Da er det nok en gang blitt problemer på en CT og AMEX reise. Lufthansa måtte skifte fly til et med bare C, men er mer enn villige til å booke meg om til et annet med F, og frakte meg til destinasjonen. Men ingen klarer å booke meg av Air China flighten jeg har fra PEK til BKK, og da klarer de ikke og booke om. Noen som har tips til hvordan dette kan løses? AMEX kan ikke røre billetten siden den er startet. SAS klarer ikke å avsjekke meg fra Air China, selv om de sjekket meg inn i OSL på OSL-FRA-PEK-BKK Lufthansa, hvor jeg nå sitter i FCT vil booke meg om til mulige ruter på F, slik at jeg kommer meg der jeg skal, men de får det ikke til siden Air China blokkerer alt de gjør. Air China i FRA klarer ikke røre CA innsjekkingen Air China i CPH klarer ikke røre CA innsjekkingen og sier barre , Soyi Soyi, no fix Uansett er mitt tips, aldri bland en Air China flight inn i en booking. Der gikk 225.000 poeng i dass og turen ødelagt......
Er det andre som har prøvd å booke award billetter med United innenlands, hvor det viser ledige billetter på i saver award på United.com, men Tallinn finner ikke billettene? Prøvde å få til en CT tur til IAH og hjem fra østkysten, men siden Tallinn ikke fant de billettene jeg fant, så ble det BOS istedenfor. Kunne kanskje ha bestilt enveis til IAH også satsa på at det ble sluppet award til FRA, noe det nemlig ble. Men da var billettene til IAH borte. Men 340’n gjorde jobben og skal si det ble nok drikke på de 8 timene over Reisefølget likte veldig godt FCT og panameraen til flyet og F på LH. Men ble en kraftig overgang når vi fløy SK eco til Stavanger nå nettopp. Så må vel ta LH F igjen.
Tingen var at Lufthansa ikke klarte å booke meg om så lenge Air China låste bookingen min. Og dermed var det stor fare for at vi bare måtte bli med flyet til PEK i business. Og som kjent er ikke LH veldig bra på Business
Det løste seg til det bedre, men hvordan de løste det vet jeg ikke. Lufthansa var hele tiden villige til å la meg fly en annen dag, eller en annen rute. Siden destinasjonen var SIN til slutt, så spurte jeg om de kunne booke om til andre selskap. Hintet frempå å fly Lufthansa til PVG i First, og Singapore Airlines videre derfra i First. Etter en stund kom de tilbake med følgende alternativ: FRA - ZRH = Lufthansa C ZRH - SIN = Swiss F eller FRA - PVG = Lufthansa F PVG - SIN = Singapore Airlines F Valgte det siste, og gud som vi koste oss i SQ sin nye Suite (First) som de eneste passasjerene.
Noen som har erfaring med avbestilling tett opp til avreise? Ser at sas skriver på sine sider at man må avbestille 1 virkedag før avreise. Dette står også i EB vilkårene. I vilkårene til CT står det 24 timer. Vil man få poeng og ct tilbake om man f.eks avbestiller fredag 16:00, og avreise er lørdag 0800? Mulig man får tilbake poeng men mister CT slik jeg tolker det. Noen erfaringer?
Det ville blitt for mye av det gode hvis jeg fikk det. Men opprinnelig stod det jo First (O) i bestillingen, mens det etter at LH laget ny rute nå står First (F) på begge segmentene. Og F er jo full opptjening.