Helt nytt for meg. Jeg bestilte senest for et par uker siden, med primær fokus på longhaul i First, så tok vi connecting flights etterpå. Ikke et ord om det du nevner. Hvis det er ny praksis, så er det en alvorlig innstramming.
Dette har vært tilfelle tidligere også, med egen erfaring inkludert. Konklusjonen er at man har truffet på en vrien agent, og man må ta en runde på agent-ruletten.
Digresjon: Hva sier dere om dere treffer samme agent? Jeg ringte SAS i stedet og fikk god hjelp (nevnte ikke CT), men da vi skulle runde av ble linjen brutt. Ringte igjen i dag med samme strategi, men da fikk han en advarsel om at det var mer enn 330 dager til reisen, som jo stemmer. Han mente den ikke ville gå gjennom hos flyselskapene (LH, CA og NH). Noen erfaringer med dette?
Jeg switcher om til den lyse pipe-stemmen min, og spør om jeg kan få sitte på med Hello Kitty flyet til EVA.
Bestilte en CT reise 29.april, der reisen er 7.april 2020 til 14.april 2020. Ikke noe problem det. Denne ble også bestilt legg for legg, noe som jeg hadde allerede søkt opp på forhånd.
Mulig dette har blitt besvart før, men jeg fant ikke noe på de 20+ sidene jeg leste. Hvor finner jeg ut hvor mye jeg forbruk jeg har på årets Companion Ticket? Tidligere kunne jeg se den på faktura, men finner ikke noe der nå. Har også lett på Min side på Amex, men finner heller ikke noe der.
Sikkert et dumt spm, har en reise for 2 personer med CT: viss ene personen ikke kan reise også vil jeg. Kan man ringe inn og endre til 1 person og halvpris for poeng istedenfor?
Har nettopp laget en point-share gruppe til meg og samboeren. Er det noen som har erfaring med å bruke felles poeng til en CT reise for to? Er dette smertefritt?
Hvordan finner man C biletter hos singarpore airlines for tiden? Før gikk det jo an å bruke united sine sider (og en liten stund sas sine award sider). Men slik jeg har forstått det er vel det en bug i systemet som gjør at det ikke funker lengere. Spørsmål 2: Når jeg bruker Star alliance award fare søkemotoren til SAS så får jeg vesentlig flere treff om jeg f.eks setter FRA-HKG enn om jeg setter OSL-HKG. Kanskje ikke så rart tenker du, men når jeg først sjekker FRA-HKG og deretter OSL-FRA så er det maaaaaange ledige biletter fra OSL-FRA som passer med avgang fra FRA. Men alikavel dukker ikke disse opp når man søker OSL-FRA. Er trikset her å finne ønsket C bilett fra FRA for deretter å ringe SAS å booke over telefonen? Som regel smal sak å finne OSL-FRA eller OSL-LHR lang tid i forveien.
Ja, Som om alle poeng er på 1 konto. Eldste poeng blir brukt først. Lederen av gruppen kan bestemme om de andre får bruke poeng.
Hei. Foreldrene mine har en bonusreise booket med SAS sin Star Alliance-søkemotor, men de booket den ikke med CT. Kan de endre denne til å være en CT-booking senere, slik at poengsummen blir halvert? Eller må man da booke helt på nytt og finne eventuelle nye billetter?
CT tur og reiseforsikring via kredittkort. Hvordan fungerer det? Man betaler jo mesteparten av reisen med poeng og CT, men alt som må betales med kronasjer, blir betalt med kortet...
Vilkårene på SAS Amex Premium sier at «minst 75% av reisen må være betalt med American Express eller Eurobonuspoeng».
Søkemotoren til SAS viser bare et begrenset antall routinger når man søker dessverre, da kan routinger med flere segmenter, lang reisetid og/eller lange connections falle ut. Selv fornuftige routinger med fin connection er det ikke sikkert vises. Det lønner seg derfor å søke segment for segment også. Vær oppmerksom på at tilgjengeligheten varierer med O&D (origin & destination), så det kan være ledig award på gjennomgående routing, men ikke point-to-point. To eksempler på at tilgjengeligheten kan variere med O&D: A) Det er ledig business med LH OSL-FRA-HND. Søker man bare på FRA-HND er det ikke ledig. B) Det er ledig business med SAS CDG-OSL. Du har funnet TG First BKK-CDG og ønsker å legge til CDG-OSL, men da er det bare ledig economy CDG-OSL når reisen starter i BKK.