Det morsomme er jo at WF (så vidt jeg vet) kun har en klasse. Hadde samme utfordring da det kun var ledig i «Economy» på WF-flighten..
Neida, du kan få "pluss" i wf award. Hatt det flere ganger. Ingen forskell ombord dog, kun Lounge tilgang/FT og plass foran i flyet.
Vet noen om 05400 også da tar de samme nye crazy change-fees på 600kr/person som CT-telefonen? Jeg gjorde en endring på en CT som ble booket i januar (ville fly til SIN via AMS i stedet for LHR på samme dato). Det kostet meg 150kr+450kr=600kr per person. Ble informert at det ville koste det samme selv om jeg bare skulle ha ønsket å utvidet en stopover med en time på ellers identisk routing. Synes verdien av en CT-har falt noe voldsomt når man ikke kan gradvis forbedre den for 150kr/pers etter hvert som man nærmer seg avreisetidspunktet.
Du kan fint booke CT enveis ja, regner med at det ikke har blitt endret etter nye amex tok over. Det gjorde jeg selv i sommer da jeg sikret meg CPH-SIN i F da award ble lagt ut 355 dager før, retur og inbound connections la jeg til noen uker senere.
05400 virker litt tilfeldige når det gjelder de 150, men de 450 ser det ikke ut for at man kommer unna uansett.
Er det sånn at man må betale disse 450 separat hver gang, eller er det en konsekvens at avgiftene refunderes og man så må betale disse på nytt? Det har vel kanskje lite å si i praksis siden de eneste gangene jeg har vært borte i at man kun betaler endringsgebyr og ikke betaler avgiftene på nytt er når jeg har endret på en SAS-flyvining i en CT-booking gjennom gullmail.
Når du booker er det en ikke-refunderbar avgift på 450 NOK. Når du endrer og ny pris beregnes får du da ikke igjen denne avgiften hvis det har gått mer enn 24 timer.
Kosn går man frem for å gjøre endringer av CT billetter? Må jeg ringer SAS på 21896400 eller 64816099? Er det fortsatt gebyr på endring, gitt at det er til samme klasse?
Med det nye regimet som ble innført i november koster det i praksis 600 per person å endre om endringen skjer mer enn 24t etter opprinnelig booking. Før november var det kun 150kr/person. Det er ikke mye penger i det store bildet, men personlig har jeg justert CTer til bedre ruter og F som regel 2-3 ganger, så ut fra en slik strategi er det litt surt... Muligens det kunne fungere strategisk å booke vanlig SAS bookinger uten CT og så, gjøre om til CT i siste sving (ved å annullere billetter og håpe de blir lagt ut igjen)...?
Og mange eksempler i avbestillingtråden for C hvor billettene ikke dukker opp igjen. Kjipt at det nå koster 600,- å endre men hvis det ikke er verdt det får man beholde opprinnelig. Viktig å huske på hvor mye man sparer på en bonusreise vs disse 600;-
Noob-spørsmål, der jeg har fått to ulike svar tidligere: Må reisen gjennomføres (bruk av CT) før utløp av CT, eller må man bare booke før CT er utløpt?
Er det slik å forstå, at man må vente til man får brev i posten etter man har omsatt for 100k og betalt siste regning før man kan bestille CT? Eller er dette tilgjengelig for Tallinn umiddelbart etter at regninger registrert betalt? Takk for svar!
Du ser det på sas.no når den er tilgjengelig. Da kommer den opp som tilbud du kan aktivere når du søker på reiser med poeng.
Hvordan er tilgjengeligheten på 2 seter med NH fra LHR/FRA i First? Ser det er flere som har booket dette i det siste.