SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    233
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg skal snart på min andre CT-tur. Har bestilt turen i biz, men satser på å endre til first på utreisen. Går dessverre ikke på tilbakeveien siden Lufthansa legger ut tidligst to uker i forveien og jeg ikke kan endre returreisen etter at utreisen er gjennomført.

Har to spørsmål jeg håper noen kan svare på:
    1. Siden jeg bare tar first på utreisen, betaler jeg da halvt mellomlegg fra biz til first? Dvs. at jeg ikke betaler 60.000 poeng mer, men bare 30.000?
    2. Hvis det åpner seg en first-billett på lørdag som jeg får SAS-telefonen til å reservere, men så åpner det seg et bedre first-alternativ på søndag. Kan jeg da ringe SAS-telefonen igjen å få de til å reservere den nye first-billetten og gi slipp på den forrige?

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,937
    Bonuspoeng:
    293
    1.
    Det skal gå an å betale en vei i Biz og en vei F ja.
    2.
    Jeg prøvde å få SAS til å endre min billett i helgen, det var nei fra 4 forskjellige svensker.

Insomnia4u and SuperVC10 like this.
  3. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    233
    Bonuspoeng:
    43
    1. Nice!
    2. Hardt. Har kun endret fra C til F en gang med CT. Da fikset SAS (engelsktalende) biffen på en lørdag. Kommer til å slite på nervene og vente gjennom hele helgen...

4. holmen

Likes mottatt:
    63,937
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg prøvde ikke utenom åpningstid, når det er engelskspråklige på telefonen..
    Og ja, det slet hardt på nervene å vente til mandag klokken 0900. Billetten jeg skulle ha ble til og med borte en gang i løpet av helgen...:eek:

5. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    233
    Bonuspoeng:
    43
    Du har min dypeste medfølelse! Det er jo skrekken.

6. holmen

Likes mottatt:
    63,937
    Bonuspoeng:
    293
    Men, det ordner seg for snille(?) gutter(?), og på mandag morgen var det faktisk to ledige plasser i LH F.

7. jann787

jann787 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Følger nye Amex kort de samme "gamle" reglene? Det jeg lurer på er kan man bruke 2 CT når man booker en bonusreiser, f.eks. for 4 personer? og kan man har ulike utreise- og hjemreise by? F.eks. utreise destinasjon er Tokyo, mens hjemreisen tas fra Beijing, går dette an med CT bonusreiser? Takker på forhånd for alle svar.

8. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    1 CT kan brukes på inntil 2 personer. 1 CT til kan også brukes på inntil 2 personer. Altså 4.

Ja, man kan ha Open-Jaw booking med TYO og PEK.

Amex følger i hovedsak Eurobonus sine regler.

9. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Hva med Lufthansa, China og alle andre.
    Jeg er ikke så opptatt av ruting eller selskap i dette tilfellet.

10. Barnkpi

Barnkpi Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Et spørsmål fra en nybegynner. Jeg ha bestilt CT-tur OSL-ZRH-MIA med SK/Swiss i C. Vanskelig å finne retur og bestilte derfor MIA-ARN-OSL med SK i Go med det håp at noe skulle dukke opp. I dag dukket det opp billetter i SK Plus på denne ruten. Jeg ringte Tallin men fikk beskjed om at den gikk ikke. Når jeg hadde *A i biz kunne jeg bare få Go eller biz på returen, SK plus var ikke mulig. Hadde jeg hatt SK begge veier, hadde det vært greit. Noen som vet om dette stemmer, hun hørtes veldig bestemt ut.

11. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Nu funker Thai på Expertflyer att, har ikkje sjekka united

jgroneng, Gullars and Xflipper like this.
  12. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    233
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som veit hvor mange ledige seter det bør være på LH First for at de skal slippe to eller flere seter?

Tenker da når det er åtte seter totalt i First.

(Dette har sikkert blitt spurt om før, men klarte ikke å finne svar.)

13. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Det avhenger totalt av rute.
    Det beste du kan gjøre er og sjekke den aktuelle ruten innenfor 14 dager fra nå og få et overblikk på når det er ledig og når det sleppes.

SuperVC10 liker dette
  14. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    233
    Bonuspoeng:
    43
    Skjønner! Er fire ledige seter på en av flere flighter som er aktuelle. Venter på avklaring fra leder om vi kan få ferie en dag tidligere enn planlagt, slik at jeg knabbe til meg de. Er imidlertid redd de setene blir tatt før jeg får bestilt og lurer da på sannsynligheten for at det slipper seter på andre aktuelle flighter.
    Får bare følge med! :)

Xflipper liker dette
  15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,607
    Bonuspoeng:
    293
    På våre bookinger, har bi har opplevd 5 ledige FRA - SIN. Og 5/7 på hhv FRA-HND/HND-FRA

16. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Da vi kapret 2 seter FRA-PEK, så var 6 av 8 tatt. De to siste ble sluppet til oss altså.
    Har selv sittet og fulgt FRA-SIN hvor kun 2 F-seter var tatt, hvor ingenting ble sluppet. Ser ikke noe mønster i dette selv overhodet.

17. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Virker som det er både rute og dagsavhengig.
    Synes å ha registrert at det er enklest å få F på en tirsdag, uten at dette er observert over en lenger periode.
    ICN har veldig ofte hatt masse tilgjengelighet, LAX er meget vanskelig eksempelvis.

18. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    233
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har fulgt med flere ganger daglig på Awardfares og Expertflyer på ruter fra FRA/MUC til JFK/EWR/MEX/BOG/GRU/EZE og har heller ikke klart å finne noe klart mønster.

Utover at det har vært mye tilgjengelig til JFK/EWR/MEX.

19. travellers

travellers Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei!

Jeg har bestilt en CT med avreise i år (CT gikk ut på dato 15. januar 2019). Er det mulig å endre bookingklasse på samme flight eller er dette å regne som avbestilling slik at CT bortfaller?

20. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Hei og velkommen til InsideFlyer!

Endring av denne CT bestillingen er dessverre ikke mulig siden den gikk ut 15.01.19

Del denne siden