Ungdommen nå til dags gidder ikke engang lese 300 sider på et forum før de spør.......... For en CT bestilling er det maks 8 legs som gjelder, selv om det er noen som har fått et ekstra legg, så er det ikke noe å basere seg på. Husk også at du fra endel regional flyplasser kan fly direkte til feks København og andre Europeiske byer og på den måten kan du kanskje spare et leg eller to, mot å fly via Oslo? En fornuftig rute til Australia kan jo gå via Singapore og Skandinavia, da har du 4 legg opp og ned. Om du vil bruke poeng på turist, er jo opp til deg, men generelt er det vel et poeng at komfort kontra ekstra poengbruk er et lite hopp opp til business. Så et alternativ er å legge inn et innsamlingsstøt for å tjene opp nok poeng. Du må regne med at utreise for å bruke juleferien er ganske oppspist allerede. Det er mange som vil ut å reise i perioden og folk er tidlig ute med å booke. Uansett finner du mye verdifull info om prosessen rundt å lete opp enkelte legg som er ledige her inne i tråden, uten at du må lese alle 300 sidene....
Ja slik er det dessverre. Hender de strekker seg til 9, men er dessverre sjeldent nå om dagen. I økonomi er det ufattelig dårlig uttelling for poengenne. Spar poeng, og vent til du har nok til business er rådet fra de fleste her inne
Hvordan er det igjen om man finner noen billetter i helga. Kan man ringe SAS og be de holde av billettene eller må man vente til mandag kl 9 og Tallinn åpner?
Yes, ringte SAS, og de kunne holde av. Problemet var bare at de ikke fant. EF osv viser faktisk 3 ledige i F. Men SAS finner ingen. Spent på hva Tallinn sier imorgen tidlig.
Det er forskjeller der. Jeg ringte Tallinn først, fant noe. Ringte sas, de fant ikke den samme ruten. Ringte Tallinn igjen, plutselig fant ikke de den lenger heller, men så sa jeg akkurat hva de skulle søke og spurte hun: «er du sikker på det ikke finnes?». Vips, joda der kom det. Lurer av og til på om de faktisk søker før de svarer
Har lurt på det samme. Fikk tvert nei på et ruteforslag med begrunnelse av at det var snakk om 'married segments'. Ok, jeg la på, men 27 sekunder seinere ringte Tallinn tilbake og da var forslaget mitt plutselig mulig å bestille likevel. Det var i det minste hyggelig at de ringte tilbake
Gitt en CT reise for 2 pers som er booket med LH C med varighet på 20 dager. Har planer og mulighet til å oppgradere til LH F både på tur og retur om mulig. Men siden varigheten er over 14 dager, vil det si at det ikke lar seg gjøre å oppgradere retur til LH F? LH F slippes maksimum 14 dager før og jeg leser også at det ikke er lov å endre en billett etter at reisen har startet..
Det er riktig. Man må også ha ytterst flaks for å få både LH F på tur og retur selv om reisen er 12-14 dagers. Er reisen på rundt 1 uke så er det mye større sjanse for å få begge veier. Mao du trenger egentlig ikke gå ned til 14 dagers ferie bare for å (kaaanskje) få F begge veier. etter min mening
Egentlig er regner jeg med svaret sier seg selv her inne, men likevel; Har nå SAS C t/r til HKG, men ser at det er ledig i LH F på veien bort. Hjem er det ikke noe ledig (og jeg har heller ikke nok poeng til det), så der må det evt. bli Swiss C e.l. SAS C er med FP (to reisende), mens endringen vil medføre bruk av en CT, så merkostnaden her blir 67500 ekstra poeng (om jeg har regnet riktig) og en CT. Om jeg gjør dette har jeg null CT og tilnærmet null poeng igjen. I praksis vil denne endringen koste meg en tur i SAS C til USA eller Asia (om jeg bruker CT-en til det heller (noe som er fyfy her inne vel og merke )). ...så en tur (enkeltreise) i LH F, eller en tur + en potensiell tur i SAS C?
Har du prøvd LH F før? Hvis ikke; SAS Biz er økonomisk innen rimelig rekkevidde, å kjøpe en LH F billett koster. Hadde jeg ikke prøvd det LH F, så ville jeg gjort det. Om du allerede har prøvd LH F, så er det vel ikke så viktig.
Jeg har ikke testet noen av delene, kun LH C (som er nesten som et skjellsord her inne å regne). Jeg her derimot en SAS C-booking til USA nå i juni, så det blir nok testet uavhengig av hva jeg gjør her.
Hadde vel egentlig tenkt meg for å bestille denne, men ser ut til at kun 1K og 2G er ledig(?) Kanskje ikke verdens undergang, men likevel litt kjedelig. I tillegg innbilte jeg meg 380, men ser nå det er 340. Har riktignok flydd 380, så ingen krise, men det er liksom noe eget med å sitte i 2. etasje. Enda noen timer til Tallinn stenger for dagen, så får gruble litt til. Edit: Tallinn fant ingen tilgjengelighet på LH F, så får se om jeg prøver igjen senere eller i morgen. Skal uansett klare å overleve med SAS C også regner jeg med.
Hvis det er 8. mai du ser etter så er det ikke ledige seter der lengre. Og F2, så tviler på at det kommer fler.
Var i kontakt med CT-telefon (engelsktalende - finnes det fortsatt norsk?) på fredag. Hadde en rute klar, men da ble jeg umiddelbart parkert med at det ikke var mulig å legge inn leg for leg. Fikk bare lov til å booke ruter som kom opp automatisk ved søk mellom avreisested og destinasjon. Om dette er ny praksis vil det bli vanskelig å booke kreative ruter framover. Noen andre som har opplevd det samme, eventuelt motsatte, nylig?
Stemmer det ja @Upsaker , så da slår jeg meg til ro med det. Takk skal du ha. @sness , Det var ingen problem med leg for leg på den jeg prøvde meg på over her, sånn utover at det ikke var ledig likevel vel og merke.