SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    301
    Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    63
    Det er fullt mulig å booke enveis CT, så det bør være uproblematisk. I tillegg til at det går med litt mer poeng blir det et ekstra service fee (eller hva de kaller det) på NOK 450 og evt. gebyr for å booke over telefon i tillegg.
     
    snus_mumrikken liker dette
  2. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Min påskereise nærmer seg, og må bare spørre for å være helt sikker angående returreise og The Private Room (TPR);
    Flyr BWN-SIN i SQ F, og SIN-BKK i TG C 4t seinere.
    Jeg har lest at folk kommer inn i TPR med
    - innkommende SQ F (og ingen videre billett),
    - innkommende SQ F og utgående SQ C, samt
    - innkommende SQ F og utgående *A C.
    Jeg har mulighet til å bytte til SQ C, men vil ikke bruke 1200,- på dette om det ikke er nødvendig..
    Noen som nylig har prøvd access til TPR med innkommende SQ F og utgående *A C?
     
  3. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Skal til å bestille turen til Vietnam i mars/april 2020 og har funnet en fin rute i midten av mars:
    Tur: OSL-FRA-ICN-HAN (alt i C bortsett fra FRA-ICN i F, OZ nå men håper å bytte til LH)
    Retur: SGN-IST-OSL (begge i C med TK).

    Kona vil egentlig reise i månedsskifte mars/april så jeg håper på å finne samme rute 14 dager senere. Men tenker at jeg booker den første jeg har funnet for å være sikker på å få den.

    Spørsmålet er så: Hvor mye koster det meg å kansellere den første turen og booke en ny? Er det 450,- pr. pers?
     
  4. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan vel bare endre den du allerede har? Då er det 150,- per pers, billigare det enn og kansellere og bestille på nytt.
     
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Er det ikke noe med de 450,- ???
     
    snus_mumrikken liker dette
  6. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, noen som kan forklare meg en ting, jeg booket en reise i business C en vei og economy på retur på sas.no. Avgifter kosta 1097kr totalt (i denne var 450kr innkludert). Etterhvert ringe jeg inn og endra hele reisen til C begge veier, det kosta meg på ny 1178kr. I dag fikk jeg tilbake betalt 647kr, men ikke de 450kr jeg betalte i den første bestillingen ( 1097) på sas.no. Vet noen hvorfor man ikke for hele summen refundert? Den ble jo booket online og ikke via telefon. Jeg ringte også inn forrige uke til sas og der fikk jeg beskjed av han kundebehandlern om at jeg får hele summen tilbake og blir bare belastet for den nye endringen altså 1178kr. Noen som skjønner denne?
     
    Last edited: 28. mars 2019
  7. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Lufthansa har sluttet med first på strekningen til Seoul. Og ja, det er 450 pr pers for å endre billetten.
     
    flying_all liker dette
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Det var jo kjipt :(
    Ang. endring: iflg Tallin koster det 150,- pr. pers å endre.
     
  9. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Viss du kanselerer ei reise får du tilbake alt men ikkje dei 450,-
    Endring er 150,- per person.
    Var vertfall det for ei vekes tid sidan ;-)
     
    Sonictravel, Jonkebassen and indahla like this.
  10. LMS

    LMS Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, vi er to som reiser og har booket CT billett til Philadelphia. Igår kveld så vi at det var sluppet seter i F til EWR, jeg har ikke EBG eller EBD så jeg hadde ingen mulighet til å ringe noen for å holde setene til jeg kunne ringe Tallinn idag. Selvfølgelig var det ene F-setet borte idag tidlig. Så spørsmålet er: dere som har erfaring i å følge med på seteslipp, noen sjanse for at det slippes flere seter i F?
     
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan veldig fort skje. Bare følg med de neste dagene.
     
    LMS liker dette
  12. sigvaldsen

    sigvaldsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

    Skal til Vietnam (open jaw Ho Chi Min og Hanoi, eventuelt T/R Ho Chi Min) i månedskiftet Mai/Juni i år med kjæresten og lurer på om forumet kan bidra til å gjøre returen bedre. Dette er slik bookingen ble gjort i dag (01.april.19). Var forberedt så bestillingen gikk meget raskt.

    Tur:
    OSL - FRA (LH - C)
    FRA - SIG (LH - A380 - C)
    SIG - SGN (SQ - C)

    Retur (13 - 15 Juni 2019. Må være i Oslo ilø 16.Juni):
    HAN - BKK (TG - 777-200 - C)
    BKK - OSL (TG - 777-300 - C)

    Rask og fin retur men jeg ønsker et bedre flyselskap og bedre kabin, dessuten ønsker jeg ikke fly med Thai til Oslo. Har tenkt å oppgradere til First begge veier om det åpner seg seter.

    Noen forslag til ruter med tilgjengelige C-billetter som kan gjøres om til F fra enten Ho Chi Min eller Hanoi anyone?
     
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har booket OSL-FRA-ICN-HAN i mars 2020. FRA-ICN er i F. Fullt mulig å ta samme rute til/fra SGN.
     
  14. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Jøss, da er du jaggu kravstor om ikke TG er et bra nok flyselskap :rolleyes:

    Om du derimot etter hvert innser at TG har et svært bra tilbud i F men ikke ønsker å fly direkte til Oslo så har du mulighet fra BKK både til FRA, MUC, LHR og CDG, og ofte med brukbar tilgjengelighet i F.
     
  15. Jon_Noj

    Jon_Noj Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Thai F på A380 FRA-BKK er en veldig fin reise :) Har flere ganger fått fint utbytte av CT på den måten. Virker på meg som Thai slipper F award tilgjengelighet veldig langt i forveien, ikke tett opp mot flygningen som fx Lufthansa. Har hatt suksess med å bestille selv høysesong som Jul bare man er tidlig nok ute. Som kommentar til at poster over snakker om å bestille i C men vente på F tilgjengelighet.
     
    Arvid1410 liker dette
  16. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk ikke til 2 stopp i Asia i 2017 og 2018. Men i 2019 når jeg ringte inn fikk jeg lov med stopp i både SIN BKK før flyet går hjem :)
     
  17. Axl

    Axl Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Det funka! Jeg ringte SQ og hun låste opp, selv om hun ble sur for at SAS ikke ringte selv for å ordne det...

    Takk for hjelpa!
     
  18. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Hva for slags tlf nummer ringte du da ?
    Godt det løste seg
     
  19. Axl

    Axl Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Det var 67552950. Ble sendt litt rundt, men etter å ha tastet at jeg hadde first-billett kom jeg fram til en svensk dame etter et par minutter.
     
    wilco, drsyk, Xflipper and 1 other person like this.
  20. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Har booket en Eurobonusreise OSL-MIA 13-23. september. Flyr LX business. Har ikke opptjent CT enda men den er ikke langt unna. Er det noen mulighet å ringe Tallin når CT er opptjent og få tilbake 65.000 poeng på bestillingen min?
     

Del denne siden