SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Begynner å få dårlig følelse om jeg skal finne noen CT til hawaii med F(eventuelt C). Er på jakt etter strandferie, men vil ikke være i Zika områder.. Noen som har reiseforslag(både destinasjon og ruter)?

2. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Jobbet mye i fjor vinter med å finne zika frie områder vintertid med sol/strand.. Endte opp i spania, som gjorde at det ikke ble strandliv men helt greie temperaturer i mars..

Med gravid frue er det begrenset hvor det er zika safe.. men så kan man grave ned i statistikken, så ser man at sjansene for å få det er svært liten.. Singapore hadde for 12 mnd siden veldig få utbrudd.. OSL-CPH-SIN

C

Oslo1989 liker dette
  3. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med Punta del Este i Uruguay? Vi var i samme situasjon i fjor, og endte opp med å reise til Buenos Aires og Uruguay. Lufthansa F ned var helt legendarisk og det er kun en liten båttur fra BA til Uruguay.

Oslo1989 liker dette
  4. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Skal helt klart sjekkes ut! Hvordan var mat/priser/liv i uruguay?

Er enig, men vil ikke ta risikoen bare fordi jeg måtte bruke opp en CT...

Derfor hawaii hadde vært midt i blinken men kan være vanskelig..

5. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Biffen er fantastisk i Uruguay / Argentina :) Folk veldig vennlige i Uruguay. Vi var kun i Montevideo. Der var det litt dødt, men Punta del Este skal være plassen å dra. Der er det nok mye liv i sesong. Hyggelige priser der.

6. polarexpressen

polarexpressen Medlem

Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    33
    Kanskje hyggelige priser sammenlignet med Norge, men Punta del Este er en av de absolutt dyreste byene i hele Sør-Amerika. Det koker virkelig der i høysesongen – siste halvdel av desember og ut januar (sommerferien). Jeg var der i mars 2016. Da var det god plass på strendene, men prisene på overnatting og restauranter var fortsatt relativt høye sammenlignet med resten av Uruguay.

Jeg er helt enig når det gjelder biff og vennlighet! :)

animals liker dette
  7. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har som sagt ikke vært i PdE, men prisene i Montevideo var forholdsvis hyggelige så jeg tok det som utgangspunkt! Hvordan likte du deg der?

8. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Kjapt og dumt spm: CT min går ut januar 2020.. jeg skal bestille en CT for 2 i biz med SAS til Asia.. hvis jeg avbestiller turen 5-6 måneder før, får jeg da CT og poengene tilbake på konto?

Takk!

9. roaldvagnhansen

roaldvagnhansen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    da er en reise på BIZ-CLASS bestillt. En ting jeg tenkte på er: kan jeg selge denne billetten om jeg ikke selv få brukt den ?

10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,607
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis reisen er f.eks 12 desember 2019 og du avbestiller juni/juli 2019 så får du tilbake minus gebyrer.

11. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Leste vilkårene og så lenge det er mer enn 24 timer før avgang så er det mulig å avbestille og få CT og poengene tilbake.

Er det en kjapp prosess slik at man kan bestille ny tur med det samme?

12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,607
    Bonuspoeng:
    293
    Normalt er det en kjapp prosess, hva poengene angår. Dog forbeholder SAS seg retten til at det kan gå en dag eller to. Men jeg mener å huske at de som har rapportert om dette her på forumet, de (meg inkl) har alle fått tilbake poengene momentant.

Pengene derimot, det er en helt annen historie... Er du av de utvalgte heldige så får du dem i løpet av 6 uker (!), det er imidlertid flere (meg inkludert) som opplever at SAS "glemmer" å tilbakeføre pengebeløpet. Det er stor synd og skam både at de sitter på gryna i opptil 6 uker og ikke minst at de rett og slett ikke overfører dem før det blir purret på. Det hører ikke hjemme hos en profesjonell aktør.

zerocool liker dette
  13. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for gode svar :) Det viktigste for meg er at poengene og CT er tilbake ganske kjapt.. når det angår pengene er ikke det noe problem når man betaler "kun" 1200 kroner" for 2 stk hehe..

14. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,003
    Bonuspoeng:
    293
    Bare vær klar over at eventuelle poeng som går ut på dato etter at turen er booket ikke kommer tilbake på konto. Kan være greit å tenke på nå som familie pooling er nytt.

RoadKing liker dette
  15. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,937
    Bonuspoeng:
    293
    Dette har vært oppe før, men jeg fant ikke svaret i farten:

Hvordan er det med endring av CT i helgen?

Har funnet LH F på tirsdag, og vurderer å bytte NH med LH. (Har ikke testet LH F før, og har NH F på returen..)

16. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Slenger meg på @holmen sitt spørsmål, og lurer på booking av CT i helga? Har EBD, og funnet t/r Eva på gode tidspunkt.

Og er det for mykje å flyge t/r med Eva, eller bør eg ta Thai-F på utreise for å få variasjon?

17. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville ringt SAS og spurt.
    Vil tro sjansen for suksess er høyere på kveldstid (engelsktalende agenter), men ville testet begge deler..

holmen liker dette
  18. holmen

Likes mottatt:
    63,937
    Bonuspoeng:
    293
    Da blir det en telefon snart. Takker.

Xflipper and Are like this.
  19. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Regner med vi får en oppdatering i løpet av dagen :)

holmen liker dette
  20. holmen

Likes mottatt:
    63,937
    Bonuspoeng:
    293
    Første svenske:
    Den bookingen kan vi ikke røre, du må ringe Amex.
    Prøver igjen i kveld, eller så må jeg vente helt til mandag...

Del denne siden