Kjapt spørsmål, jeg fikk CT ifjor som er gyldig til 15.01.2020. Er det slik at jeg kan bestille tur med avreise f.eks. mai 2020? Sålenge det er bestilt før 15.01.2020? Jeg skal til BKK i oktober med venner, men tenkte å spare CT til en solo-tur der jeg står litt mer fritt til å velge rute selv. Men har nok ikke mulighet til å reise på ny tur før etter 15.01.2020 - så om dette er deadline for avreise, så blir det CT til BKK.
Hei folkens, noen som vet hvor mye 155k business award everyday er i konvertert i sas eurobonuspoeng?
Ser du på united ? De prisene kan ikke konverteres. Du må se på SAS sin award chart. Hvilken strekning er det du tenker på?
Gøteborg-Zurich-San Francisco-portland(pdx). Takk for info, setter pris på det . Ja, så på United, men tror jeg må ringe Tallin i dag og høre også.
Se vedlegg. Kommer av en eller annen grunn ikke inn på SAS.no fra Bali. Så får ikke hentet det nye kartet med de nye prisene(høyere med *A) Men ut ifra linken: https://insideflyer.no/devaluering-av-eurobonus/ Er det 130 tusen til USA med *A award i biz.
Tungvint å ringe de, når svaret ligger her: https://www.sas.no/eurobonus/poengtabeller/ Men prisen er samme om du flyr til SFO eller PDX, US er sone Nord-Amerika, og en t/r koster med Star Alliance i C 130k poeng og i F 170k poeng. C
Etter mye frem og tilbake tror jeg at jeg har landet på CT-tur i C til Cancun og hjemreise fra Cuba, ca 3 ukers varighet. Til Cancun tenkte jeg Turkish for å prøve ut den nye Loungen i Istanbul. Mener at jeg har lest at de fornyer flåten sin så å reise i November burde være greit? Problemet er å finne hjemreise fra Cuba i slutten av November (+-30 november), vil helst prøve et annet produkt på veien hjem, Lufthansa kanskje? Men sliter litt med tilgjengelighet. Er ikke helt flytende på de mest avanserte verktøyene enda....Forslag?
Booking+Awardfares varseler`n= bænkers just love it. Hadde I på retur fra Tokyo, ringte Tallin i over 25 min på vent klokken 0900, ble F på ex-dronningen 747, gammelt fly man shit au FEEEEETTTTTTTTTTTT uansett. Aldri gledet meg så mye i livet(greit autobanen og Nurburg ring`n i over 300 km`t kan måle seg) Scandinavian Airlines SK 835 / 02JUL 08:00 10:20 07:00 02:20Meal (Non-Specific)I / Confirmed Paris CDG - Bangkok BKK Thai Airways International TG 931 / 02JUL 13:40 05:55 11:15 Terminal 1 Meal (Non-Specific) O / Confirmed Bangkok BKK - Tokyo Narita Intl Thai Airways International TG 676 / 03JUL 07:35 15:45 06:10Meal (Non-Specific) O / Confirmed Tokyo HND - Bangkok BKK Thai Airways International TG 683 / 10JUL 10:35 15:05 06:30 Terminal I Meal (Non-Specific) O / Confirmed Bangkok BKK - Paris CDG Thai Airways International TG 930 / 11JUL 00:05 07:10 12:05Meal (Non-Specific) O / Confirmed Paris CDG - Oslo Gardermoen Scandinavian Airlines SK 830 / 11JUL 11:00 13:15 10:00 02:15)I / Confirmed
Har muligens funnet en rute nå via Toronto og London med Air Canada 29 november. Men ser ikke ut som man kommer inn i denne loungen med award ticket? https://www.aircanada.com/no/en/aco/home/fly/premium-services/signature-suite.html Hvor finner du Austrian og Lufthansa rutene?
Hei, Access to the Air Canada Signature Suite is not available to customers travelling on promotional tickets or employees. Mener du denne? Det virker som om de har 2 forskjellige valg, den ene er Air Canada Signature Class lounge og den andre er Air Canada Signature Suite lounge, det at du ikke skal ha tilgang til Suite kan stemme, jeg antar det er til høy status kunder, mens signature class lounge skal du ha tilgang til. Alle award billetter booket i C bør jo gi tilgang til denne loungen. Av erfaring på award billetter booket med SAS eller Turkish eller Lufthansa eller hvem som helst og du reiser i C så har du tilgang til lounge til det selskapet du reiser med, men om det er andre selskaper med sin egen lounge også og de er med i star alliance så skal du også kunne komme inn i deres lounge. En eksempel på London Heathrow, mange selskaper du kan velge lounge hos enten det er lufthansa, eller singapore airlines eller det er Air Canada så lenge du reiser med C class (inkludert bonus billetter). Får å finne billettene vil jeg anbefale deg å bruke united award chart på united airlines sin side og søke opp mulige destinasjoner, en annen metode som jeg også bruker er sas award siden, så søker du by for by eller to byer om gangen. Du kan også ringe til Tallinn og be dem søke opp mulige ruter med austrian og lufthansa fra der du er. Eks kan være: Oslo-Vienna-Istanbul-Cancun utreise, retur Cancun-LAX/JFK/EWR-Frankfurt-Oslo eller Oslo-Istanbul-Cancun-Chicago/JFK/EWR-Vienna-Oslo du må bare søke deg fram . Lykke til
Skal som sagt til Bali med sambo og kidden i oktober. Ser det er så si ingen first class billetter med SQ, og resten av selskapene som har first blir for mange stopp/tar for lang tid med tanke på at vi har med en 9-10mnd gutt, så da blir det business ser det ut som. Får heller ta med madamen på en first tur alene når gutten blir litt større Ser den raskeste ruta nedover er Oslo-Ist-Den med turkish og deres nye dreamliner, sikkert helt kurant det. Men finnes jo ikke bizz fra Oslo til Istanbul. Hvordan er det med bagasje hvis man har i utgangspunktet skal ha bizz, men får økonomi på et legg, da må man sikkert følge bagasjereglene til økonomi? Må evt kjøpe til ekstra bagasje på strekket Oslo-Istanbul?
Nei, ingen ledige seter fra osl til ist i midten av OKT i business. Har sjekket alle dager i forbindelse med vår avreise på sas.no. Har du sett noe annet?
Ja, søk opp på united award dag for dag den den uka du skal reise så kommer det opp noe helt sikkert. Men du kan jo også fly til København eller oslo og videre til istanbul som en plan B og C og det er ikke langt.
Før jeg leter alt for mye etter spesifikke flytider, er det noe i veien med følgende routing: Oslo-Brussel-Entebbe-Cape Town-Maputo Livingstone-Johannesburg-Kigali-Cairo-Munchen-Oslo Såvidt jeg klarer å se oppfyller denne routingen alle regler, men greit å være sikker.