SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis det er gammel DnB Amex Premium du har opptjent CT med så vil denne kun fungere på SAS sine egne flyvninger, siden det var en del av vilkårene den gangen. Du måtte ha Platinum for å reise med *A.

    Hvis det er nye Amex så kan du reise med *A uavhengig av om du har Elite eller Premium. Classic vil kun fungere i Europa.
     
  2. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Open jaw går helt fint med CT. Vi flyr til KL og hjem fra Singapore i februar :)
     
    Skarven liker dette
  3. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    597
    Bonuspoeng:
    93
    Supert! Regner med at bestillingen snart gjøres, dette blir min første skikkelige CT reise!
     
    Markal liker dette
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Eller dagstur til Kambodsja eller Laos. Done that (Ankor Wat) ligger bare en time med fly
     
  5. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    597
    Bonuspoeng:
    93
    Da har jeg endelig funnet reiserute for en gjeng på 4. Poengene skal vi hente "point sharing", og vi skal benytte to CTs. I tillegg "open jaw"...
    Må jeg vente til mandag for å ta denne videre? Finner ikke ut hvordan jeg kan sette opp "open jaw" på siden "finn star alliance reiser" siden.
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan velge en vei/tur retur/annen reise.
    Merk, det gir kun mulighet fir open-jaw, ikke open-ended..
     
    Skarven liker dette
  7. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    597
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Er fremdeles nybegynner på dette her. Vi ønsker tur til Singapore og retur fra Kuala Lumpur.
     
  8. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    To spørsmål om billetter som ikke er utstedt:

    1) Dersom jeg ringer SAS Kundeservice og får dem til å legge til segmenter i en allerede billettert booking med formål om at Tallinn skal fullføre billetteringen av ny reiserute neste dag: hvor lenge vil de nye segmentene som er lagt til være reservert så lenge de ikke er billettert?

    2) Med fremgangsmåten i spørsmål 1, vil allerede billettert reiserute også få status som ubillettert, eller kan jeg være sikker på at ingen segmenter forsvinner derfra i påvente av bekreftelse av ny reiserute?

    Eksempelet er relatert til Costa Rica-turen vår, der vi har følgende reiserute:
    LH C/F OSL-FRA-ORD
    AV C ORD-GUA-SJO
    AV C SJO-SAL-IAD
    SK C IAD-CPH-OSL

    Iblant dukker det opp to seter som muliggjør retur via ORD med LH F (CM C SJO-PTY-ORD), men disse forsvinner og kommer tilbake noe uregelmessig. Jeg ønsker å vite hvor mange dager før sannsynlig slipp av LH F det er trygt å legge disse til i bookingen vår uten at det påvirker allerede billettert reiserute.
     
    Last edited: 16. des 2018
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Lite dilemma her om hva jeg bør velge.
    Har rute med LH i C og SQ C /OSL-FRA-PVG-SIN-MNL. Som starter 25 des, 13 timer layover i Shanghai før natt flyet går ned til Singapore på 27 des.

    Har åpnet seg 2 billetter fra LHR til SIN 26 des i Biz.
    Må da evt kjøpe flybilletter selv fra Oslo til London, samt hotell overnatting den 25 des.

    Hva skal man velge...?
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    13 timer er leeeeeenge... på den annen side, bytter du, så kan du vedde på at LH slepper 2F FRA-SIN, og det er ikke connection å oppdrive på OSL-FRA.
    Ingen muligheter på SQ F LHR-SIN da?
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Det tikket inn en melding fra EF her i morges. En trigger på biz med LH-511, EZE-FRA for I klasse (biz reward) slo inn. Denne hadde jeg satt opp for min søster og hennes mann, de hadde i utgangspunktet EZE-PTY-IAD-CPH-TRD.
    Jeg sa hun måtte ringe Tallinn i morgen, antagelig, men at hun kunne prøve vanlig SAS booking.
    Jammen ble ikke reisen endret, avgifter beregnet og billetter utstedt.
    Ikke noe behov for Tallinn mao. Er det slik det er blitt nå?
     
  12. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Det var en CT-booking? Virker som om man fortsatt kan ha flaks hos SAS kundeservice...
     
  13. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Det bør gå veldig bra selv om dere skal sjekke inn bagasje. Uten innsjekket holder det fint med 30-35 minutter før.

    God tur, regner med at det kommer en liten rapport. :)
     
    Gullars liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, det var en CT booking, derfor jeg ble litt overrasket.
     
    Gullars liker dette
  15. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er nok beavart fra før, et eller annet sted på forumet, men klarer ikke å finne det ved søk. Vi flyr F med TG til FRA og så har vi dessverre endt opp med bermen i X hos LH og så Plus med SK til endelig destinasjon i Norge. Er det noen som vet hvilke bagasjeregler som gjelder når vi har X blandet inn i ruten vår? Om det har noe å si er vi begge EBD. Takker for svar:)
     
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke det utgjør noe.
    I bestillingen på SAS.no kan du tydelig se antall bagasje. Men om dere er EBD har dere 1(i normal go)i bestillingen og 2 i EBD ;)
    Men tror dere får 2/3 i bestillingen grunnet First+ 2 hver pga EBD.
     
  17. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har funnet flere flights på *A award-siden til SAS.no, som ikke Tallinn (eller SAS kundeservice) finner hos seg. Både LX fra Zurich til New York og AV fra New York til Bogota. Utrolig irriterende når man har brukt flere timer på å lage en optimal routing...
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Antall kolli på turen med TG F styrer. Hvis dere der har 4x30 pr pers, så har dere også 4x30 på respektive LH og SK legs.
     
    watchaddicted and Xflipper like this.
  19. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    301
    Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis bonusreisen din starter på LHR vil flyplassavgiftene være skyhøye. Så hvis du ikke finner bonusbilletter til LHR vil det bli en dyr endring for deg for separat flybillett, LHR avgiftene og hotell.
     
    RoadKing liker dette
  20. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Dere er noen fine folk altså! Nå kan jeg berolige Fruen om at shoppingen er reddet:):p
     
    Xflipper and RoadKing like this.

Del denne siden