeg stussa nylig over en samtale jeg hadde med en kunderådgiver når jeg ringte Tallinn. Jeg ville bare høre om noen mulige ruter fra Norge og ut i verden, da hun plutselig sa følgende: du vet at om du mellomlander i oslo fra en eller annen by i Norge som Bergen,Stavanger, eller Trondheim så vil flyplass avgiftene øke trastisk, men om du f.eks flyr ut fra Oslo som første avreise sted i Norge og videre ut i verden/europa så vil avgiftene gå ned mye mer. Så sa hun videre, hvis du da klarer å booke en singel reise til Oslo (med penger/poeng tur/retur) og booke CTen herifra i stede så er det en mye bedre løsning. Har dere vert borti dette? Og er dette virkelig sant at avgiftene faktisk går mye ned?
Kan jeg ikke tenke meg. Det som derimot er nytt er at dem har innført en serviceavgift på 450 kroner for å bestille CT, som ikke er refunderbar etter 24 timer.
Hos Tallinn eller sas 05400? tenker på betaling. Trodde det var gratis første gangen og gebyr om du skulle endre i etterkant?
Tallinn for booking av CT. 450,- per pax. 150 kroner per pers om du vile gjøre endringer i etterkant.
Vet ikke når det ble innført, men det var i alle fall nytt for meg da jeg booket en CT tirsdag i forrige uke.
Jeg fløy den t/r for et par uker siden. Du kan glede deg. Eine kleine nachtmusic trigger nå min lyst på champagne som en annen pavlovsk hund. God plass til knyttneven er det også. K
Hei. Har lite (les ingenting) tidligere erfaring med First, så for vår del så var det helt topp! Kan begynne med å anbefale Senator Lounge i FRA dersom du reiser derfra. Ser flere på forumet har anbefalt Maple Leaf Lounge men den var, bortsett fra utsikten, ikke i nærheten av Senator. Utsikt fra Maple Leaf: Når det gjelder flighten så var det utmerket service, men noe preget av språkproblemer faktisk. Det hadde jeg ikke forventet i 2018. Uansett så var det veldig hyggelig betjening! Anbefaler deg å forhåndsbetille mat på Asiana sine sider. Dette fikk vi ikke testet da de har gjort noen endringer på dette nå i høst. Maten var grei, men pga av våre vidt forskjellige ønsker så kom maten i "utakt" og fruen fikk hovedretten omtrent samtidig med at jeg fikk desserten, uten at det la noen særlig demper på stemingen. Selve maten var ikke så bra som forventet, men nå er jeg utrolig vanskelig i matveien, så det var ikke så overaskende. Setene var veldig bra, men hodestøtten på mitt sete hadde en tendens til å sige nedover, noe som var litt irriterende. (Jeg er 182cm) Ellers så var det selvfølgelig god plass og vi satte pris på skyvedørene som gav litt privatliv Alt i alt en veldig hyggelig tur! PS! Dersom du flyr til ICN så er det mulig du må krangle deg inn i First Lounge der. Det måtte ihvertfall jeg. Men det er absolutt verdt det da Business Loungen er overfylt og har et heller begredelig utvalg av mat og drikke. Business: First:
Fløy samme strekk i vår, og var svært fornøyd. Veldig god mat, grei champis, bra sete og svææær tv-skjerm. Og ikke minst: hele flighten går på dagtid, så man kan virkelig nyte den i våken tilstand! Loungen på ICN var derimot ikke mye å skryte av, annet enn at den var rolig.
Mulig jeg har vært sløv tidligere år og ikke lagt merke til dette, men når jeg i dag mottok min siste CT fra DNB AMEX står det at "Companion ticket er gyldig ut året den er opptjent pluss 12 måneder. Reisen må foretas før gyldighetsperioden utløper" (Min utheving). Tidligere mener jeg det har vært slik at reisen må BESTILLES innenfor gyldighetsperioden. Når CT har utløpt lar ikke lenger reisen seg endre for en reise som er bestilt med reisetidspunkt etter CT's utløp. Er det fortsatt slik, eller har noen andre erfaringer?
Tror det fortsatt er slik ja, mener hvertfall at det ikke har vært noen endringer der. Så lenge du bestiller før perioden går ut - men du kan ikke gjøre endringer etter at perioden er utløpt.
Jeg har opptjent CT i år og har tenkt å bruke den i 2019. Jeg har da ca 140000 poeng innen april. Noe anbefaling på reisemål for 2 stk i Business? Helst reise etter sommeren i høst 2019. Tenkte først Singapore men er jo ganske dyrt? Takk!
Med 140k poeng er det vel sonene Nord- og Sentral-Amerika (130k), Nord- og Sentral-Afrika (105k) og India (140k) som er mest aktuelle? Det kommer jo da helt an på hva dere ønsker, men er det storby ligger hele USA for deres føtter. Er det noe litt mer eksotisk er Mellom-Amerika (Costa Rica eller Panama?) mulig for 130k, Maldivene havner under India (140k), og Seychellene får dere for 105k.
Takk for svar! Kompisen og jeg tenkte i utgangspunktet å reise til LAX og leie bil så kjøre til SFO, Las Vegas, gran canyon etc. Er ikke det vanskelig å få tak i bonusreise dit når man bestiller fra mars/april med avreise i sept/okt?