I B-caset: Dersom begge legs bookes på samme tid kan man booke CDG-OSL først. Så legge til BKK-CDG etterpå. Jeg har en "smell" med AV til FRA og fikk ikke LH C til OSL fordi de ble booket i feil rekkefølge. Det var svaret jeg fikk i Tallin når jeg klagde på økonomi når etterpå når jeg ringte sa at det var ledige awardseter i C.....
Hei, på united.com ser jeg tilgjengelighet i slutten av juli mellom Oslo og Vancouver (Biz saver fare). Når jeg ringer CT tlf for å bestille så ser de ikke denne og sier at man ikke bør bruke united.com for å finne tilgjengelige billetter da denne er unøyaktig. Fikk beskjed om å heller bruke SAS star alliance søk da det var dette de så hos seg. Finnes det noe fasit på dette ? Må SAS star søk må vise ledig for at det skal være vits i å ringe ?
Det er vel vanskelig å si hva som er fasit og ikke utenom SAS award sin egen søkemotor, men det man finner på SAS award er 100 % å få booket om man ringer inn. SQ har egne avtaler med SAS om mer tilgjengelighet for oss EB medlemmer, så det er uansett lurt å sjekke SAS award om du ikke skal fly first
Er det slik at EBD ikke skal betale de 150,- pr pers? Var på telefonen med Tallinn i dag, og de krevde det uansett
Stemmer nok det. Har ikke erfart det selv, så da justerer jeg meg til 99% Som tidligere nevnt så er jeg ikke den som MÅ ha LH C OSL FRA så lenge jeg finner de F rutene jeg ønsker meg videre (sitter gjerne bak gardinen på den strekken).
Poster denne her og siden dette er et aktuelt problem også for CT-reiser: Da har jeg tilbragt 35 minutter i telefonsamtale med 3 forskjellige kundekonsulenter hos SAS og til slutt ble jeg til tross for at dette ikke er en CT-tur satt til Tallin der jeg snakket med en hyggelig dame, og hos sistnevnte fikk jeg forklaring på dette med manglende C hos Lufthansa på bookinger som min. Det er så enkelt som at LH rett og slett blokkerer for C når det bookes turer i F hos noen andre selskaper, deriblandt SQ, NH og CA. Det gjør at i det øyeblikket du har blitt booket inn på en flight i F på et av disse selskapene forsvinner alt i bookingklasse I hos LH og de får bare opp X. Hun hadde også løsningen på problemet, første og siste segment må alltid bookes først dersom disse skal bookes i C og der er F-segmenter med. Da funker det, men ikke dersom det legges inn et F-segment først. Den eneste løsningen på mitt problem var å kansellere hele turen for så å booke på nytt, noe jeg selvfølgelig ikke tar sjansen på. Da får jeg heller overleve bak i bussen de par timene det tar... Men det er jo gode muligheter for at LH åpner for F på utreise, og da mente hun at det ikke skulle være noe problem å få C til FRA i det minste. Hjemreisen hadde hun ingen tro på at ville åpne seg. Jeg spurte også om det var mulig å slå sammen bookingene hvis jeg bestilte OSL-FRA og FRA-OSL som en egen reise, men det var det visstnok ikke så da er det ikke noen vits i å prøve det heller. Forøvrig er det mer enn 9 ledige seter i bookingklasse I på begge disse flightene.
Det stemmer ikke alltid. Har som regel booket F først, for å se om det er ledig, så legges de andre strekningene på. Også med F med TG og OZ, og OSL-FRA/MUC i C
Gjelder flere, jeg forsto det slik på Tallin at det gjaldt uansett om du kom inn med annet selskap enn LH. Jeg har en booking på biz inn til MUC med AV, og fikk da ikke biz med LH til OSL......
Stemmer dette? Jeg har en booking i dag fra KSU-DPS hvor OSL-IST er i økonomi. Når jeg legger inn søk på sas award kommer det opp at det er ledige i business hele veien fra Kristiansund til Denpasar samme ruta som jeg allerede har. Tallin finner ikke business setene fra Oslo til Istanbul.
Er det flere en meg som har lagt merke til at ordene " Beste pris" har begynt og dukke opp alle steder SAS Eurobonus/Star alliance nevnes? Både her: https://www.sas.no/eurobonus/poengtabeller/ og her https://www.americanexpress.com/no/fordeler/sas-premium/inntjening-og-bruk-av-poeng.html Hva vil det si i praksis? Har ikke sett noe fra SAS på dette.
Beste pris og beste tilgjengelighet har de hatt lenge. Beste pris er vanlig poengpris på reiser, men lav tilgjengelighet. Beste tilgjengelighet er reiser betalt med poeng og penger. Det er vanlige billetter betalt med poeng og penger (eller bare poeng), så tilgjengelighet er som vanlige betalte billetter. Koster masse poeng, men man får opptjening som vanlige billetter.
Tror dere en routing som dette lar seg komme igjennom? Tanken er SQ F og LH F på returen men blir vell kanskje vell mye hopp (og ikke raskest vei) i Asia? TRD-ARN ARN-VIE VIE-TPE TPE-SIN SIN-PEK PEK-FRA FRA-OSL OSL-TRD
Om man har fått gjennom en CT-reise med ulovlig routing. Er det da risikabelt å ringe Tallinn igjen for å gjøre endringer? Kan en vanskelig agent finne på å kansellere reisen, eller vil de bare nekte å gjøre endringer?
Noen som har lykkes med å finne 3 bonusseter i SAS business long haul? Har laget meg et Travelhacks-søk, men kjenner jeg ikke har stor tiltro til at jeg skal lykkes med prosjektet.