SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    Jo, det var mulig fra oktober-november av, og frem til muligheten nylig ble fjernet igjen.

Insomnia4u and Jonkebassen like this.
  2. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Planlegger tur til Australia med CT i februar 2020. Er det realistisk med 4xBusiness dit med Star Allianse? Er ikke kresen på ruta eller flyselskap, men gidd ikke å kjøre store omveier.

Hvor mye poeng må jeg ha? 430 000 og 2 CT?

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,605
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil tro at det burde gå å få 4 x biz til SYD og MEL.

Det er 215 poeng for en eb tur, så det stemmer at det da blir 430000 og 2 CT for 4 personer. Pluss en sum i "avgifter"

4. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Hm, var 95 % sikker på at man online hos sas bare kunne booke bonusreise hos star alliance til vanlig pris - men at man kunne ringe og bruke CT på bookingen (forutsatte at man hadde dobbelt så mange poeng som nødvendig). But I could be wrong.

5. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Det er endret. Man kan gjøre hele booking prosessen med CT på SAS.no inkludert betaling av skatter.
    Men for øyeblikket er det nede med uvist dato for gjenåpning.

6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,605
    Bonuspoeng:
    293
    De holder på å legge inn kompensasjon for CO2 kompensasjonen... :eek::rolleyes:

Xflipper liker dette
  7. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,003
    Bonuspoeng:
    293
  8. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,575
    Bonuspoeng:
    93
    Har nettopp bestilt en Open Jaw OSL-BKK-AKL og MEL-SIN-BKK-OSL med Thai på alt unntatt MEL-SIN for reise i desember/januar (grønn jul!). Thai har veldig mye tilgjengelig, ikke minst slipper de tilstrekkelig med Business til at flere enn to kan reise. Bestilte med CT og tok med datteren vår, det ble 215.000+215.000+CT.

Et tips siden billetter kan forsvinne ganske raskt: Bestill så snart billetter er fristilt og med en eller annen håpløs returflight. Returflighten booker du om når "skikkelige" returflighter åpner opp litt senere.

9. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Er det ikke like greit å bestille en vei først og legge til retur når man finner en riktig rute?

10. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,575
    Bonuspoeng:
    93
    Både og - da må man jo ut med 60% poengpris for en vei. Har aldri gjort det, så jeg vet ikke om man får igjen de ekstra poengene når det gjøres om til T/R? I akkurat dette tilfellet var det 43.000 poeng det stod på, så det hadde forsåvidt gått greit for min del. Det blir en avveiing om hva som svir mest - og da er kanskje litt ekstra poengbruk å foretrekke fremfor å miste hele turen!

11. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Er det bare hos SAS det er vanskelig? Jeg fikk aldri lov å slå sammen to enkeltteiser til t/r. Men hadde kanskje gått å endre tur til t/r ?

12. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,713
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan endre enveis til t/r og motsatt, men eneste måten å koble sammen to enveis er å avbestille en av veiene og håpe billettene dukker opp igjen så du kan endre billetten.

13. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Med andre ord er beste måten å enten booke korrekt tur og en "fiktiv" retur, og endre retur når dette er mulig eller kun booke tur og legge til retur når dette er mulig.
    Hvis en velger alternativ 2, betaler en kun 40% når en legger til returen slik at totalen blir 100%, ikke 110% ?

14. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,713
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, da blir de 60% refundert og de trekker 100%.

indahla liker dette
  15. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Som @Upsaker sier.
    Det er enkelt å legge til en retur når den er klar - Det går ikke å booke to enveis og slå de sammen.

16. agrims

agrims Mr. Emirates

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    I dag bestilte jeg tur til Kuala Lumpur med CT. Når jeg logger inn på min SAS-konto, og skal se mine bestilleinger, får jeg også opp en fremmed mann sin reise i april til asia? har alt av info, om jeg vil kan jeg avbestille turen etc.... DETTE syns jeg er litt skremmende!?!

Noen som har opplevd dette før? Regner med jeg må kontakte SAS?:S Hjelp....

Skarven liker dette
  17. chberge

chberge Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg opplevde det samme på min første CT-booking. Måtte gå et par runder med SAS før mitt navn endte opp der, og møtte overraskende lite forståelse på veien angående at jeg opplevde dette som et problem.

18. agrims

agrims Mr. Emirates

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    MEGET rart! Heldigvis for den andre personen som jeg ser bookingen til, har jeg ingen hensikt å ødelegge eller noe sånt, men er jo redd for at noen ser min booking? Det virker jo å være fullt mulig? Syns dette er veldig skremmene.........

19. chberge

chberge Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Åja, du får opp hans booking i tillegg? Jeg hadde bare et random navn på min booking (som da mest sannsynlig så min). Du er altså på «andre siden» du da! Det er jo katastrafebug hos SAS.

20. agrims

agrims Mr. Emirates

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har tilgang til han mail, eurobonusnr, reise, setevalg, kan avbestille osv osv...

Del denne siden