Jeg har 5 navn, og det er aldri plass til alle i de boksene man skal skrive inn i. 2 navn blir derfor bare initialer. Har aldri hatt problemer med det.
Mulig billettene er utstedt uten at det er beregnet nye avgifter? Ville forsøkt å sende en ny epost eller ringt Tallinn og bedt de sjekke dette.
Er det noe begrensning på hvor stor en endring på CT-bestilling kan være? Om jeg har booket en tur fra Norge->X hopp->Japan, men så endre det slik at det går til Singapore i stedet. Er det ok?
Prøvde med en ny e-post til diamant. Ringer jeg Tallinn kommer de til å stikke pinner i hjulet. Har en mellomlanding i Paris på 26 timer... når jeg skulle booke reisen var til og med 24 t og 5 min umulig å få til
Om en har familiekonto ved bestilling, men senere avbestiller reisen og familiekontoen er oppløst, hvor havner poengene? Til de respektive kontoene, eller til bestiller sin konto?
Om en har funnet billetter osl-sin, men skal reise videre osl-sin-xxx. Sin-xxx er med sq som ikke kan bookes online. Kan jeg nå booke osl-sin på nett nå også får jeg Tallin til å legge på sin-xxx-sin på mandag? Eller må de avbestille før de bokker på nytt, også risikerer jeg at osl-sin er borte?
Heisann! Har noen generelle spørsmål jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med. Er for tiden bosatt i USA, og har tidligere (jan 2018) brukt CT til business class fra USA til Norge og tilbake. Nå planlegger vi en tur til Japan månedsskiftet nov/des. Har funnet Asiana business tur og ANA first class på retur. Spørsmål som følger: * Kan man fremdeles bruke CT selv om reisen ikke starter i Skandinavia, og denne gangen skal jeg ikke innom der i det hele tatt? * Ettersom dette gjør at tabellen er litt vanskelig å forstå, hvor mange bonuspoeng trenger jeg eventuelt for henholdsvis business og first class? * Går det an å ha business ned og first class tilbake, eller må man da betale bonuspoeng for first class begge veier? Finner ikke first class fra USA-Japan. Mange tusen takk for hjelpen til den vennlige sjel som kan hjelpe meg!
Hei! Jeg forsøker å forstå dette med soner og hva som er tillatt og ikke tillatt av mellomlandinger. Leser jeg innleggene i "Vellykkede bookinger m CT" så virker det litt tilfeldig. Er det den berømte agentrulletten som må til?? Er dette en mulig rute t/r HKG? OSL-FRA-HKG HKG-SIN-PEK-FRA-OSL Destinasjonen er HKG, men vil gjerne teste SQ suites mellom SIN og PEK i tillegg til LH F til og fra FRA
Det er kun Tallinn som kan gi deg svar på hva du kan booke av SQ F. Resten blir bare tipping. ExpertFlyer og Awardfares er til god hjelp
Denne er helt lovlig. Hva som ikke er lov feks er KTM-BKK-PEK-CDG Da Katmandu ligger i India sonen, Bangkok i sør øst Asia og Beijing i samme. Da får man 2 stopp i samme sone og det er fy Men tar man BKK-PEK-CDG så er man innenfor
Takk for oppklaringen! Nå er vel Bangkok og Beijing i to ulike soner? Hhv Southeast og Central & Far East. HKG og PEK er i samme sone og da ulovlig eller er det ok så lenge det er via SIN som er i en annen sone?
Riktig. BKK og SIN samme sone. Kina egen sammen med Japan, Korea osv. Nepal er India sonen. Så via 2 andre soner er hvert fall fy fy.
Hei, Da kom eposten fra Amex og CT er offisielt i boks. Eposten kom samme dag som beløpet bikket 150K så dette går fort med andre ord. Men, et spørsmål jeg ikke har klart å finne svar på er hva som skjer dersom man avbestiller noe som er bestilt med Amex etter CT er opptjent, og dermed plutselig havner under 150K i spend. Blir CT da trukket tilbake?
- Ja, det står ingenting om begrensninger på dette lenger -165 000 / 225 000 -Da betaler du for First. Kan hende det åpner seg senere
Med mindre reglene er endret på nytt, betaler du nå utreise og hjemreise separat, altså at du blir trukket for Business på utreisen og First på hjemreisen.