SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,589
    Bonuspoeng:
    183
    Skal dere fly SAS til 100k poeng er det vanskelig å finne til vestkysten av USA, men ikke umulig. Med resten av *A og fleksibilitet i datoer burde det være gjennomførbart.

K

2. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Hva mener ei med «resten av *A»? Hva er A?

3. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    Star Alliance (* = star), altså resten av flyselskapene som er i samme allianse som SAS.

F.eks. Lufthansa, Swiss, Air China og mye annet rart.

democomputer liker dette
  4. phithor

phithor Medlem

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Hva er status på muligheten for å bestille på nett nå? Jeg prøve å booke en reise for to med et Star Alliance-selskap og CT og får feilmelding:
    "Prisen du valgte er dessverre ikke tilgjengelig lenger. Velg en annen prisklasse. ". Billettene er fortsatt tilgjengelige ser det ut som, og det samme skjer igjen. Vil disse kunne bestilles på tlf?

Last edited: 10. des 2018
  5. stargate82

stargate82 Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Opplever det samme!

phithor liker dette
  6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,664
    Bonuspoeng:
    293
    CT-brevet har alltid hatt den teksten der. Det stemmer bare ikke i praksis ;)

Skarven and prisjeger like this.
  7. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg får opp at Star Alliance søkemotor er nede for upgrades, og vil være tilgjengelig igjen iløpet av Onsdagen...

C

8. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Dette opplever man spesielt ofte på flyvninger hvor SQ er inkludert. De er ledige per telefon ja.

9. holmoy

holmoy Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    For også opp at

Jeg sjekket en flight med SQ idag (for en time siden) og det var ledig via sas.no men får samme beskjed som over om "Prisen du valgte er dessverre ikke tilgjengelig lenger. Velg en annen prisklasse". Ringte SAS (ikke Talin som jeg ikke kommer igjennom til) og de kunne ikke finne ledige seter til meg. Det ser ikke ut som det er ledig via KVS tool heller.

10. DreamsWillFade

DreamsWillFade Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det nada mulighet for SAS til USA sommeren 2019? Prøver absolutt alle byer de flyr til i juli..

11. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,586
    Bonuspoeng:
    183
    Det var åpent de fleste dager i Business til NYC og IAD, og de fleste andre steder i Plus ca. 330 dager før, så stengte de ned all tilgjenglighet i September engang mener jeg å huske.

Kan hende det åpnes noe nærmere sommeren igjen så det er vel bare å følge med

12. 123unoeier

123unoeier Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei. Er det mulig å kombinere CT med bestilling av eurobonusbilletter via Star Alliance (no/eurobonus/star-alliance-award-trips/)? Dersom det er tilfellet, er det noe spesielt man må passe på?

Takk for svar!

13. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    Litt usikker på hva du mener, men om jeg forstår deg rett, så er jo nettopp det at den kan brukes i hele Star Alliance hele poenget med CT (såfremt man har riktig CT).

Ellers finner du nok fort ut hvordan det henger sammen om du leser gjennom denne tråden.

14. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    680
    Bonuspoeng:
    93
    Dette bør oppdateres i første post. Amex har selv bekreftet dette på sin nettside og praksisen er at du må booke før CT går ut, men kan fly etter at den er gått ut.
    Er «open jaw» ved CT bruk umulig? Kunne tenkt meg å reist til Singapore med retur fra Kuala Lumpur.

15. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Var heldig å få oppgradering til LH F den 27/12 på FRA-ORD. Vi har da morgenflyet kl 0600 fra Gardermoen. Første flytog går kl 0440 og er da på Gardermoen 0502. Byr dette på problemer?

16. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    680
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, du er litt trøtt. Ellers går nok dette fint

Raffel, jgroneng, Cforoe and 3 others like this.
  17. 123unoeier

123unoeier Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har opparbeidet meg en CT og ønsker en destinasjon Star Alliance tilbyr (Singapore, flys av Lufthansa + Singapore Airlines tror jeg) - er det mulig å bruke min CT på denne destinasjonen? Har oppfattet denne tråden på den måten, men ønsker å være helt sikker.

Takk for svar!

18. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, så lenge du har nok poeng og det er en CT som funker i hele Star Alliance.

19. 123unoeier

123unoeier Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Tusen takk. Men er det slik at man (i) må ha nok poeng til poengprisen av begge billettene (f.eks. 82,5k multiplisert med fire for to reisende t/r hvis man skal flotte seg i BC, altså 330k poeng) tilgjengelig for å få bestilt? Tidligere har jeg bestilt "rene" SAS-reiser utenom Star Alliance og da har man fått rabatten (halv poengpris) allerede mens man holder på med bestillingen og således ikke hatt behov for mer poeng en den rabatterte summen. Kan man eventuelt omgå dette ved å ringe inn å bestille?

Og (ii) er det restriksjoner på hvor en CT billett fungerer? Det en "fått" ved bruk av AmEx premium-kortet.

Snart i mål med mine mange spørsmål, tusen takk!

20. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    Igjen, anbefaler du leser gjennom denne tråden.

Du trenger det antall poeng reisen koster deg.

Det er ikke restriksjon på hvor den brukes (så lenge noen i *A flyr dit), men det er restriksjoner for hvordan den brukes.

Del denne siden