SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    2018 CT? Blir det da altså 150 kr totalt for endringen?
     
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Så er man EBD betaler man ingenting for endring lenger?
     
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, du kan endre ørten strekninger, og betaler 150,- pr person pr endring.
     
    furlong liker dette
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    WF på CT skal gå fint :)
     
    awt liker dette
  5. Fersk1

    Fersk1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    13
    Litt usikker på om dette er riktig tråd, men jeg gjør et forsøk likevel!

    I mai reiser vi på tur til Tokyo bestillt ved bruk av CT. På vei til Tokyo reiser vi blant annet med Lufthansa F, og tilbake har vi blant annet Thai F. Jeg vet at man i first får ha med seg to stk carry-on hver.

    Men hvordan blir det med resten av flightene som er ANA C , Lufthansa C og SAS C (Plus)?

    Vi ønsker å ha med en sekk i tillegg til hver vår cabinkoffert, men to stk håndbagasje per person i first hjelper fint lite dersom man ikke får ta det med seg på de andre flightene!
     
  6. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    SAS tillater det ihvertfall:

    • På flygninger til og fra USA eller Asia kan du ha med deg én håndbagasje om bord (maks 8 kg, 55 x 40 x 23 cm) når du reiser i SAS Go Light eller SAS Go. Når du reiser i SAS Business eller SAS Plus, kan du ta med to stk. håndbagasje om bord (maks 8 kg, 55 x 40 x 23 cm hver). Dette gjelder også ved videreforbindelser.
    • I tillegg til håndbagasje, kan du ta med én ekstra liten ting om bord, som en liten veske eller laptopbag (maks 40 x 30 x 15 cm) i alle reiseklasser.
    https://www.sas.no/reiseinfo/bagasje/
     
    Fersk1 liker dette
  7. Fersk1

    Fersk1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    13
    I vårt tilfelle blir sas plus videreforbindelsen, også er det lufthansa og thai som flytter oss mellom Asia og Europa. Men man skulle vel tro at løsningen blir den samme?
     
  8. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Det går bra.

    Mener bagasjereglene styres av de «lengste» flightene, og har selv hatt med to stk carry on hos nevnte selskap i samme situasjon.
     
    Fersk1 liker dette
  9. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Ser flere skriver at det koster 150,- pr. pers. å endre CT-billetter. Slik jeg opplevde det (seinest i desember), kostet det også bare 150,- for å utføre selve endringen, mens det i tillegg var en "service fee" på 450,- som man ikke fikk igjen. Altså 600,- totalt pr. pers. hver gang man skulle endre noe.
    Er denne "service fee" nå refunderbar igjen altså?
    Og er det tilbake til at EBD slipper å betale for endringer? Er selv EBD, men måtte betale full pris for endringer i desember.
     
  10. Fersk1

    Fersk1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    13
    Vi har endret vår i to omganger. I mars når når vi endret fra OS og CA C til TG F på returen, mener jeg vi betalte 450,- per pers. Nå I forrige uke betalte vi bare 150,- per pers når vi endret vi fra TG F til LH F på utreise, samt gjorde noen endringer i utreise og retur på noen tilknytningsflighter i C.
     
    Salvador liker dette
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Bare så det er sagt: jeg har fått nei fra Tallinn ang. WF på en CT-booking.
     
  12. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Merkelig. Har hatt det 2 ganger uten problem o_O
     
  13. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Positivt å høre at Tallin tok til fornuften slik at vi kan fortsette med å optimalisere bookingene uten å betale de ekstra 450kr for hver endring :)
     
    oyvindm and Kristian like this.
  14. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Har booket min første CT, kanskje ikke endelig ruting siden det er utvidet påskeferie i april 2020..., men vi var oppsatt på å ha Cuba som reisemål. Men det var en sak som jeg synes var merkelig.

    Først bestilte jeg utreise (AC/business), og i dag booket jeg retur med AV (HAVBOGMUC business), og i tillegg MUCOSL med LH. Merkeligheten var at jeg fikk kun økonomi med LH, mens det er awardplasser ledig på C. Ringte Tallinn igjen etterpå (elendig forbindelse begge gangene, må være voice over IP..) og svaret jeg da fikk av en annen var at LH-strekningen måtte bookes først for å få C (I), og så kunne en booke AV-strekningene etterpå. LH tillot en ikke alltid å booke I når man var ankommende med annet selskap (??!!). Nå er det ikke to award-plasser til ledig på AV, og skulle jeg få C på LH måtte de kansellere AV-flightene først, og så håpe at de fortsatt var der etterpå. Den risken tar jeg ikke.

    Ande som erfart samme eller lignende kuriositeter, som CT-newbies som meg kan trenge å vite ift CT-booking? (Nå kan problemet kanskje løse seg senere, og det er ikke det største, men....)
     
  15. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,947
    Likes mottatt:
    5,743
    Bonuspoeng:
    183
    Dette høres ut som samme problemstilling som nevnt i denne tråden: https://insideflyer.no/forums/threads/sender-familie-på-tur-med-f-planleggings-tråd-med-spørsmål.13298/
     
    Storbaba liker dette
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde samme erfaringen med elendig forbindelse i dag. På 6. oppringning var det mulig å kommunisere forståelig.
     
  17. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Er det full poengpris for infant?
     
  18. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Infant opp til 2 år reiser gratis i mor eller fars sete.

    Skal du ha eget sete til barnet, blir det full pris.

    C
     
  19. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Ok, takk for svar! Over to år er fullpris uansett med Star Alliance?
     
  20. permorten

    permorten Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    28
    Hei
    Beklager at jeg spør om ting som sikkert er besvart mange ganger, men over 300 sider og første post ser ikke ut til å være oppdatert.

    Er det max 8 legs i en bestilling? dvs at vi som bor i provinsen og som må bruke en flygning for å komme oss tl oslo "mister" 2 legs?
    jeg planlegger en tur til australia og da kan man trenge alle legs man kan få for å finne en fornuftig rute.

    Vi har kun nok poeng til økonomi, er erfaringen at det burde være greit å finne ledig award seter rundt jul/nyttår i økonomi til Australia?
     

Del denne siden