SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Joda,
    jeg vurderer også å gå for en SYD-AKL-SYD separat, jeg må visst se tilgjengeliget for Biz billetter på retur først.
    Pleier det å være veldig vanskelig å få tak i 2 Biz seter i første halvdelen av januar fra SYD tilbake til Europa? Jeg burde kanskje sikre en økonomi billett først og så vente og se om det blir noe åpning senere?
    Altså, noen som vet mye om hvor tidlig Singapore og LH slipper billettene.

2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Du må booke før 15/1-2020 men kan fly etter. Ingen endring av billettene etter 15/1-2020.

3. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,355
    Bonuspoeng:
    93
    Er i gang med planlegging av CT-bruk for 2020, og sjekker ut potensielle destinasjoner. Har dermed gjort noen preliminære søk på awardseter til blant annet Hawaii i C i 2019. Finner absolutt ingenting fra mai til august hos hverken SAS *A-award eller United Award. Noen som har en formening om når bonusbilletter til Hawaii slippes?

Jeg er klar over at jeg er tidlig ute, men dette gjøres for å planlegge når man bør være på pletten for booking av tur i 2020.

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,607
    Bonuspoeng:
    293
    Kortversjonen er vel aldri...

thool liker dette
  5. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,355
    Bonuspoeng:
    93
    Greit svar, da spørs det om jeg gidder bruke tid på det.

6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Ca et år før ønsket avreise bør du tegne abonnement på Expertflyer og deretter sette opp søk på alle aktuelle flights. Da vil du maksimere dine sjanser. Husk at det går også fra TYO og ICN. ANA kommer med sin nye A380, så blir spennende å se hva/om de slipper seter der.
    Denne saken har jo til og med F kabin :)

thool liker dette
  7. SVGflyer

SVGflyer Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    Hei,

Er kanskje besvart tidligere i tråden, men det er nyttårsaften, og jeg har ikke tid til å lese 308 sider ;)

Har booket en tur SVG - OSL - FRA - PEK - BKK // BKK - TYO - LHR - CPH - SVG

Men er egentlig ikke lysten på en tur til BKK, vil heller til SIN.

Prøvde å legge til et segment BKK - SIN (og hjem SIN - BKK), og selvfølgelig fjerne SVG - OSL (og CPH - SVG). Men dama i Estland sa at det ble for mange stopp i Asia. Stemmer dette?

Anger veldig på at jeg ikke gjorde det når jeg bestilte reisen, for da spurte jeg faktisk om jeg kunne fortsette til SIN, og den agenten sa at det var mulig (hadde da rute fra OSL og kun 6 segmenter).

Hva er egentlig rett her, og er det agentrulletten jeg må prøve?

GOD NYTT ÅR TIL FOLKET!

8. LaJa

LaJa Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Finnes det mulighet for å booke innenriks USA på CT? (Som del av en tur til/fra europa)
    Skal til vestkysten og kjøre Highway 1, LA til SF. Vurderer muligheten for stopover i New York den ene veien og muligens Washington den andre.

Ser at når man søker kan man feks få opp SFO-ORD-FRA som et alternativ. (Sas sin søkemotor). Klarer ikke søke opp kun SFO-ORD. Gjør det vanskelig å finne aktuelle flighter med gode stop-overs.
    United sin side ser ut til å finne billetter, men kun på award, IKKE på saver award som vel er de jeg må se etter.

Hvordan kan jeg gå frem? Kan jeg løse dette med å søke på expert flyer?

9. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,003
    Bonuspoeng:
    293
    Det du skisserer er mulig. Om det er ledige billetter for booking på de tidspunktene du ønsker, er en helt annen sak. At du ikke finner billetter på United saver awards sier vel mer om tilgjengelighet.

Husk at stopover i New York og Washington i såfall må være på under 24 timer.
    Open Jaw mellom LAX og SFO bør være i orden.

Hvis du er fleksibel på datoer kan det være en mulighet å søke litt bredere. Er du mer låst på datoer er kanskje en rekke gode søk på Experflyer det mest fornuftige.
    Men det er andre her inne som er bedre på det en meg.

LaJa liker dette
  10. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Har en Premium CT som må brukes innen 15. januar. Altså kun SAS, ikke Star Alliance. Hvilke destinasjoner kan man booke Business-billetter med med denne? Noe til Asia utover Beijing?

Edit: Kan man bruke en Premium CT fra Oslo til locations her? https://travelhacks.azurewebsites.net/

I så fall noen grunn til at man ikke kan fly til Bangkok?

Last edited: 31. des 2018
  11. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,370
    Bonuspoeng:
    183
    Du vet jo selv at du kun kan bruke den på flyvninger med SAS. Da bør det være en smal sak å finne ut hvor i Asia SAS flyr utover Beijing.
    Destinasjonene er i Asia er: Beijing, Shanghai, Hong Kong og Tokyo.

I tillegg kan du reise til USA i C.

Bruk linken du la ved, så finner du muligens noe som passer.

Du kan ikke fly til Bangkok fordi SAS ikke flyr til Bangkok.

Lykke til!:)

Insomnia4u and Darkcho like this.
  12. SVGflyer

SVGflyer Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    Svar til meg selv på denne:

Kjørte Agentrulletten, og det var ikke noe problem å legge på BKK - SIN, og SIN - BKK. Men måtte som antatt fjerne SVG - OSL og CPH - SVG.

Så da stemmer det ikke at en bare kan ha ett stopp i en Sone.

Dessverre var jo den flighten jeg ville ha full på biz, så nå blir det nesten ett døgn i Bangkok

Xflipper liker dette
  13. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Er det slik å forstå at SQ F kan finnes på sas.no award search? Eller var tilfelle motsatt? At det bare er tallinn som finne disse?

Lurer på å ta med fruen på en SQ F / TG F combo helg til Singapore utover våren. Må bare finne fly, så barnevakt.. ;)

C

14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    På SAS *A søket finnes kun C, ikke F. For alle flyselskap.

15. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    SQ F kan kun Tallinn finne.
    Men når det gjelder CPH-SIN kan man være 99% sikker på F award om expertflyer viser F4 på inventory.
    Det er et par datoer i juli bl.a. Som. Ser ut til å ha tilgjengelighet på 2 seter.

16. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Såpass! Ja, nei det var litt lenge til, så da får det bli et annet selskap.. håpte dra før ferien slo til, en gang i april/mai..

Men takk for at du sjekket! ;)

C

17. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekket egentlig ikke.. Har vært på jakt etter en slik reise og vet at det var noen igjen i juli.. Godt mulig det er flere muligheter :)

18. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Bestilte en reise på Star Alliance Award igår kveld før den ene CT gikk ut. Har to men de kom ikke frem på skjermen når jeg bestilte, så fikk ikke brukt CT men jeg har to ifølge de brevene jeg har fått. Er det noen gode tips på hva jeg kan gjøre?
    Kan jeg ringe Sas kundeservice og be dem linke den ene CT til den bestilte reisen og jeg får tilbake halvparten av poengene?
    Eller må jeg ringe Tallinn?
    Reisen er bestilt.
    Har noen opplevd st CT ikke er synlig på Sas ?
    Alle tips tas imot med takk.

19. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    680
    Bonuspoeng:
    93
    Viser kun en CT om du har to. Jeg bestillte en reise med 2 CT nylig, men da med assistanse fra Tallinn. De fikser det meste om du har gjort godt forarbeid med å sjekke opp ledige seter

20. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Reisen er bestilt men fikk ikke brukt CT fordi den ikke var synlig på Star Alliance Award

Del denne siden