Stemmer. Føler kortet. Men om du feks mister kortet vill det selvfølgelig ikke starte på nytt. Kun om du oppgradere/nedgraderer vill CT opptjening starte på 0.
Noen av dere som har mottatt CT på det nye kortet i 2018 som har fått nullstilt telleren på americanexpress.no ? Min står fortsatt på 150.000,-
Jeg booket min første CT-reise i dag under det nye AmEx regimet for påskeferie OSL-LHR-SIN-FRA-OSL. Da ble det opplyst at dersom jeg kansellerte billettene etter 24t etter bestilling så ville jeg få tilbake alle poeng og skatter - men minus et Service Fee på NOK 450 per billett. Dette var nytt for meg, da jeg booket CT i 2018 var det fri kansellering (?) Om jeg gjør endringer vil det påløpe normalt change fee på NOK 150/person. Er dette nytt, eller er det bare jeg som ikke har fått det med meg før?
Så hvis jeg oppgraderer til Elite nå, så vil jeg miste omsetningen mot CT fra desember og til nå i januar?
På snakk om å pirke.. Er 4 maks? Hva om man bytter flere ganger mellom Premium og elite? Om man har omsetning nok så vil det jo være svært gunstig..
Heisann! Hvordan er det med disse sonene, kan jeg reise til BKK via TYO, eller blir det feil vei? Jeg har reist til TYO via BKK, så det går fint. Altså, er dette lovlig rute? OSL-LHR-TYO-BKK-TYO-LHR-OSL
Klassisk F-max rute dette Har vært ok I lang tid, forhåpentligvis også godkjent nå.. Med mindre du treffer en idiot av en agent
Ringte inne til Talin for og forandre på en reise,og viste at jeg måtte betale de nye avgiftene.Men jeg måtte og betale 25 k poeng ekstra? skulle bare forandre på siste legg fra Cph til Osl Jeg bestilte reisen med de gamle avgiftene da..
Det virker rart at en skal måtte betale ekstra for Elite, men så mister en opptjening. Jeg er også blitt fortalt det av noen på support, mens andre sier det ikke påvirker opptjeningen. Nå ble min opptjening nullstilt på portalen selv om jeg ikke har fått Elite kortet enda. Support sier det er feil på nettsiden og at opptjeningen er intakt. Får snart første CT, så da får vi se. De sier nå også at jeg drar med meg det som er over 150000.- til neste CT, selv om jeg ikke har aktivert Elite enda. Noe annet gir ikke mening for meg.
Det er nok den nye satsen det gjelder. Til gjengjeld betaler du mindre i avgifter og skatter sånn generelt. Jeg har bestemt meg å nøye meg med monkey class fra FRA til OSL for å unngå å betale 22.5k poeng ekstra.
Kansellerer du innen 24t får du igjen alle skatter og avgifter, også de 450 NOK. Endrer du innen 24t slipper du å betale 450 NOK to ganger, men mest sannsynlig må du ut med 150 NOK i endringsgebyr.
Takk, ble ingen endring da Tallin (x2) kun fant et ledig first award på CA når både united og expertflyer viser 2 eller fler. Trudde dette var rimelig gode indikasjoner på tilgjenglighet.
Dette har de jo tidligere bekreftet.. Men at det stemmer selv om det er bekreftet kan man jo muligens ta med en god klype salt...
Jeg forandret ikke på hjemreise siden de da skulle ha 35k poeng ekstra siden vi reiser down under,hadde fått igjen ca 2 tusen og det syntes jeg ikke 35k poeng er verdt..
Samme her. Når jeg i forkant har hatt fire leg i F med SQ, TG og NH, tåler jeg å sitte i økonomi-klasse i to timer.