SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,592
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke CT normalt stengt i helgene? Da finner jeg det svært merkelig om de skulle ha åpent på enda "helligere" dager...
     
  2. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Ringte inn nå, bekreftet at det er vanlig åpningstider 24., 25. og 26. desember:) Lavkostlandet Estland har vel ikke like røde dager som oss nordmenn :p
     
    Gullars and RoadKing like this.
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Lavkostland? Har da observert de har økt prisene på tjenestene de leverer. Og ganske bra økning. :(
     
    Malmo and Gullars like this.
  4. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hva koster det nå å bestille reise med CT via Tallinn? Kontra før avgiften ble innført? Og er første bestilling 150kr blitt 450kr i denne "bestillingen" ?
     
  5. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Du betaler 450 NOK i ikke-refunderbare (verken ved kansellering eller endring) avgifter per pax per booking. I tillegg kommer 150 NOK ved endring, altså totalt 600 NOK per pax ved endring.
     
    SVG_flyer liker dette
  6. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Den er grei, takk :)
     
  7. zerocool

    zerocool Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Prøver å planlegge USA tur (2 pax) for 2019, for perioden mellom august - oktober. Jeg ringte SAS kundeservice men de finner ikke noe biz bonusreise med SAS fra Oslo til LAX eller SFO.

    Noen som har tips? Bør jeg vente til mars/april og se om det finnes noe ledige seter?

    En ting til: hvordan er det å fly SAS plus til LAX /SFO?
     
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Sikkert svart på før, men likevel:
    Er det «gratis» å booke CT-tur hvis jeg benytter SAS sin *A booking på nett og dermed gjør jobben selv?
     
    Skarven liker dette
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, samme regler som på telefon. 450 i gebyr som ikke refunderes ved kansellering/endring.
     
  10. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Skatter og avgifter til de forskjellige byene i Usa lå på ca 450-570 per person,uavhengig av barn/voksen. I alle fall i biz. Hva ligger disse på nå,etter endringene med 450 gebyret?
     
  11. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Det er fortsatt billigere enn å betale for vanlig first class billetter da :)
     
  12. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Sliter litt med å få F hjem fra USA som avslutning på Costa Rica-turen vår. Er posisjonert mot IAD, men til tross for F7 ble det ikke åpnet noen seter 14 dager før og jeg ser derfor på hvilke alternativer vi har.

    Følgende er mulig:
    IAD-LGA Y 1705-1848
    JFK-FRA F 2220-1145

    Med IAD-LGA kommer vi opp i 9 segment, og må antakelig fikse FRA-OSL utenom, med mindre Tallinn utviser velvilje.

    Ankomst LGA og videre fra JFK med de nevnte tidspunktene, vil det fungere? Vi kommer til å ha innsjekket bagasje.
     
    Last edited: 23. des 2018
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Nå kompis, tror jeg at bonusfeberen har nådd sitt høydepunkt og du har fått feberfantasier..

    Istedenfor å fly C hele veien vil du fly UA Y og så arrangere egen transfer mellom to flyplasser i New York for å få en altfor kort tur med LH F for deretter å kjøpe separat billett hjem fra FRA?
    Og du får jo knapt nok tid til forretten på JFK F loungen..

    Snakk om stress avslutning på ferie spør du meg..

    Om du er uenig er du nok i fornektelsesfasen ennå.
     
    Hanen, Chrisbgg, veeegard and 10 others like this.
  14. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Tror diagnosen stemmer ganske godt. Takk for intervention.
     
    Chrisbgg, NoLimit, dkvt and 4 others like this.
  15. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Kan man booke OSL BKK LHE, SIN CPH OSL? Med CT og poeng, hvor mange poeng med de nye reglene? :)
     
  16. mph90

    mph90 Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    Ja - gitt at *A flyr til LHE. Kommer helt an på antall personer og hvilken klasse. Anbefaler å lese deg opp i denne tråden :)
     
  17. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg snakket med CT folka i Tallinn i dag for å få booket CT billetter. Jeg hadde gjort research på forhånd og funnet mye ledige biz billetter på ulike dager som kunne vær et alternativ. Men de i Tallinn fant _ingen_ av disse billettene. De fant kun eco billetter på samme rutene. I sas sin søkemotor var det ingen eco billetter tilgjengelig på samme ruta. Hva skjer? Er SAS sin award booking side helt feil? Eller er det de i Tallinn som har mindre tilgang til ulike ruter?
    Det var forøvrig billetter på Turkish og Thai Airways, ikke SAS sine egne flybilletter.

    Jeg har allerede 3 stk biz billetter som jeg må kansellere og booke på ny for å legge til infant. Dersom SAS sine sider er pålitelige (anyone?) så må jeg evt booke selv der da - men da ender jeg opp med to forskjellige bookinger, da jeg får ikke booket CT billett + vanlig award billett i samme reservasjon...
     
  18. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk også samme beskjeden av ei ufyselig kjerring som nettop har begynt og jobbe der tror jeg :( hun begynte og forslå og vente med og booke helt opptil nesten avreise.Men jeg viste at det var ledig pga jeg hadde snakket med sas først,men hun ga seg ikke(tok ikke hennes navn) Ble forbannet,tok meg en joggetur og ringte opp igjen når jeg kom hjem og traff på ei ny som booket alt jeg ville ha :) Så for du nei,så vent litt og prøv på nytt ;)
     
    RoadKing, zeala and Xflipper like this.
  19. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    597
    Bonuspoeng:
    93
    Meget rart. Hva ruter og tider var det de ikke klarte å finne?
     
  20. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    For eks Oslo - Phuket 15 eller 17 april. På SAS sine sider finner jeg 4 ledige biz billetter, men de i Tallinn fant ingenting.... jeg får prøve å ringe igjen imorgen
     
    Skarven liker dette

Del denne siden