SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Er litt usikker på om jeg skal sende vedkommende en mail, å fortelle han hva som har skjedd, eller bare snakke med sas?
     
  2. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    GDPR snop dette
     
  3. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Det kan være at det bør varsles til Datatilsynet, enten av deg eller SAS.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,229
    Likes mottatt:
    33,755
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville definitivt tatt en skjermdump og sendt ham mail, med tidligere korrespondanse vedrørende saken med SAS som vedlegg og cc’d SAS customerrelations.
     
  5. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,742
    Likes mottatt:
    9,387
    Bonuspoeng:
    183
    Foreslår du reserverer midtsete, bestiller veganermåltid, og ber om rullestol-assistanse.
     
    Storbaba, Skarven, Kalsnes and 10 others like this.
  6. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Flaks for han er jeg en ærlig sjel!

    Men snakket med sas, og de tok bort hans bestilling fra min konto. Men om jeg bør gå videre er vel en annen sak.. Om jeg orker eller ikke....
     
  7. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,311
    Likes mottatt:
    7,680
    Bonuspoeng:
    293
    Så det er SAS IT-trøbbel det her, og ikke faktisk svindel der det har blitt borte poeng fra din konto? :confused:
     
  8. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Nei, det er ikke svindel. Men ble jo veldig overasket at jeg kunne gjøre hva jeg ville med noen andre sin booking, for alt av opplysninger foreligger....
     
  9. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,311
    Likes mottatt:
    7,680
    Bonuspoeng:
    293
    Rimelig flaut for SAS det der ja..
     
  10. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Hadde akkurat det samme i fjor. SAS virket ganske likegyldig til hele saken. Purret de flere ganger før de fikset det. Ikke bra i det hele tatt.
     
  11. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,260
    Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg syns det fair å gi en tilbyder tilbakemelding direkte for å rette opp i feil. Når en feil er av en så alvorlig karakter (les: personvern/GDPR) er det viktig at dette blir tatt seriøst og utbedret ASAP. Her virker det som om flere har fått denne feilen, og SAS ser (tilsynelatende) ikke ut til å oppfatte alvorlighetsgraden.
    Håper en av dere tar seg tid til å skrive en kort mail til noen i SAS, der en ber om svar (med en tidsfrist) på hvorfor dette skjer, og hva de gjør for å rette opp i dette.

    Liker i utgangspunktet ikke å bruke media, men i enkelte saker kan det være eneste utvei...
    (Har gjort dette en gang selv. Etter å ha prøvd å få rettet opp i noe i 3 år, tipset jeg media, og da måtte kommunikasjonsdirektør svare. La seg flat...)

    EDIT:
    @agrims Ser mitt siste avsnitt kan feiltolkes. Vil for ordens skyld nevne at det i mitt tilfelle ikke var SAS, men en stor logistikk-aktør...
     
    Last edited: 05. febr 2019
    agrims liker dette
  12. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket akkurat på SAS sine sider om CT (opptjent i 2018) hadde kommet inn og det har den. Men det står at den utløper 15 Januar 2021. Kan dette være rikig?:confused:

    Er Premium CT men det skal vel ikke ha noe og si?
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,989
    Likes mottatt:
    22,893
    Bonuspoeng:
    293
    Klager du? Jeg vil tro det er en «systemfeil» som tror CTer opptjent helt på tampen av året og utstedt i januar får lengre holdbarhet. Dette er noe du må sjekke med Tallinn. Sas.no kan vise feil, noe de gjør med mine CTer.
     
  14. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Klager selvfølgelig ikke :D Men hvis det hadde blitt noe nytt så tror jeg nok at IF kunne gitt med et bedre svar enn SAS ;)

    PS: Er kun Premium CT og ikke Platinum.
     
  15. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Men kan kanskje resultere i at «årets» ct allerede er opptjent?
     
  16. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Nei er ikke det heller.
     
  17. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Med oppfordring fra deg, skal jeg sende SAS mail ila. uka med screenshot av hva som faktisk kunne vises på mines sider hos sas. Syns selv dette er ganske sykt å alvorlig... Tenker jo selv hvis noen ser min booking når eller i framtiden......
     
    Gullars, Origo and Insomnia4u like this.
  18. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,249
    Likes mottatt:
    9,363
    Bonuspoeng:
    183
    Nokon som har erfaring på om Eva og Thai slipper First(Eva PL Biz) seter 14 dager før avreise?
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg slipper lenge før ..
     
  20. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,249
    Likes mottatt:
    9,363
    Bonuspoeng:
    183
    Litt dårlig ordlegging, meinte slipper fleire seter tettere på avreise. Finn tilgang ut, men lite heim att rundt 24 mars frå BKK/TPE.
     

Del denne siden