Hvordan er det med pris på open-jaw til/fra forskjellige soner (med CT, men det er vel egentlig likt uten)? Prissettes på samme måte som forskjellig klasse på utreise og retur? Ser spesifikt på å booke til KUL (sør-øst asia) og retur fra DXB (midtøsten). Blir pris da (225000+105000)/2 = 165000 poeng for to personer med F på utreise og C på retur?
Jeg regner med at dette ikke går, men jeg spør uansett: Hvis jeg har en CT-booking med sluttdestinasjon SYD, og jeg booker en egen billett med et *A-selskap fra SYD, kan jeg ved innsjekk på OSL sy sammen disse slik at jeg slipper å hente ut bagasjen for så å sjekke den inn igjen i SYD? Hvis nei, holder det med to timer og ett kvarter for å gjøre det selv?
Jepp, da tikket det inn 16500 poeng for Lufthansa FRA-PVG i F klasse (300% opptjening). Eurobonus nummeret var lagt til den flighten, men ikke SQ flighten, så den må nok registreres etterpå
Vi tenker oss til Vancouver i sommer med CT. Ser United oppgir at det er ledig på business. Noe ledig på first. Men så kommer spørsmålet: Hvilken rute er mest optimal? Og er United sin business noe å satse på?
Hva mener du med optimal? Flytid? avgangs og ankomsttidspunkter? setekomfort? lange opphold i lounge? best mulig vin og mat ombord? Er litt slem, men du spør veldig bredt Har ikke fløyet United innenriks enda, men det er sikkert andre som kan svare litt på det. Men ut fra det jeg leser er det litt blandete tilbakemeldinger på United helt generelt.
Jeg har en CT-endring som ikke Tallin godtar (for mange stopp i transitsone), men som kanskje SAS på 05400 godtar. Hvis jeg får ja hos SAS, men stoppes hos Tallin når skatter og avgifter skal regnes ut, er det da en fare for at min opprinnelige booking blir "borte" da? Eller er det sånn at den opprinnelige bookingen ikke endres før det blir utstedt billetter på den nye?
Min erfaring er nå at SAS ikke lengre ønsker å røre disse CT billettene. Tidligere var det bare å ringe 2-3 ganger, så fikk du tak i en som booket CT billetter. Sist gang ringte jeg sikkert 10 ganger og alle var raske til å si at de IKKE lengre utførte reservasjoner med CT billett. Noen andre som har en annen erfaring, siste 0-2 mnd ?
En av forandringene (fra DNB AMEX CT til AMEX CT) er at man ikke lengre kan ha WF legs i kombinasjon med CT. Det er faktisk veldig kjedelig for endel av oss, som da "bruker opp" et leg f.eks fra KRS-OSL-CPH istedet for WF KRS-CPH direkte.
05400 endret mine billetter i starten av desember. Vi hadde opprinnelig OSL-FRA-BKK-SIN-CPH-OSL, 05400 la til BKK-SYD-BKK uten noen problemer, dette var en lørdag, og samme kundebehandler ringte tilbake på mandag etter å ha fått kalkulert prisen.
Tviler, virker som jo mer kunnskap de har, jo mindre villige er de til å gjøre noe med CT bestillingen. Men jeg kan så absolutt ta feil her. Derfor jeg lurte på om andre hadde erfaringer siste ukene.
Er du sikker på dette? Jeg fikk bekreftet fra SAS via telefon at jeg kunne booke SGN-BKK-CPH-TRF der siste leg er med WF. Og jeg kunne bruke CT på dette.
Antar dette var en CT opptjent på DNB Amex? Kan godt være gamle regler da gjelder. Jeg fikk faktisk ila alle de tlf til SAS en til å reservere et WF leg for meg. Men jeg måtte ringte CT tlf for å få utstedt billetten. Der var det ingen nåde. (dette var også DNB Amex)
Vi prøvde oss på Trf-Cph og fikk til svar at det ikke gikk Det var for noen dager siden med ny Amex..
Føler det er mye rart på gang hos Tallinn og SAS og inkompetente/feil opplært kunde behandlere ødelegger mye.
Jeg fikk WF inn på en vanlig award etter litt (en del) frem og tilbake. De måtte jobbe ganske mye før de klarte å få det til, men det ble fikset til slutt. Dette var innenriks med FlyPremium og alt utenom WF i Plus.. WF i minus..
Det ble spurt om det samme lenger opp i tråden, men fant ikke noe svar. Hvis jeg har en «ulovlig» CT rute etter de nye reglene og ringer Tallinn for å endre CT billetten (bytte til LH F) Vil Tallinn kunne finne på å avbestille hele billetten? Da beholder jeg heller den jeg har i dag med TG F Eller vil jeg bare få beskjed av Tallinn at jeg ikke burde endre den? Jeg vet jeg må betale mere poeng og 600 kr per person
Det ble vel en del kreative routinger da man kunne bestille CT-billetter gjennom 05400. Tallinn kommenterte vel en del av disse da folk ringte inn for å endre (og nektet følgelig å gjøre endringer), men jeg kan ikke huske å ha lest at noen av dem ble kansellert.