SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Nei. Da må reisen kanselleres og bookes på nytt. Ikke sikkert setene blir tilgjengelig igjen.
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Tidligere har det fungert fint å få lagt på CT i ettertid og få rekalkulert poengtrekket. Har SAS strammet inn på dette?
     
  3. tktk

    tktk Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! Beklager om dette har blitt svart på før. Har noen erfaring med å oppgradere reise kortere enn 24 timer før avreise? Vet det står 24 timer før på endring, men gjelder det også oppgradering? Har booket en tur med CT i buz i håp om at first ville åpne seg 14 dager før avreise, noe det ikke har gjort. Ser derimot at det stort sett er tilgjengelighet i first på avreisedag, men er det da for sent?
     
  4. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har prøvd å søke på forum uten hell.. hvor lang tid har det tatt dere å få CT en tilsendt etter oppnådd omsetningskrav? På det gamle kortet måtte en jo vendte til midten av midten av måneden etter fakturaen var sendt. Er det tilfelle nå også?
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Mener det er flere her inne som har fått det til dagen før, selv om det er under 24 timer. Men samme dag som avreise tror jeg kan bli verre.
     
  6. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk mail dagen etter grensa var nådd.

    Bare å logge inn på SAS og sjekke, om du ikke har fått mail og skal ha oppnådd CT.
     
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,807
    Bonuspoeng:
    113
    Gjorde dette selv ettermiddagen den 26/12 med avreise 27/12 kl 0600. Fikk da endret slik at vi fikk LH F både på utreise og retur på Costa Rica-turen vår :)
     
    tktk liker dette
  8. tktk

    tktk Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Spennende! Da er det kanskje håp :) har du inntrykk av om det gikk fordi det var dagen før, eller om det uansett er mulig x antall timer før avreise?
     
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,807
    Bonuspoeng:
    113
    Det handler nok bare om hvem du treffer på, vil jeg tro. Det skal sies at Tallinn ikke ville hjelpe meg fordi reisen ville gi fem segmenter på returen (og tre på utreisen), hvorav 3 stopp i samme sone - hvilket visstnok ikke er innafor. Tallinn hadde imidlertid ikke problemer med at det var mindre enn 24t til avgang.

    Jeg ringte derfor SAS Kundeservice etter at Tallinn hadde stengt. De skjønte at det var eneste muligheten min til å få F begge veier og gjennomførte endringen selv om det var CT-booking. Så lenge det var 8 segmenter brydde de seg ikke om at det var tre stopp i samme sone på returen.

    Det kan jo hende at det er en teknisk greie der flyselskapene slutter å tillate award-bookinger f.eks. et par timer før avreise, men det vet jeg ingenting om. Så lenge det er tilgjengelige billetter og det teknisk sett er mulig, bør du fint kunne finne en agent som fikser biffen for deg.
     
    tktk liker dette
  10. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,824
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Da jeg spurte kundeservice om dette sa de minimum 4t før flightene siden de måtte rekke å utstede billettene. Vil tro det bare gjelder nye bookinger og ikke modifisering av eksisterende siden det må gjøres senest dagen før.
     
    Gullars liker dette
  11. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Hæ?

    Magnus77 skrev::
    Lufthansa har sluttet med first på strekningen til Seoul. Og ja, det er 450 pr pers for å endre billetten.
     
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,824
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Asiana, ikke Lufthansa.
     
    indahla and flying_all like this.
  13. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,206
    Likes mottatt:
    5,296
    Bonuspoeng:
    183
    TK: OSL-IST
    TK: IST-HAN
    TG: HAN-BKK
    TG: BKK-SIN

    TK: SIN-IST
    TK: IST-OSL

    "Nor the most reasonable route." Agentrulett eller er dette håpløst utenfor?

    K
     
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,824
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel å prøve agentruletten. Ville kanskje byttet TG med SQ på BKK-SIN for å variere. Du vil gjerne innom de nye loungene på IST siden du har så mye TK? :)
     
    democomputer liker dette
  15. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,206
    Likes mottatt:
    5,296
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er et prosjekt for å teste ut TK og lounge på IST, ja Får prøve igjen neste uke.

    K
     
    Insomnia4u liker dette
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Endret for 2 dager siden, og betalte 150,- pr pers
     
  17. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,206
    Likes mottatt:
    5,296
    Bonuspoeng:
    183
    Kristina ordner opp. Ikke at jeg fikk akkurat den ruten jeg foreslo, men hun er konstruktiv og finner et godt alternativ:) Via TK via CGK ned og SQ hjem igjen via CPH.

    K
     
  18. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Mangler ifølge statusbaren til amex ca 850 kr på CT. Har også noen beløp reservert, er disse tatt med i omsetningen? Eller vil den bli lagt til?
     
  19. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,322
    Bonuspoeng:
    183
    Beløp som er reservert er ikkje lagt til, blir lagt til når dei er bekrefta/bokført.
     
    Blaa liker dette
  20. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet om Talinn har oppe på mandag, eller er det påskefri også der?
     

Del denne siden