SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Noter navn, ring på nytt.. Møter du samme fyr legg på og gjenta :D
     
    dahlmath liker dette
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,170
    Bonuspoeng:
    293
    Agentrullett er en mulighet ja. :cool:
     
    Are liker dette
  3. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,801
    Bonuspoeng:
    113
    Om ikke annet får du dem til å legge LH-flighten til bookingen din, så kan Tallinn ferdigstille bookingen mandag morgen. Det har jeg fått til flere ganger, men da på natten (like etter LH-slipp) med engelsktalende agenter. Har vel strengt tatt aldri fått nei når jeg har bedt om dette. Mener det er 3-4 ganger.

    Svenskene synes også å mykne noe opp når det nærmer seg avreise og de forstår at du ikke har så mange andre muligheter enn at de hjelper deg.

    Lykke til!
     
    Insomnia4u, funkenstein and holmen like this.
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,170
    Bonuspoeng:
    293
    Måtte ut av huset, så jeg må prøve igjen i kveld. Kanskje jeg har bedre lykke med de engelskspråklige. Svenske nr to sa nemlig også njet.
     
    Gullars liker dette
  5. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Får me booke Thai, sjølv om det ikkje finnes på expertflyer eller United?
     
  6. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
  7. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,007
    Likes mottatt:
    6,427
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan funker det i praksis? Betyr det at de booker en separat enveis med LH-F (og at de da også trekker poeng for den ekstrabookingen, som så refunderes av Tallinn senere)?
    Høres jo lovende ut om dette er en vei rundt helgestengningen på CT-telefonen.
     
  8. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    De reserverer billetten, som legges til bookingen, før den blir "ticketed" hos Tallinn, og deretter confirmed.

    Det trekkes ikke mer poeng.
     
    funkenstein liker dette
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Nei. De legger en reservasjon på den flighten, koster ingen poeng og man får ikke fly før billetten er utstedt.
     
    funkenstein liker dette
  10. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,801
    Bonuspoeng:
    113
    Men den holdes ikke av til evig tid. For min del har jeg alltid fått fullført bookingen påfølgende dag, men vet ikke hvordan det er om man får flighten reservert f.eks. om fredagen. Tipper da den kan forsvinne fra bookingen før mandagen, men da er det vel bare å ringe inn og legge den til igjen.

    Det jeg aldri har fått et godt svar på er imidlertid hva som skjer med de øvrige flightene i en allerede «ticketed» booking når man gjør dette. Forsvinner «ticketed»-statusen på dem også når man legger til den nye flighten? Det er jo i så tilfelle veldig risky business om man potensielt skulle kunne miste noen av de andre segmentene på bookingen ved å benytte seg av dette trikset.
     
    funkenstein liker dette
  11. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Bekymret type :p

    De andre flightene forsvinner ikke, men står som confirmed til ny billett er utstedt.
     
    Last edited: 19. jan 2019
    Gullars liker dette
  12. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,801
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, syntes ikke det var et helt søkt utfall. Sjekker man classic.sas.no står alle flightene med samme status (confirmed), så er ikke helt åpenbart at det bare er den nye flighten som kan forsvinne.

    Men ja, jeg er sikkert over middels bekymret når det kommer til bonusbooking ;)
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,170
    Bonuspoeng:
    293
    Og da var den borte.. Så da blir det ikke LH F på meg. Med mindre jeg flytter hele turen litt, for på onsdag er det 3 ledige på samme flighten.
     
  14. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    451
    Likes mottatt:
    336
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen der ute med tilgang til Expert flyer eller tilsvarende som er i stand til å hjelpe meg å finne noe ruting fra SYD til OSL i C rundt 10-11 jan 2020?
    Ser ut som SAS finner kun Singapore airlines for meg denne gangen og tydeligvis har de ikke noe ledig etter 8 januar som er faktisk litt tidlig for meg.
     
  15. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom 8. januar er det seneste SAS finner, så stemmer det veldig bra med oversikten på https://onemileatatime.com/when-do-airlines-open-award-seats/ som sier at SQ legger ut bonusseter 355 dager før. Jeg ville prøvd igjen om et par dager.
     
    Xflipper liker dette
  16. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    SAS har vanligvis oppegående agenter som skal klare dette. Det var mer vanlig hos US Airways før i tiden og deres program Dividend Miles (USDM). Her var det så utrolig tilfeldig, litt som lotto. Til gjengjeld var det omtrent ingen som kunne geografi, slik at en fikk sydd sammen de mest utrolige ruter :D
     
    Gullars liker dette
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Finner ein Thai i ANA sitt søkeverktøy? Finn ingen ting hos EF i mars med Thai
     
  18. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    298
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Vet ikke med ANA, men finner ihvertfall Thai gjennom Lifemiles. F.eks. 3 ledige C på OSL-BKK 11. mars.
     
  19. Luringen

    Luringen Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Skulle idag booke min CT tur ifm en safari i Afrika. Får til min store overaskelse beskjed om at jeg har brukt min CT billett. Etter x antall telefoner får jeg vite at den er registrert brukt på en T/R BGO-OSL i 2018...? Jeg har reist denne turen, men da kjøpt med vanlige bonuspoeng. Det er vel ingen på jordens overflate som bruker sin CT billett på en så kort tur, så dette burde vel være opplagt? Men iflg Eurobonus er den registrert brukt... Noen som har vært borti det samme? Mail sendt Diamond.no (at ) sas.no og venter i spenning på om de kan løse dette, men har mine tvil....
     
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville sjekket bekreftelsen på hvor mye poeng som ble trukket ved bestilling. Om det er 50% tror jeg desverre du stiller svakt da det er ens eget ansvar og sjekke om rabatt kupongen er valgt.
     

Del denne siden