SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,352
    Bonuspoeng:
    113
    I B-caset: Dersom begge legs bookes på samme tid kan man booke CDG-OSL først. Så legge til BKK-CDG etterpå. Jeg har en "smell" med AV til FRA og fikk ikke LH C til OSL fordi de ble booket i feil rekkefølge. Det var svaret jeg fikk i Tallin når jeg klagde på økonomi når etterpå når jeg ringte sa at det var ledige awardseter i C.....:oops:

coconuts liker dette
  2. krsper

krsper Medlem

Likes mottatt:
    135
    Bonuspoeng:
    33
    Hei,

på united.com ser jeg tilgjengelighet i slutten av juli mellom Oslo og Vancouver (Biz saver fare). Når jeg ringer CT tlf for å bestille så ser de ikke denne og sier at man ikke bør bruke united.com for å finne tilgjengelige billetter da denne er unøyaktig. Fikk beskjed om å heller bruke SAS star alliance søk da det var dette de så hos seg.

Finnes det noe fasit på dette ? Må SAS star søk må vise ledig for at det skal være vits i å ringe ?

3. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel vanskelig å si hva som er fasit og ikke utenom SAS award sin egen søkemotor, men det man finner på SAS award er 100 % å få booket om man ringer inn.

SQ har egne avtaler med SAS om mer tilgjengelighet for oss EB medlemmer, så det er uansett lurt å sjekke SAS award om du ikke skal fly first :)

4. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Gjelder dette for vanlige bonusreiser også, eller er det bare for CT-reiser?

5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,608
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke 100%. Man finner f.eks Lufthansa biz osl-fra-osl som ikke lar seg booke med ct

6. mph90

mph90 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    Er det slik at EBD ikke skal betale de 150,- pr pers? Var på telefonen med Tallinn i dag, og de krevde det uansett o_O

7. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer nok det. Har ikke erfart det selv, så da justerer jeg meg til 99% :p

Som tidligere nevnt så er jeg ikke den som MÅ ha LH C OSL FRA så lenge jeg finner de F rutene jeg ønsker meg videre :) (sitter gjerne bak gardinen på den strekken).

RoadKing liker dette
  8. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Poster denne her og siden dette er et aktuelt problem også for CT-reiser:

Da har jeg tilbragt 35 minutter i telefonsamtale med 3 forskjellige kundekonsulenter hos SAS og til slutt ble jeg til tross for at dette ikke er en CT-tur satt til Tallin der jeg snakket med en hyggelig dame, og hos sistnevnte fikk jeg forklaring på dette med manglende C hos Lufthansa på bookinger som min.

Det er så enkelt som at LH rett og slett blokkerer for C når det bookes turer i F hos noen andre selskaper, deriblandt SQ, NH og CA. Det gjør at i det øyeblikket du har blitt booket inn på en flight i F på et av disse selskapene forsvinner alt i bookingklasse I hos LH og de får bare opp X.

Hun hadde også løsningen på problemet, første og siste segment må alltid bookes først dersom disse skal bookes i C og der er F-segmenter med. Da funker det, men ikke dersom det legges inn et F-segment først.

Den eneste løsningen på mitt problem var å kansellere hele turen for så å booke på nytt, noe jeg selvfølgelig ikke tar sjansen på. Da får jeg heller overleve bak i bussen de par timene det tar...

Men det er jo gode muligheter for at LH åpner for F på utreise, og da mente hun at det ikke skulle være noe problem å få C til FRA i det minste. Hjemreisen hadde hun ingen tro på at ville åpne seg.

Jeg spurte også om det var mulig å slå sammen bookingene hvis jeg bestilte OSL-FRA og FRA-OSL som en egen reise, men det var det visstnok ikke så da er det ikke noen vits i å prøve det heller.

Forøvrig er det mer enn 9 ledige seter i bookingklasse I på begge disse flightene.

Are, Chrisbgg, coconuts and 1 other person like this.
  9. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,840
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer ikke alltid. Har som regel booket F først, for å se om det er ledig, så legges de andre strekningene på. Også med F med TG og OZ, og OSL-FRA/MUC i C

10. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Godt spørsmål, det er jeg jammen ikke sikker på. Noen som vet?

11. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Det damen i Tallin sa var at dette spesielt gjaldt for NH, SQ og CA.

jgroneng liker dette
  12. Storbaba

Likes mottatt:
    2,352
    Bonuspoeng:
    113
    Også med vanlige bonusturer med SAS. Ingen endringer etter utreise...

13. Storbaba

Likes mottatt:
    2,352
    Bonuspoeng:
    113
    Gjelder flere, jeg forsto det slik på Tallin at det gjaldt uansett om du kom inn med annet selskap enn LH. Jeg har en booking på biz inn til MUC med AV, og fikk da ikke biz med LH til OSL......

coconuts liker dette
  14. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    977
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer dette? Jeg har en booking i dag fra KSU-DPS hvor OSL-IST er i økonomi. Når jeg legger inn søk på sas award kommer det opp at det er ledige i business hele veien fra Kristiansund til Denpasar samme ruta som jeg allerede har. Tallin finner ikke business setene fra Oslo til Istanbul.

15. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
  16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,939
    Bonuspoeng:
    293
    Beste pris og beste tilgjengelighet har de hatt lenge.

Beste pris er vanlig poengpris på reiser, men lav tilgjengelighet.

Beste tilgjengelighet er reiser betalt med poeng og penger. Det er vanlige billetter betalt med poeng og penger (eller bare poeng), så tilgjengelighet er som vanlige betalte billetter. Koster masse poeng, men man får opptjening som vanlige billetter.

17. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,569
    Bonuspoeng:
    183
    Tror dere en routing som dette lar seg komme igjennom?
    Tanken er SQ F og LH F på returen men blir vell kanskje vell mye hopp (og ikke raskest vei) i Asia?

TRD-ARN
    ARN-VIE
    VIE-TPE

TPE-SIN
    SIN-PEK
    PEK-FRA
    FRA-OSL
    OSL-TRD

18. sness

sness Medlem

Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Om man har fått gjennom en CT-reise med ulovlig routing. Er det da risikabelt å ringe Tallinn igjen for å gjøre endringer? Kan en vanskelig agent finne på å kansellere reisen, eller vil de bare nekte å gjøre endringer?

19. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,779
    Bonuspoeng:
    350
    Prøver du å endre den kan moroa ryke...

20. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har lykkes med å finne 3 bonusseter i SAS business long haul? Har laget meg et Travelhacks-søk, men kjenner jeg ikke har stor tiltro til at jeg skal lykkes med prosjektet.

Del denne siden