Forskjellen er bare at butikken kan bestille en til deg fra lageret.. Tallinn fikser ikke F om de ikke er der
De fikser vel også en annen og bedre tv om den på tilbud er utsolgt. Tallinn fikser ikke akkurat LX om køen var for lang for å sikre de dyrebare LH setene.. Men nå drar vi dette kanskje litt vel ut av proporsjoner... Elkjøp er jo avhengige av fornøyde kunder som kommer tilbake, Tallinn skal bare få 8 timer på kontoret til å gå, og at amex kundene ikke blir så sure at de sier opp kortet og det gjør de fleste ikke så lenge CT finnes.. Så det er en god sirkel? (motsatt av en ond...)
Enden på visa: - Fikk booket LHR - BKK den 28. juni med Tallinn. Retur den 15. juli til CDG. - Prøvde å få booket BKK - HND men det var ikke "most reasonable route". - Prøvde å få endret hos kundeservice. NOPE. - Prøvde en gang til, en hyggelig danske var veldig villig til å hjelpe til. - Fikk da booket LHR - BKK - HND - HAN - ICN - BKK - CDG - OSL med en rekke bommerter. - Usannsynlige høye skatter og avgifter som følger av at reisen starter i LHR på 4.200,- per pers.
Det gir ikke mening... Er vel flere som har booket fra LHR uten at det har vært så dyrt? 4200kr for 2 pers kan gi mer mening, det er fortsatt stivt..
Ja her må det være noe feil... Opplevde skatter og avgifter på dette nivået før de endret på dette i fjor. Har selv en reise fra London om to uker med retur via London, alt med SQ F og C, skatter og avgifter på ca 1700,- per pers til Oceania.
Departure tax på LHR er sinnssykt høy så det stemmer bra, og det er høyere avgifter i premium kabiner. Transfer tax på LHR er ikke noe høyere enn andre større flyplasser i Europa.
Ah det kan stemme. Nei vi starter i Norge ja. Ser at APD slår inn for reiser som starter i London, og denne blir fra 1.april 2019 økt ytterligere til 172 pund per pers.....
@Jonkebassen Ser at for flyvninger under 2000 miles, så er APD knappe 15% av APD for longhaul. Så om du for eksempel flyr LHR-FRA-BKK så vil APD være knappe 300 kr istedefor 2000,- per pers. Kilde: https://www.gov.uk/guidance/rates-and-allowances-for-air-passenger-duty
Ja, tror vi må prøve å få gjort noe med denne. Enten A) LH 2 uker før, B) CDG - BKK C) OSL - LHR Greit å få spikret noe, så får man ta problemene når de nærmer seg avreise og ledighet dukker opp. Gidder ikke å suse rundt med 450 kroner her og der hele tiden, dessverre.
Når man booker en bonusbillett hos Sas,sammenlignes det med Sas biz pro billett,eller Sas biz smart billett?
Dette stemmer kun hvis du har over 24 timer i FRA - det er sluttdestinasjon som gjelder for APD. FRA-LHR-BKK: ingen APD LHR-FRA-BKK: APD (Band B)
Hei! Forsøkte å ringe SAS sales, men gav opp etter å ha stått i kø en stund. CT telefonen er stengt på lørdager, og de på chatten vet ikke så mye. Så da prøver jeg her - Kan man reise til en by, og hjem fra en annen (samme land) i samme bestilling ved bruk av CT (Star Alliance)? - Noen som vet når SAS legger ut bonusbilletter for januar 2020 til Tokyo? Per nå er siste dato i romjulen. - Og er det bare meg som syntes det er irriterende at man i begynnelsen av januar kunne booke Star Alliance bonusbilletter via sas.no, men nå er "siden under oppgradering". Det har den vært et par uker! Er det noen som har en idé om hvor lang tid det kan ta?
Prøvde selv nettopp, på sas sine sider, å kan kun booke CT med SAS, ikke Star Alliance...... Håpløst.. Må man da ringe for å booke?
Jepp! Og de er ikke åpne på lørdager. Personlig foretrekker jeg å se reisen og kunne velge den med mellomlandiner osv som passer best. Det er ikke like lett over telefonen..
Ja, du må ringe. Har for øvrig aldri vært mulig å booke CT med Star Alliance på sas.no, kun ordinære bonus-bookinger.
1. Ja. 2. 330 dager før, men black out nå over nyttår 19/20, og uansett veldig lite til Tokyo. 3. Ingen vet. Ifølge businessclass.se skal sas være bekymret for tilfeller av fraud med den nye løsningen.
Open Jaw som det kalles, ja det er tillatt. Eneste begrensning er at strekningen i mellom endepunktene ikke kan være lengre enn de to øvrige strekningene. F.eks er CPH-IAD, MIA-CPH ok, mens FRA-EZE, IAD-FRA ikke går fordi det er lengre EZE-IAD en hver av de andre to. Tokyo er som USA vestkyst litt spesiell, det drypper uregelmessig plasser. Tror ikke det er noe mønster.