Hei, er litt sløv på søk Bokka en CT og Tallinn klarte bomme på en bokstav i etternavnet til kona. Er det noen e-mail adresse man kan bruke, så de får det skriftlig. Prøvde få dem til slå opp EB nr hennes, men nei..
Jeg betalte min regning 6. januar for SAS Amex, og det er enda ikke kommet brev eller noe på SAS sine hjemmesider om at jeg har oppnådd CT. Hvor lang tid skal dette ta? :S Bør jeg Ringe sas eller Amex? På forhånd takk
Om dette er *A er det ikke mulig og endre. Da må du avbestille og bestille. Mulig det går kort tid etter booking, men vet ikke. Her ville jeg ringt asap.
Et spørsmål til ekspertene her; Jeg har en CP opptjent i fjor, og med en tur til Asia forsvinner 165000 poeng for 2 personer om jeg har skjønt dette rett. Med de begrensede muligheter for poengsamling (etter ShellMC/Payr forsvant) vi har nå er det vanskelig nok å klare 200000 poeng for å få Fly Premium høyeste nivå. Er det da egentlig noe vits å jakte på CP? Bruk av CP + poeng vil jo bare føre til at jeg ikke får brukt fordelen med Fly Premium, noe jeg synes er en veldig god deal. Og Amex Elite koster tross alt over kr 4.000,- pr. år, det er dyrt for de 5 ekstra poengene pr. 100 kr enn det man får med SAS MC.
Dette er jo avhengig av om du synes at SAS i BIZ er godt nok produkt for deg og dine reisevaner. Skal du utanfor deira nettverk blir det dyrt utan CT. Får også litt ekstra "rabatt" om du bruker CT vs Fly Premuim hos SAS, f.eks har eg ei rute inne BGO-CPH-NRT-CPH-BGO som ville ha kosta 120 000 poeng med SAS premium for to, men som eg fekk for 100 000 med CT. Men i mine auger er det alle muligheitene som opnar seg med Star som gjer at CT gir masse verdi.
Las eg på denne tråden at CT blir nullstilt ved øking av statusnivå?? Aka sølv -> gull eller gull -> diamond??
Det som har blitt nevnt her på forumet er at man starter på null igjen dersom man bytter mellom de ulike SAS Amex-kortene. Med de gamle DNB-kortene beholdt man opptjeningen om man byttet fra Premium til Platinum før CT-en var opptjent, men til gjengjeld var det begrenset til maks én per kalenderår.
Uff, sas award ennå nede, og United også. Noen som kunne vært villig å se om det er noe i Biz fra SYD til OSL uansett ruting rundt 10 jan 2020? På forhånd takk for hjelpen?
Finner tilgjengelighet på Expertflyer, to seter i F hos TG en gitt dato. Dog ser ikke Christina i Tallinn disse. Hvordan kan det ha seg?
Ikke uvanlig det. Det er Tallinn som alltid har rett. Blir litt som at du ser på elkjøp.no at det er lagervare på en TV også kommer du til butikken så er den ikke i butikken fysisk. Hjelper ikke å si "men det stod på nettet". Er det tomt så er det tomt. Har også hørt at noen agenter finner noe andre agenter ikke finner... Så, du kan jo prøve å ringe igjen?
Det evige spørsmålet... Har opplevd flere ganger at å ringe tilbake til ny agent, be om de samme flyvningene - og vips, så dukker de plutselig opp. Senest forrige uke. Expertflyer viser 2 seter i F på MUC-JFK. Første agent finner kun ett sete. Ringer tilbake 3 minutter senere og havner hos ny agent. Hun finner 2 seter, og reservasjonen er i boks....
Ser bare ledige fra SYD til Asia, men ikke fra Asia til Europa nå. Men er det ikke litt tidlig å sjekke nå?
Tja, det varierer. Enkelte ganger er det lettere å nappe to seter i BIZ ved åpning av bookingsperioder, andre ganger så avhenger det av mye mer av bookingtall som oppdateres løpende. Hadde det vært F så ja, ville jeg være helt enig med deg. Men i dette tilfellet er jeg litt mer opptatt av å finne et retur og så kunne planlegge selve oppholdet
Ok. Jeg har kun søkt hos LH, LX, TG, SQ fra Asia til Europa. Det er sikkert flere andre rutinger som kan undersøkes. Kanskje det er lurt å skaffe abo. i EF så du kan søke selv?