SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Aldri hatt mer en 8 selv, opplevde det som mulig i en periode, men nå føler jeg det blir lengre å lengre mellom hver gang det skrives om.
    Ikke umulig tror jeg, men vanskelig :)

2. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet hva man kan gjør når retur reisen blir slettet uten noe form for beskjed enn en vanlig melding? Reisen ble bestilt via Tallinn for 1 person, men bestilte også en annen bestilling med CT for 2 andre personer i samme slengen. Kan de se hva som har skjedd?

3. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Er samme navn på begge bookingene og skjer reisene noenlunde samtidig?

4. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Ring inn asap. Spør hva som har skjedd og be de fikse opp. Om de ikke klarer/vill/kan må du forlange de snakker med eller du snakker med supervisor og får ordet ny retur. Skulle bare mangle de fikser om de har gjort en blemme(Med forbehold om at det er SAS som har gjort feil).
    Det er viktig å være hyggelig å sakelig om en vill få til noe.

SVG_flyer liker dette
  5. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Alle 3 personene reiser sammen hjem fra ferien. Mor og far er booket sammen på CTen med sitt eget ref nummer, mens datteren er booket for seg selv med sitt eget ref nummer, altså 2 ref nummer separat. Nå ble datterens retur slettet, og reisen er med Lufthansa fra seattle til gøteborg via frankfurt i C. Og jeg ser at det er fortsatt mange award billetter tilgjengelig på denne ruten igjen. Oppdatert!!!! Ny billett kom nå med samme rute som opprinnelig var booket men ble trukket et nytt beløp uten at jeg godkjente dette, har de lov til dette?

Last edited: 21. mars 2019
  6. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Bestillingen er gjort via Tallinn og returen er med Lufthansa i C.

7. Axl

Axl Nytt Medlem

Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har en bonusbillett med SQ F fra CPH til SIN og en retur fra SIN via Shanghai og Zürich før Oslo.

Tanken når jeg bestilte var å sikre F på utreise, og prøve å få SQ eller LH F på returen senere. Men i en prat med Tallin sier de at SQ har gjort CPH-SIN og SIN-PVG til married segments, og at de dermed ikke kan endre noe uten å avbestille begge legs.

Dette gjør jo muligheten for å få F hjemover en del mindre. Finnes det en måte å få SQ til å innvilge skilsmisse for disse to?

8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Så du har fått married segments på en flight fra tur og en fra retur..? Det var spesielt, var det ikke?

9. Axl

Axl Nytt Medlem

Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Det er fra tur og retur ja. Og det skjedde en gang etter bookingen ble gjort. Er halvannet døgn i Singapore bare, men det er fremdeles det klart lengste stoppet og det kan ikke være tvil om at det er destinasjonen.

10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er total rute?

11. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis jeg har utreise fredag kl. 1300, er aller siste frist for å endre CT (dvs. snappe en LH F billett) torsdag kl. 1259? Eller har jeg hele torsdagen så lenge CT-telefonen er åpen? (Beklager hvis dette har blitt spurt om nylig, men jeg fant ikke et klart svar).

12. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    reglen sier 24 timer(1 døgn) om jeg ikke tar feil. Men Har selv opplevd dagen før så tror det opereres med det normalt. Fikk avbestilt 15-17 tiden dagen før avgang 06:00.

flying_all and vegasbaby like this.
  13. Axl

Axl Nytt Medlem

Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Den er OSL-CPH-SIN, og retur SIN-PVG-ZRH-OSL.

Tallin sa det SQ som hadde «married» segmenta, men det er vel ikke bare å ringe dem og «låse opp»?

14. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,569
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg husker ikke helt dette med regionene men ville dette vært en lovlig CT-booking?

TRD-ARN
    ARN-VIE
    VIE-TPE

TPE-SIN (med <24h stopover)
    SIN-LHR
    LHR-OSL
    OSL-TRD

15. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    ser veldig lovlig ut denne

16. soulflyer

soulflyer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, jeg har et spørsmål angående CT. Jeg har på min sas eurobonus konto 2 opptjente Amex CT Vouchers, en opptjent med det gamle dnb/amex kortet og et opptjent med det nye amex premium kortet. Den siste CT'en fikk jeg for et par dager siden. Problemet mitt er at når jeg ser på flyreiser inne på sas sin hjemmeside under "Bonusreiser star alliance" så fungerer kun min gamle CT voucher og ikke den nye. Dvs jeg kan klikke på den men poeng-summer halveres ikke (noe den gjør på den gamle amex voucheren som også ligger der). Noen som har opplevd noe lignende og vet hvordan jeg kan få ordnet det?

17. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,779
    Bonuspoeng:
    350
    Du må bruke den gamle først, så aktiveres den nye. Ellers er det bare å ringe inn

soulflyer liker dette
  18. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Vi har vel sett rapporter her inne tidligere fra noen som har fått en vennlig kundebehandler i Tallinn til å ringe SQ for å få "låst opp" married SQ segments, men det er nok neppe standard service. Eventuelt kan du forsøke å kontakte SQ selv, men jeg er veldig usikker på om du kommer noen vei med det.

Axl liker dette
  19. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Siden dette er et spesielt tilfelle med relativt kort layover/stay ville jeg prøvd å få pratet med Supervisor om de kunne låse opp. Men kun når en har LH F tilgjengelig. Kan jo ikke få noe verrre enn nei?

20. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,168
    Bonuspoeng:
    183
    Er det nokon som veit om det går og bruke ein CT på Tur og ein ana CT på returen?
    Altså då booke x2 enkeltreiser, jaudå enkeltreise kostar jo litt meir poeng enn T/R.
    Men på den andre sida så får ein jo fordelen at ein kan endre retur heilt opp til avreise også så ein er meir fleksibel der.

Del denne siden