nok en kjapt spørsmål. hvis jeg flyr F til asia også SK hjem, hvor mye poeng går med på dette hvis vi bruker CT. 2 som prøver å bruke ct fra 2017 til noe fornuftig til helga. Og trenger vi nordmenn visum i kina hvis vi skal være der under 24 timer? er det mulig med 24 timers visum eller må man søke for vanlig visum?
Et par interessante observasjoner på årets CT-agentrullett: 1. Det er helt fullstendig tilfeldig hvem som finner F hos SQ. Den første agenten fant ingenting, den andre fant på begge mine datoer, den tredje fant bare på den ene datoen. 2. Ved ny innringing ble jeg nektet å booke segment for segment, da dette "inte var lovlig lenger". Jeg ble pent bedt om å oppgi avreiseflyplass og destinasjon, så skulle systemet fikse routing. Det var forøvrig også den mest usmakelige fyren jeg noen gang har snakka med. 3. Agent nummer 3 fant plutselig F fra Auckland på alle datoer. Glad og fornøyd fikk jeg dette booket, men måtte ringe inn på nytt da O-klasse viste seg å være premium økonomi hos NZ. Agenten påstod fortsatt hardnakket at dette var First Class. Til slutt måtte jeg bare si at NZ ikke har F på dette flyet, og ba henne søke opp seatmap på 787-9. Da ga hun seg... Konklusjon: Det er helt sykt hvor stor forskjell det er på de ulike agentene. Noen er ikke det minste interessert i å hjelpe, og vil helst sette deg på første fly i økonomi, for å bli ferdig med samtalen, mens andre hører faktisk hva du sier, og hjelper til så godt de bare klarer. Oppfordrer derfor alle til å bruke funksjonen for å vurdere hjelpen man får på telefon; "Det tar bare 1 minutt".
Må ha vært den samme fyren som ikke ville booke SGN-SIN-CPH-TRF for meg fordi CPH og TRF ikke var i samme land...??!!??
Det som ville vært skikkelig skandale her er om noen uerfarne (som ikke vet at NZ ikke har First) hadde booket dette og blitt belastet poeng som for First (forutsatt at det ikke blir fanget opp av systemet) og de hadde kommet til flyet med forventning om First...
Ja, jeg synes dette var ganske merkelig. O er first i star alliance ble jeg fortalt sikkert 5-6 ganger, og at dette var First class til Singapore. Ble heller aldri informert om at det var med NZ, siden jeg allerede hadde sagt jeg var på utkikk etter SQ First. Det blir fort dyre feil når det koster 450 kr per pers å endre en booking. Når det er sagt, så var hun veldig hyggelig og hjelpevillig
Det koster 450 kr å endre en booking ser jeg. I mitt tilfelle (reise i november 2019) er alt slik vi vil ha det, men agenten klarte å tulle til sete reserveringen. Blir det 450 kr for å endre seter også?
Hei. Jeg har booket tur for 2 i april, OSL-FRA-JFK, LH business. Brukte CT som hadde frist for å benyttes til booking i januar i år. Drømmer selvsagt om at det skal dukke opp plass i First, men vil det være mulig å gjøre endringer på denne reisen etter januar? Tenker jeg kan møte på utfordringer siden CT måtte bookes innen 15. januar i år?
Hei. Noen som kjenner reglene for når opptjening av ny CT starter? Fikk platinum kortet i juli og CT i desember. Grunnet mye utlegg med jobb og oppussing av leilighet ligger jeg ann til å bruke ytterliggere 100k på kortet. Vil dette resultere i ny CT? Bør jeg evt bytte å bruke det nye premium kortet jeg har fått tilsendt?
Fire timer inn i det nye året fikk jeg denne inn i innboksen (for Amex Elite som jeg mottok i månedsskiftet nov/des): ________ Nå kan du bestille en EuroBonus-reise med Companion Ticket Reis til halve poengprisen Nå kan du bestille en valgfri EuroBonus-reise til halve poengprisen med SAS «Beste pris» eller Star Alliance for opptil to personer, med forbehold om tilgjengelighet. Tokyo, New York, Miami og Nice ... SAS tar deg med til verdens flotteste steder og mest innbydende strender - og du reiser med poengrabatt. Gå til americanexpress.no/eurobonus for å lese alt om hvordan du kan bruke din Companion Ticket. Reis selv til halve poengprisen, eller hvorfor ikke ta med en venn til den andre siden av jorden? Valget er ditt, hvilken reise drømmer du om? Vil du bestille en flyreise med SAS? 1. Gå til sas.no 2. Logg inn på din SAS EuroBonus-konto 3. Søk og bestill - husk å aktivere fordelen din under «Rabatter tilgjenglig» i bestillingsprosessen Vil du bestille en reise med et flyselskap i Star Alliance? Ring 64 81 60 99 (mandag til fredag 09.00 til 17.00) for å bestille billetter med Lufthansa, Singapore Airlines, Turkish Airlines og alle andre selskaper som er med i Star Alliance. Husk at du må bestille reisen din senest 31. desember neste år, selve reisen kan du dra på etter denne datoen. Samtlige vilkår finner du på americanexpress.no/poengrabatt Vi ønsker deg en god reise! Vennlig hilsen AMERICAN EXPRESS og SAS EuroBonus ________
Hei, Jeg har lest mange av sidene, men ikke alle, så våger meg utpå her. Ref. punktene i første innlegg. Flere CT kan ikke brukes på samme reise. Om jeg oppretter en Point Sharing konto, for min samboer, meg og våre 2 barn. kan vi da klare å benytte 2 stk CT? Jeg har 2 CT knyttet mot min konto. Noe som har fått gjort dette?
1 side eller 2 bakover her, står svaret. Men kort oppsummert, så jo, det går fint. Poenget er at man ikke kan bruke ct på 2 personer to ganger på samme reise. Men å reise 4 personer på 2 ct går fint. Dog forutsetter det samme bookingklasse på hele reisen, altså må man finne 4 seter på hver flyvning. Et alternativ er å reise 2 og 2, ett voksent og et barn. For litt mer frihet. C
På det de gamle Platinum-kortene kunne man kun opptjene én CT per kalenderår. Først med dagens Elite-kort kan man opptjene inntil to, én per 150.000kr i omsetning.
For å pirke kan man opptjene 4 2 på elite. nedgrader til premium og tjen 1 til, for deretter 1 siste med Clasic. Hva man skal med det er jo en annen sak da
Så slik jeg forstår det følger CT kortet? Dvs at nå som jeg har mottatt det nye Amex Premium så vil jeg kunne opptjene ny CT på det inneværende år?