SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Det finnes vel ikke dumme spørsmål, bare dumme google-søk og latskap for å lese litt.

Du kan eksempelvis bruke Expertflyer, Lifemiles, ANA, eller Awardfares (tilbake nå).

2. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,750
    Bonuspoeng:
    93
    TG er tilbake på awardfares

veeegard liker dette
  3. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Sas Award bestilling er oppe og går igjen :) :)

4. bzzlink

bzzlink Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Kan man bruke 2 CT på én tur?
    Leser inne på de nye Amex sidene at man "Kun en fordel kan brukes pr bestilling.." Se hele teksten under.

Vi er to voksen og 1 barn, tenkte å fly business til ett eller annet sted i Asia.
    Har 170k poeng, og 1 CT nå, men kommer til å få en CT til innen 3 mnd....

Companion Ticket
    Motta 50 % poengrabatt på en bonusreise med SAS, Widerøe eller Star Alliance i hele verden når du kjøper for kr 150 000,00 senest 31 desember 2019.

Denne fordelen innebærer 50 % poengrabatt for opptil to personer på en valgfri EuroBonus-reise med SAS ”Beste pris” eller Star Alliance. Når du som SAS Premium-medlem har handlet for 150 000 kr med kortet ditt i løpet av et kalenderår, vil du få en e-post som bekrefter at du har rett til å få denne fordelen. Fordelen er gyldig i inneværende år og neste kalenderår, fra datoen e-posten ble sent. Denne perioden kan ikke forlenges. Bestilling må skje i fordelens gyldighetsperiode, men reisen kan gjennomføres etter gyldighetsperioden. Tilbudet kan bare brukes ved innløsning av EuroBonus-poeng. Skatter og avgifter kommer i tillegg, og er ikke inkludert i denne fordelen.
    Tilbudet gjelder ikke for ordinære reiser som betales med penger og/eller poeng. Med forbehold om tilgjengelighet. Fordelen kan kun oppnås én gang per kalenderår. Kun én fordel kan brukes per bestilling. Neste opptjeningsperiode starter i januar i det følgende året. Poengrabatten kan ikke kombineres med andre rabatter eller tilbud.

5. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Du må lage to bestillinger, men det er ikkje noko problem.

Eg har ein aktiv booking der eg fant fire seter i C me Austrian, og elles har eg funnet 4 seter med dei fleste selskap

6. bzzlink

bzzlink Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Så da blir det sånn for å fly til Asia på business?:

Bestilling 1
    2 pers + CT = 165000 poeng

Bestilling 2
    1 pers + CT = 82500 poeng

7. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp!

8. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Er det absolutt ingen i hele SAS som kan endre en CT billett når Tallinn er strengt?
    Jeg har forsøkt å ta operatør rulett flere ganger i kveld uten å lykkes.

9. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ingen enkel øvelse, men går med litt flaks. Hvorfor haster det? Hvis det akkurat er sluppet seter som du er redd skal ryke kan du få en agent til å legge dem til i bookingen din, og så ber du Tallinn fullføre bookingen din i morgen. Hvis du har avreise i morgen tror jeg SAS kundeservice er noe mer behjelpelige.

10. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Heisann,
    ja, det er billetter som er nettopp blitt sluppet.
    Jeg pleide som regel å be vanlig bookingtelefon å legge de til i bookingen, for å så få de priset og billettert dagen etter av Tallin.
    Jeg har ringet fire ganger i kveld til vanlig eurobonus nummer og samtlige nekte å legge til segmenter i bookingen og sier det er absolutt forbudt nå.

11. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Snakket med svensker eller engelskspråklige? Jeg opplevde i hvert fall stor velvilje hos engelskspråklige etter midnatt i desember. Forklarte det bare som det var: at det akkurat er sluppet seter aom jeg er redd skal forsvinne, og at jeg ønsker dem lagt til i bookingen for endelig billettering neste morgen.

12. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Uansett hva jeg velger av språk får jeg beskjed at jeg blir koblet til engelskspråklig avdeling.
    Og der er svaret det samme. De har forbudt mot å gjøre noe som helst i en sånn booking. Beklager beklager men de gir f**n om setene forsvinner basically.

13. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Litt mer risky, men fungerte bra for meg flere ganger for LH F i desember: Hvis du har nok poeng kan du lage en egen booking kun med avgangen det gjelder. Denne kansellerer du når du har Tallinn på telefon i morgen, og forhåpentligvis (mest sannsynlig, men slett ikke sikkert), slippes billettene igjen mens du har Tallinn på tråden.

Ellers ville jeg bare forsøkt igjen og igjen. De kan hjelpe deg hvis de vil, og de gjør det hvis du treffer den rette personen. Lykke til! :)

14. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Lurer på når de har vaktbytte.
    Jeg var absolutt ikke heldig med de som jobbet mellom 19 og 20.

15. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Er du helt sikker på det?
    Jeg har en reise med 5 pax og samme PNR.
    Poeng trukket fra tre separate konti hvorav to hadde CT..

16. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikkje sikker, men dei klarte ikkje å lage ein bestilling til meg sist med to kontoer. Kanskje det var agenten?

17. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    93
    Kan man stole på utløpsdatoen for CT (opptjent 2018) som vises på sas.no? Står 2021 der, noe som er litt mer generøst enn forventet...

18. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,716
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke stol på noen

veeegard, Are, Kalsnes and 4 others like this.
  19. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Fra to kontoer?
    Åpenbart agenten. Har som sagt 5pax med 2 CT og en ekstra passasjer betalt med sin konto og full poengpris.

20. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    CT TELEFON: Press 1 for be recorded, press 2 for not be recorded.

Er det bare meg eller er de mye hyggeligere viss man trykker 1? møtte på tidenes minst entusiastiske svenske hos SAS nå når jeg trykte 2. Gadd knapt sjekke noe og fikk ikke booke CT, fikk streng beskjed om å ringe et annet nummer. "NOE MER JEG KAN HJELPE DEG MED??" :confused:

Del denne siden