Jeg hadde 4 på til til ewr i C. Går fint. Men her må man være super fleksibel på destinasjon og tidspunkt
Jeg er ingen av delene Her søkes det på 3 seter til MIA, fotrinnsvis i feb, og helst uten å svi av 260k poeng+CT m/Swiss.
Har hatt fire tur/retur Miami, fire tur/retur EWR, og har nå fem tur/retur EWR (men håper på å finne en tidligere retur der, hvis ikke blir den nok avbestilt). Mer enn to seter blir sjeldent sluppet før 1-3 måneder før avreise.
Denne vil sannsynligvis gå om du treffer riktig agent selv om hjemreisen bryter regelen om å komme tilbake til sonen man reiser fra. Har i alle fall sett et vellykket tilfele nylig. Jeg vil dog bytte om ut- og hjemreisen.
Prøvde på det samme i dag. To forsøk og begge ble parkert med at de bare kunne utføre søk mellom start og slutt. Kunne evt strekke seg til å søke TRD-OSL individuelt. Finner ledige seter leg for leg fra start til slutt. Skal det ikke gå an å slå det sammen til en billett? Eller er det begrensninger her? Det er tilstrekkelig overgangstid mellom alle leg.
Har jeg forstått det riktig at dersom man booker en bonusreise med Sas sin egen onlineportal for star Alliance bonusreiser vil man få tilbake samtlige avgifter dersom man avbestiller turen, men dersom man gjør det over telefon, Mail etc får man tilbake alt bortsett fra servicegebyret?
Har et spørsmål til menigheten. Jeg har en reise i November, der utreise er som følger OSL-LHR-SIN... Jeg har fulgt med LH F i det siste, og sett at de tidvis slipper seter til SIN tett på avreise. Jeg vurderer å booke posisjoneringsflight til FRA i tilfelle, men avreise vil være etter planlagt avreise til LHR (Altså at en har to bestillinger som ikke er fysisk mulig å gjennomføre). Mener jeg har lest noe en gang om at dette kan skape krøll i systemet. Noen erfaringer rundt dette?
Jeg syns å huske at det var en på forumet som hadde booket to samtidige reiser og fikk den ene slettet.
Hei alle sammen Jeg har 2 CTer og bruker å bruke den ene på en tur fra OSL til BOG eller CTG i Colombia med utreise 22 juni (+/- 3/4 dager) og hjemreise senest 6 juli. Jeg får ikke opp noe med SAS sin Star Alliance søkemotor men får for eksempel dette 19 juni på United.com. Hvordan finne best ut av det ?
Hei, Jeg har bestilt CT for 2 Oslo - Bali i sommer, men vurderer å stå av reisen da jeg allikevel er i området med jobb og kan fikse noen billigbilletter ditt samt spare masse reisetid. Håpet var at mitt reisefølge kunne gjennomføre reisen som planlagt og at jeg fikk tilbake halve poengprisen. Kom akkurat av tlf med kundeservice (+47 21896400) og de kan opplyse om at jeg ikke vil få refundert noen poeng og heller ingen CT? Synes dette virker rart da man skal kunne gjøre endringer opp til 24h før avreise og få alle poeng tilbake?
Det kan høres ut som at CT-en har gått ut på dato? Dersom den ble opptjent i 2017 var siste frist for bestilling og endring 15. januar, isåfall er det riktig at du nå må betale fullpris. Om det ikke stemmer ville jeg forsøkt å ringe på nytt, gjerne til CT-telefonen.
Dessverre er det p.t. ingenting tilgjengelig med Lufthansa mellom FRA og BOG i den perioden, etter det jeg kan se på Expertflyer. Mitt beste tips er å sjekke tilgjengelighet med Avianca fra LHR eller MAD. Det får du bare gjort på telefon. De kan også se om de finner en alternativ rute for eksempel via USA, Brasil eller Panamá.
Bestilte en award tur med Ethiopian Airlines gjennom SAS sin nye webside for award booking, men ser nå at mellomnavnet mitt ikke kom med i billetten når jeg fikk bekreftelse på mail. Noen som har hatt liknende erfaring før, eller vet om man må ha med mellomnavn på billetten? Fornavn og etternavn stemmer.
Det samme skjedde med meg for noen uker siden og jeg ringte inn til SAS kundeservice for å sjekke. Svaret var at dersom mellomnavnet står som en del av fornavnet i passet så er det ikke nødvendig å gjøre noen endringer. Dersom mellomnavnet står sammen med etternavn så kan det bli et problem.
Fornavn-feltet tar bare 15 spaces, akkurat en space for lite for meg, så jeg har reist kun med deler av fornavnet på billetter i over 30 år nå.
Har booket en reise med CT via Tallinn. LHR PEK BKK, BKK PEK CDG MUC LHR. Med start og slutt i LHR ble avgiftene på over 3000kr. Sendte en Mail til diamant mailen og de åpnet opp 2 seter for oss OSL LHR, og CDG OSL. Fikk nye billettene på e-post nå men avgiftene er fortsatt de samme. Skal man ikke få tilbake pengene her og ny sum siden reisen starter og slutter i Oslo nå?